Bu araştırmada yabancı dil öğrenim stratejileri ve öz
yeterlik algıları arasındaki ilişkiler ve bunların çeşitli bağımsız değişkenler
açısından incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemine göre
yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de Kırıkkale, Bayburt ve Gazi
üniversitelerinde yabancı dil alanında öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak İngilizce Öz Yeterlik Ölçeği ve Dil Öğrenimi
Strateji Envanterinden yararlanılmıştır. Verilerinin değerlendirilmesinde
bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, etki büyüklüğü, pearson
korelasyon analizi ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda yabancı dil öğrenim stratejileri ve öz yeterlik algıları arasında
pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. Yabancı dil
öğreniminde öz yeterliği ve dil öğrenme stratejilerini etkileyen farklı
değişkenler üzerinde araştırmaların yapılmasına ihtiyaç vardır. Ayrıca
alanyazında yapılan çalışmaların çoğu öğrencilerle yapılmış olup yabancı dil
eğitmenleri ile benzer çalışmalar yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.