Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The meeting point of feather and ball: A metaphor research

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 530 - 546, 01.07.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.435229

Öz









Content
analysis was used, which is one of the qualitative research methods. The study
was conducted with 220 professional and amateur badminton players. When
collecting data, the players are asked to fill in the form "Badminton,
Badminton-player, Ball, Racket is like.....Because,....../Badminton as a
colour-music.......Because,......." expressions.The obtained metaphors
were entered into the SPSS23 program and frequency-percentage analyzes were
made. Then, metaphors are divided into categories. Regarding badminton, tennis,
war and life, for badminton-players warriors and soldiers, for badminton-balls
birds and bullets, for badminton-racket sword and arm metaphors emerged.
Besides, badminton as a colour is most associated with blue, white and red,
while it is associated with pop, rap and rock as a musical genre.

Kaynakça

  • Argan, M, Yetim, G., Özgen, C. ve Maraşlı, Y. (2017). Bana Spor Branşını Söyle Sana Metaforunu Söyleyeyim: Türkiye, Eskişehir'de Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. 4. Uluslararası Spor Bilimleri Turizm ve Rekreasyon Öğrenci Kongresi.
  • Argan, M, Özgen, C., Yetim, G. ve Çakır, K.D. (2018). Futbol Haberlerine İlişkin Metaforlar: Türkiye'deki Gazetelere Yönelik İçerik Analizi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (71): 321-333.
  • Astrom, K.G. (1975). Badminton Ball. United States Patent3,908,994.
  • Bektaş, F., Beyazoğlu, G., Yıldıran, İ. ve Yılmaz, İ. (2013). Exploring the Perceptions of the Volunteers for the 2011 European Youth Olympics through Metaphors. Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 7 (2): 194-205.
  • Boydak Özan, M. ve Demir, C. (2011). Farklı Lise Türlerine göre Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Kültürü Metaforu Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2): 106-126.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri. w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/.../BAY-Final-Konulari.pdf . Erişim Tarihi: 09.04.2018
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen Kavramı ile ilgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4): 693-712.
  • Demirci, A. ve Demirci, N. (2012). Adım Adım Badminton. Sokak Kitapları Yayıncılık: İstanbul.
  • Dervent, F. (2016). An Examination of Conceptualization of Sport Metaphors. Journal of Education and Training Studies, 4 (4): 259-268.
  • Durmuş, E. ve Baş, K. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (1): 75-92.
  • Gülmez, İ. (2008). Her Yönüyle Badminton. Neyir Matbaacılık: Ankara.
  • Karakaya, E.D. ve Salici, O. (2016). Isparta’da Öğrenim Gören 11-13 Yaş Gurubu Öğrencilerin Popüler Spor Branşları Hakkındaki Metaforik Algılarının Belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (3): 1059-1076.
  • Kesić, D. ve Muhić, Е. (2013). Sports in Metaphor and Metaphor in Sports. Sport Logia, 9 (1): 28-33.
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü. ve Murathan, T. (2015). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Spor Kavramına İlişkin Algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9): 294-303.
  • Kotan, Y. ve Kaya, T. (2010). Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı Romanında Renk Metaforu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2): 83-103.Kurtipek, S., Çelik, O.B., Yılmaz, B. ve Yenel, F. (2017). Determination of the Metaphorical Perceptions of Sports Science Faculty Students' Towards Sports Concept. Multidisciplinary Academic Conference, 744-752.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2015). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çeviren G.Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lapsekili, N. ve Yelboğa, Z. (2014). Psikiyatride Metafor Kullanımı. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 3: 116-125.
  • Levine, P.M. (2005). Metaphors and Images of Classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41 (4): 172-175.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thous and Oaks, CA: Sage.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. Çeviren: G. Bulut, MESS Yayın No:280, İstanbul.
  • Özer, S. ve Türel, Y.K. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-Kitap ve Etkileşimli E-Kitap Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6 (2): 1-23.
  • Özdemir, T. (2005). Tasarımda Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2): 391-402.
  • Özsoy, S. (2011). Spor Gazetelerinin Başlıklarında Militarist ve Şiddet İçerikli Metaforlar. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1: 88-114.
  • Parsons, M. (2010). Interpreting Art through Metaphors. Journal of Art & Design Education, 29 (3): 228-235.
  • Ramazanoğlu, F., Karahüseyinoğlu, M.F., Demirel, E.T., Ramazanoğlu, M.O. ve Altungül, O. (2005). Sporun Toplumsal Boyutlarının Değerlendirilmesi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 153-157.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2): 281-326.
  • Sağır, A. ve Öztürk, B. (2015). Sosyolojik Bağlamda Müzik ve Kimlik: Karabük Üniversitesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2): 121-154.
  • Salman, M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans: Ankara.
  • Shaw, M. (1989). How to Play Badminton, Sarroki Clour Poblications. Great Britain.
  • Smith, B. ve Sparkes, A. (2004). Men, Sport, and Spinal Cord Injury: An Analysis of Metaphors and Narrative Types. Disability & Society, 19 (6): 613-626.
  • Şirin, E.F., Bektaş, F., Karaman, G. ve Aytan, G.K. (2012). Rafting Participants' Metaphoric Perceptions Concering the Concept of Rafting. Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 6 (2): 207-215.
  • Talimciler, A. (2008). Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 89-114.
  • Türkmen, M. ve Mutlutürk, N. (2014). Spor Malzemelerinde Nano-Teknoloji Kullanımı ve Performansa Katkısı. International Journal of Social Science Research, 3 (4): 1-10.
  • Wells, Ş.Y. (2015). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Öğretmen ve Sanatçı Algısına İlişkin Metafor Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3): 160-175.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yumuk, S. (2004). Badminton. Lale Matbaası: Eskişehir.
  • Zeren, G. ve Yapıcı, M. (2014). Öğretmen Adaylarının Renklere İlişkin Metaforları. International Journal of Social Science, 25: 165-175.

Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 530 - 546, 01.07.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.435229

Öz

Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik  analizi kullanılmıştır. Çalışma, 220 profesyonel ve amatör badminton sporcusu ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aşamasında, sporculardan badminton sporuna, ekipmanlarına yönelik metaforları ve gerekçeleri,"Badminton, Badmintoncu, Top, Raket, Müziğe, Renge......benzer.Çünkü,......." şeklinde doldurulması istenmiştir. Elde edilen metaforlar SPSS23 programına girilerek sıklık ve yüzde analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda metaforlar kategorilere ayrılmıştır.Bu doğrultuda, badmintona ilişkin tenis, savaş ve hayat metaforlarının ön planda olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında, badmintoncu için savaşçı ve asker, badminton topu için kuş ve mermi, badminton raketi için ise kılıç ve kol metaforları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bir renk olarak badminton en fazla mavi, beyaz ve kırmızı metaforları ile ilişkilendirilirken, bir müzik türü olarak pop, rap ve rock ile ilişkilendirilmiştir.

Kaynakça

  • Argan, M, Yetim, G., Özgen, C. ve Maraşlı, Y. (2017). Bana Spor Branşını Söyle Sana Metaforunu Söyleyeyim: Türkiye, Eskişehir'de Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. 4. Uluslararası Spor Bilimleri Turizm ve Rekreasyon Öğrenci Kongresi.
  • Argan, M, Özgen, C., Yetim, G. ve Çakır, K.D. (2018). Futbol Haberlerine İlişkin Metaforlar: Türkiye'deki Gazetelere Yönelik İçerik Analizi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (71): 321-333.
  • Astrom, K.G. (1975). Badminton Ball. United States Patent3,908,994.
  • Bektaş, F., Beyazoğlu, G., Yıldıran, İ. ve Yılmaz, İ. (2013). Exploring the Perceptions of the Volunteers for the 2011 European Youth Olympics through Metaphors. Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 7 (2): 194-205.
  • Boydak Özan, M. ve Demir, C. (2011). Farklı Lise Türlerine göre Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Kültürü Metaforu Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2): 106-126.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri. w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/.../BAY-Final-Konulari.pdf . Erişim Tarihi: 09.04.2018
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen Kavramı ile ilgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4): 693-712.
  • Demirci, A. ve Demirci, N. (2012). Adım Adım Badminton. Sokak Kitapları Yayıncılık: İstanbul.
  • Dervent, F. (2016). An Examination of Conceptualization of Sport Metaphors. Journal of Education and Training Studies, 4 (4): 259-268.
  • Durmuş, E. ve Baş, K. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (1): 75-92.
  • Gülmez, İ. (2008). Her Yönüyle Badminton. Neyir Matbaacılık: Ankara.
  • Karakaya, E.D. ve Salici, O. (2016). Isparta’da Öğrenim Gören 11-13 Yaş Gurubu Öğrencilerin Popüler Spor Branşları Hakkındaki Metaforik Algılarının Belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (3): 1059-1076.
  • Kesić, D. ve Muhić, Е. (2013). Sports in Metaphor and Metaphor in Sports. Sport Logia, 9 (1): 28-33.
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü. ve Murathan, T. (2015). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Spor Kavramına İlişkin Algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9): 294-303.
  • Kotan, Y. ve Kaya, T. (2010). Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı Romanında Renk Metaforu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2): 83-103.Kurtipek, S., Çelik, O.B., Yılmaz, B. ve Yenel, F. (2017). Determination of the Metaphorical Perceptions of Sports Science Faculty Students' Towards Sports Concept. Multidisciplinary Academic Conference, 744-752.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2015). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çeviren G.Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lapsekili, N. ve Yelboğa, Z. (2014). Psikiyatride Metafor Kullanımı. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 3: 116-125.
  • Levine, P.M. (2005). Metaphors and Images of Classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41 (4): 172-175.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thous and Oaks, CA: Sage.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. Çeviren: G. Bulut, MESS Yayın No:280, İstanbul.
  • Özer, S. ve Türel, Y.K. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-Kitap ve Etkileşimli E-Kitap Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6 (2): 1-23.
  • Özdemir, T. (2005). Tasarımda Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2): 391-402.
  • Özsoy, S. (2011). Spor Gazetelerinin Başlıklarında Militarist ve Şiddet İçerikli Metaforlar. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1: 88-114.
  • Parsons, M. (2010). Interpreting Art through Metaphors. Journal of Art & Design Education, 29 (3): 228-235.
  • Ramazanoğlu, F., Karahüseyinoğlu, M.F., Demirel, E.T., Ramazanoğlu, M.O. ve Altungül, O. (2005). Sporun Toplumsal Boyutlarının Değerlendirilmesi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 153-157.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2): 281-326.
  • Sağır, A. ve Öztürk, B. (2015). Sosyolojik Bağlamda Müzik ve Kimlik: Karabük Üniversitesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2): 121-154.
  • Salman, M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans: Ankara.
  • Shaw, M. (1989). How to Play Badminton, Sarroki Clour Poblications. Great Britain.
  • Smith, B. ve Sparkes, A. (2004). Men, Sport, and Spinal Cord Injury: An Analysis of Metaphors and Narrative Types. Disability & Society, 19 (6): 613-626.
  • Şirin, E.F., Bektaş, F., Karaman, G. ve Aytan, G.K. (2012). Rafting Participants' Metaphoric Perceptions Concering the Concept of Rafting. Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 6 (2): 207-215.
  • Talimciler, A. (2008). Futbol Değil İş: Endüstriyel Futbol. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 89-114.
  • Türkmen, M. ve Mutlutürk, N. (2014). Spor Malzemelerinde Nano-Teknoloji Kullanımı ve Performansa Katkısı. International Journal of Social Science Research, 3 (4): 1-10.
  • Wells, Ş.Y. (2015). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Öğretmen ve Sanatçı Algısına İlişkin Metafor Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3): 160-175.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yumuk, S. (2004). Badminton. Lale Matbaası: Eskişehir.
  • Zeren, G. ve Yapıcı, M. (2014). Öğretmen Adaylarının Renklere İlişkin Metaforları. International Journal of Social Science, 25: 165-175.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Yetim

Semra Bıdıl

Metin Argan

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yetim, G., Bıdıl, S., & Argan, M. (2018). Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(3), 530-546. https://doi.org/10.24289/ijsser.435229
AMA Yetim G, Bıdıl S, Argan M. Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2018;4(3):530-546. doi:10.24289/ijsser.435229
Chicago Yetim, Gözde, Semra Bıdıl, ve Metin Argan. “Tüy Ile Topun buluşma noktası: Bir Metafor araştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 3 (Temmuz 2018): 530-46. https://doi.org/10.24289/ijsser.435229.
EndNote Yetim G, Bıdıl S, Argan M (01 Temmuz 2018) Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 3 530–546.
IEEE G. Yetim, S. Bıdıl, ve M. Argan, “Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 3, ss. 530–546, 2018, doi: 10.24289/ijsser.435229.
ISNAD Yetim, Gözde vd. “Tüy Ile Topun buluşma noktası: Bir Metafor araştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/3 (Temmuz 2018), 530-546. https://doi.org/10.24289/ijsser.435229.
JAMA Yetim G, Bıdıl S, Argan M. Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:530–546.
MLA Yetim, Gözde vd. “Tüy Ile Topun buluşma noktası: Bir Metafor araştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 3, 2018, ss. 530-46, doi:10.24289/ijsser.435229.
Vancouver Yetim G, Bıdıl S, Argan M. Tüy ile topun buluşma noktası: Bir metafor araştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(3):530-46.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.