BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 101 - 113, 01.05.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan ve eğitimde çok kullanılan işbirlikli öğrenme modeli hakkındaki anlama düzeylerinin belirlemesine yöneliktir. Çalışmanın örneklemini; Erzurum ilinde görev yapan 47 Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak işbirlikli öğrenme modeli bilgi ve uygulama düzey belirleme ölçeğinin A grubu soruları kullanılmıştır. Ölçme aracından elde edilen veriler nitel ve nicel olarak değerlendirildiğinde; öğretmenlerin bu model hakkında kısmen bilgilerinin olduğu fakat bu modelin uygulama aşamasında zorluklar çektikleri ortaya çıkmıştır.

KNOWLEDGE LEVELS ABOUT COOPERATIVE LEARNING MODEL OF PRIMARY AND SOCIAL STUDIES TEACHERS

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 101 - 113, 01.05.2013

Öz

The aim of this present study was to examine primary and social studies teachers’ views about knowledge levels of the cooperative learning model which active learning method and one of the many uses in the education. The sample of this study composed of 47 primary and social studies teachers who served from Erzurum provinces. As the data collection instruments, cooperative learning model scale were used. Scale used in this study, consists of ten questions. Some of the open-ended questions are provided as a part of the Likert. The data obtained were evaluated measurement tool. According to the data obtained from the analyses, teachers information about this model is partly, but cannot do on the application classes and how they had trouble emerged

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84GD49AM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ufuk Şimşek Bu kişi benim

Yavuz Topkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, U., & Topkaya, Y. (2013). SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ. International Journal of Social Science Research, 2(1), 101-113.
AMA Şimşek U, Topkaya Y. SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ. IJSSR. Mayıs 2013;2(1):101-113.
Chicago Şimşek, Ufuk, ve Yavuz Topkaya. “SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ”. International Journal of Social Science Research 2, sy. 1 (Mayıs 2013): 101-13.
EndNote Şimşek U, Topkaya Y (01 Mayıs 2013) SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ. International Journal of Social Science Research 2 1 101–113.
IEEE U. Şimşek ve Y. Topkaya, “SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ”, IJSSR, c. 2, sy. 1, ss. 101–113, 2013.
ISNAD Şimşek, Ufuk - Topkaya, Yavuz. “SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ”. International Journal of Social Science Research 2/1 (Mayıs 2013), 101-113.
JAMA Şimşek U, Topkaya Y. SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ. IJSSR. 2013;2:101–113.
MLA Şimşek, Ufuk ve Yavuz Topkaya. “SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ”. International Journal of Social Science Research, c. 2, sy. 1, 2013, ss. 101-13.
Vancouver Şimşek U, Topkaya Y. SINIF VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ HAKKINDA BİLGİ DÜZEYLERİ. IJSSR. 2013;2(1):101-13.