Ters-yüz sınıf
uygulaması, sınıf içindeki uygulamaların sınıf dışında, sınıf dışındaki
uygulamaların da sınıf içine alınmasıyla uygulanan bir modeldir. Bu yöntem
geleneksel yöntem gibi dersin sadece sınıf içerisinde değil öğrencinin başarıya
ulaşması için her yerde ders ve etkinliklerin belirli bir planla yapılması
gerektiğini savunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitimde Ters-Yüz Sınıf (TYS)
uygulamasını açıklamaktır. Bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma için Tübitak veri sağlama merkezi, EBSCOhost, ScienceDirect, IEEE,
Internet Archive, Google Akademi gibi veri tabanlarından yararlanılarak 50
makale, 8 yüksek lisans tezi, 2 kitap ve 1 doktora tezi incelenmiştir.
Çalışmada fen bilimleri dersinde yapılan ters-yüz sınıf uygulamaları, bu
uygulamaların başarı tutum gibi farklı değişkenler üzerindeki etkileri
incelenilerek fen eğitimi alanında katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Flipped
classroom is a model that classroom activities are done outside the classroom
and outside activities are done inside the classroom. This model unlike
traditional model says that activities and lesson can be done everywhere. The
aim of this work is to explain the Flipped Classroom Model. And in this work
document analyze method has been used. It has been benefit from TÜBİTAK,
EBSCOhost, ScienceDirect, IEEE, Internet Archive and Google Academy. It
has been examined 50 essays, 8 master
thesis, 2 books and 1 doctoral thesis. Finally, it is anticipated by analyzing
the effects of the flipped class applications on success, attitudes and alike
variables that these Flipped class applications implemented in the science
courses would contribute to the science education.
Flipped classroom application science education techonology in teaching
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 S |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.