Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Financing vocational education

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 572 - 583, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106453

Öz










The aim of this study is to establish a framework
for financing of Turkey's
vocational
education system
. The literature review is conducted for this
study. In addition, one to one consultation with relevant experts from General
Directorate of Vocational and Technical Education (of Ministry of National
Education, Republic of Turkey) is executed and related regulations, circulars
and laws is identified. Moreover, the recent restructuring of vocational
training and the student's educational process in vocational education is
confirmed. The information obtained synthesized from different angles, in
details and integrated in order to create this article.
In this article; first of all,
general definition of vocational and technical education system, general state
of vocational education system structured lastly and school types of vocational
and technical education is explained, basic components in vocational and
technical education of Turkey, 2005/'06, 2009/'10, 2010/'11, 2011/'12,
2012/'13, 2013/'14 and 2014/'15 education years, are analyzed and discussed
shortly. Thereafter vocational and technical education financing sources;
mainly vocational training financing sources mentioned in the secondary
education financial resources and the official development and dissemination of
vocational education fund are described in details. In the last part, the
vocational and technical education financing and resource utilization-promoting
proposals are presented.

Kaynakça

  • Gümüş, E. ve Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • MEB, (2006). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2005-2006.
  • MEB, (2010). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2009-2010.
  • MEB, (2011). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2010-2011.
  • MEB, (2012a), Mesleki Teknik Eğitim Çalıştayı, Erişim: 1 Temmuz 2015, http://mtegm.meb.gov.tr/tr/dokumanlar/calistay/index.html#/40/
  • MEB, (2012b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2011-2012.
  • MEB, (2013b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2012-2013.
  • MEB, (2014a). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Okul Çeşitliliğinin Azaltılması ko-nulu, 01.05.2014 tarih ve 176074 sayılı genelge. Erişim: 9 Eylül 2015, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/mestekokulces_0/mestekokulces_1.html
  • MEB, (2014b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2013-2014.
  • MEB, (2015a). Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü-Tarihçemiz. Erişim: 10 Eylül 2015, http://mtegm.meb.gov.tr/www/tarihcemiz/icerik/20
  • MEB, (2015b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2014-2015.
  • OECD, (2014). Education at a Glance 2014: OECD Indicators.
  • OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/eag-2014-en
  • Resmi Gazete, (1986). Mesleki Eğitim Kanunu.
  • Resmi Gazete, (2001). 4684 Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.
  • Resmi Gazete, (2002). Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği.

Mesleki eğitim finansmanı

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 572 - 583, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106453

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin mesleki eğitim sisteminin finansmanı hakkında bir çerçeve oluşturmaktır. Bu çalışma için alanyazın araştırması yapılmıştır. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ndeki ilgili uzmanlarla da birebir görüşerek ilgili yönetmelik, genelge ve kanunlar tespit edilmiştir. Ayrıca, mesleki eğitimin son yapılanması, mesleki eğitimde öğrencinin eğitim süreci teyit edilmiştir. Elde edilen bilgiler detaylı, bütüncül ve farklı açılardan sentezlenerek bu makale oluşturulmuştur. Bu çalışmada; öncelikle mesleki ve teknik ortaöğretimin tanımına genel olarak yer verilmiştir. Mesleki eğitim sisteminin son yapılanmasından sonraki genel durum, mesleki ve teknik eğitim okul türleri aktarılmıştır. 2005/'06, 2009/'10, 2010/'11, 2011/'12, 2012/'13, 2013/'14, 2014/'15 eğitim ve öğretim yıllarında mesleki ve teknik eğitim temel bileşenlerine kısaca yer verilmiştir.  Daha sonra, mesleki ve teknik eğitim finansman kaynakları; özellikle ortaöğretim finansal kaynakları içerisindeki mesleki eğitim finansman kaynakları ve mesleki eğitimi geliştirme ve yaygınlaştırma fonu açıklanmıştır. Son bölümde ise, mesleki ve teknik eğitim finansman ve kaynak kullanımı-teşvik önerisinden bahsedilmiştir.

Kaynakça

  • Gümüş, E. ve Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • MEB, (2006). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2005-2006.
  • MEB, (2010). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2009-2010.
  • MEB, (2011). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2010-2011.
  • MEB, (2012a), Mesleki Teknik Eğitim Çalıştayı, Erişim: 1 Temmuz 2015, http://mtegm.meb.gov.tr/tr/dokumanlar/calistay/index.html#/40/
  • MEB, (2012b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2011-2012.
  • MEB, (2013b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2012-2013.
  • MEB, (2014a). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Okul Çeşitliliğinin Azaltılması ko-nulu, 01.05.2014 tarih ve 176074 sayılı genelge. Erişim: 9 Eylül 2015, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/mestekokulces_0/mestekokulces_1.html
  • MEB, (2014b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2013-2014.
  • MEB, (2015a). Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü-Tarihçemiz. Erişim: 10 Eylül 2015, http://mtegm.meb.gov.tr/www/tarihcemiz/icerik/20
  • MEB, (2015b). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2014-2015.
  • OECD, (2014). Education at a Glance 2014: OECD Indicators.
  • OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/eag-2014-en
  • Resmi Gazete, (1986). Mesleki Eğitim Kanunu.
  • Resmi Gazete, (2001). 4684 Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.
  • Resmi Gazete, (2002). Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Durnalı

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Durnalı, M. (2015). Financing vocational education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 572-583. https://doi.org/10.24289/ijsser.106453
AMA Durnalı M. Financing vocational education. International Journal of Social Sciences and Education Research. Kasım 2015;1(2):572-583. doi:10.24289/ijsser.106453
Chicago Durnalı, Mehmet. “Financing Vocational Education”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, sy. 2 (Kasım 2015): 572-83. https://doi.org/10.24289/ijsser.106453.
EndNote Durnalı M (01 Kasım 2015) Financing vocational education. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 2 572–583.
IEEE M. Durnalı, “Financing vocational education”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 2, ss. 572–583, 2015, doi: 10.24289/ijsser.106453.
ISNAD Durnalı, Mehmet. “Financing Vocational Education”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/2 (Kasım 2015), 572-583. https://doi.org/10.24289/ijsser.106453.
JAMA Durnalı M. Financing vocational education. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:572–583.
MLA Durnalı, Mehmet. “Financing Vocational Education”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 2, 2015, ss. 572-83, doi:10.24289/ijsser.106453.
Vancouver Durnalı M. Financing vocational education. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(2):572-83.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.