This study aimed to examine the effect of mobbing behaviors on the burnout of graduate students. The study focused on students in the field of sports sciences as a sample. Students who continued their postgraduate education in sports sciences at three universities in the western region of Turkey participated in the study. Two scales were used as measurement instruments: “Negative Acts Questionnaire–Student (NAQ–S)” developed by Yildiz (2020) to measure mobbing behaviors, and “Maslach Burnout Inventory–Student Survey (MBI–SS)” developed by Schaufeli et al. (2002) to measure burnout. The hypotheses of the study were tested by hierarchical regression analysis. Analysis results showed that mobbing has a significant and positive effect on student burnout (β=0.326; p<0.01).
Bu çalışmanın amacı lisansüstü öğrencilerin tükenmişliği üzerinde mobbing davranışlarının etkisinin incelenmesidir. Çalışma spor bilimleri alanında lisansüstü öğrenim gören öğrencilere odaklanmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin batı bölgesinde bulunan üç üniversitenin spor bilimleri alanında lisansüstü eğitimine devam eden öğrenciler katılmışlardır. Veri toplama aracı olarak iki ölçek kullanılmıştır: Mobbing davranışlarını ölçmek için, Yıldız (2020) tarafından geliştirilen “Negatif Davranışlar Ölçeği-Öğrenci”, tükenmişliği ölçmek için Schaufeli ve diğerleri (2002) tarafından geliştirilen “Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu” kullanılmıştır. Çalışmanın hipotezleri hiyerarşik regresyon analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçları mobbingin öğrenci tükenmişliği üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi olduğunu göstermiştir (β=0.326; p<0.01).
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |
*