Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin emniyet hizmetlerine yönelik algılarını belirlemeye çalışan bu araştırma İstanbul ili Üsküdar ve Kadıköy ilçelerinde yürütülmüştür. Sosyo-ekonomik olarak düşük mahallelerde okullara giden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar ve Kadıköy ilçelerinden ve devlet ortaokuluna devam eden öğrencilerden elde edilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan ortaokul öğrencilerinin 154'ü (%44,0) erkek, 196'sı (%56,0) kız olmak üzere toplamda 350 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma nicel araştırma olarak tasarlanmış ve değişkenlere ilişkin betimsel bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bazı sonuçlarına bakıldığında, araştırmaya katılan öğrencilerin “polis halk ilişkisi ve iletişimi boyutu”, “polisin görünürlüğü”, “Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden haberdarlık” düzeyi, “polisin “TDP faaliyetlerinden beklentiler” düzeyi ve “polis algısı genel” düzeyi yüksek olarak saptanmıştır. “Polisin davranış özellikleri” düzeyinin ise orta derecede olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden beklentilerinin erkek öğrencilere göre Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden beklentilerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Polisin görünür olmasının öğrencilerin polis olma fikrini olumlu anlamda etkilediği, polis olma fikrini taşıyan öğrencilerin polis algısı daha pozitiftir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlası polis olma fikrini de taşımamaktadır. Vatandaşlık eğitimini de ilgilendiren bu konularda daha çeşitli araştırmalar yapılabilir ve masumiyet çağında olan çocuk ve gençlerin algıları ve beklentileri belirlenebilir. Belirlenen bu durumlar vatandaşlık eğitimi çerçevesinde veya çocuk ve gençleri suçtan ve zararlı alışkanlık ve maddelerden korumak amacıyla kullanılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |