Mekânı algılama becerisi, yeni sosyal bilgiler öğretim programında yer alan en önemli becerilerden biridir. Bu çalışmanın amacı, bu beceriyle ilgili sosyal bilgiler öğretimi alanında Türkiye’de yapılan deneysel çalışmaların karakteristik özelliklerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda öncelikli olarak konuyla ilgili alan yazında yer alan akademik nitelikli çalışmalar taranmıştır. Dergi Park, Ulusal Tez Merkezi, TrDizin ve Google veri tabanlarında, belirlenen kriterlere uygun on bir araştırma tespit edilmiştir. Bunlardan üçü özgün araştırma makalesi, altısı yüksek lisans veya doktora tezlerinden üretilmiş makale, ikisi ise yüksek lisans tezidir. Söz konusu araştırmalara ait derlenen metinler incelenmiş, sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları beş ayrı tema altında gruplandırılmış ve yorumlanmıştır.
Mekânı algılama becerisi Öğretim teknolojileri Sosyal bilgiler eğitimi İçerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |
*