Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kaygı ve
değişime hazır olma düzeylerinin belirlenmesidir. Tarama modeliyle yürütülen
araştırmada veriler Adıyaman ilinde, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapan
77 okul yöneticisinden elde edilmiştir. Bulgulara göre okul yöneticilerinin
değişime hazır oldukları ve yönetici kaygı düzeylerinin olması gerekenden daha
yüksek olduğu belirlenmiştir. Yönetici kaygısının azaltılması ve yöneticilerin
değişim lideri olarak yetkilendirilmeleri önerilmiştir.
The purpose of this research is to determine the
levels of anxiety and readiness to change of school administrators. In the
survey conducted, the data were obtained from 77 school administrators working
in Adıyaman province during 2017-2018 academic year. According to findings, it
is determined that school administrators are ready to change and managerial
anxiety levels are higher than normal. It has been suggested that managerial
anxiety be reduced and administrators be empowered as leaders of change.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.