Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yaratıcı dramaya ve Türkçe derslerinde yaratıcı
drama yönteminden yararlanmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel
araştırma yöntemine başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013
eğitim-öğretim yılında Kırıkkale ili merkezindeki 6 ilköğretim okulunda görev yapan
28 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında maksimum
çeşitlilik örneklemesi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında
yapılan görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt edilmiştir. Yarı yapılandırılmış
görüşmelerden elde edilen veriler “betimsel analiz” tekniği ile analiz edilmiştir.
Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin görüşlerinden elde edilen bulgular araştırma
sorularına göre sınıflandırılmış ve tablolar halinde sunulmuştur. Ayrıca öğretmenlerin
görüşlerinden birebir alıntılar yapılarak bulgular desteklenmeye çalışılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin yaklaşık yarısının
kendini yaratıcı drama yöntemini uygulamak için yetersiz gördüğü, öğretmenlerin
yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilere sağladığı katkıların farkında olduğu, Türkçe
dersi öğretmen kılavuz kitaplarının drama etkinlikleri konusunda yetersiz olduğu ve
öğretmenlerin drama uygulamaları sırasında bazı sorunlarla karşılaştıkları
belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this research is getting primary school teachers’ views about creative drama and using creative drama method in Turkish lessons. Qualitative approach was used for collecting, analyzing and interpreting the data. The study group of the research consists of 28 primary school teachers from 6 public schools in Kırıkkale in 2012-2013 academic years. Maximum variation sampling method was used for making the study group. Data was collected with semi-structured interview forms. The interviews were recorded with tape recorder. The data gathered from interviews were analyzed with descriptive analyze technique. The data collected from the teachers who participated in the study were classified according to the research questions and presented in the tables. Also quotations from the teachers’ views were used in terms of supporting the findings. According to the findings; it can be said that almost half of the primary school teachers feel themselves inadequate for applying creative drama, the teachers are aware that creative drama activities make contribution to students, Turkish lessons teachers’ book are in sufficient in terms of creative drama activities and teachers face with some problems in drama practices. Suggestions were made according to the findings
Diğer ID | JA35JP55CE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |