Bu çalışma öğretmenlerin sınıf yönetiminde öğrencilerinin duygu düzenleme süreçlerini geliştirmek amaçlı kullandıkları stratejileri belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 53 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda aşağıdaki görüşler ortaya çıkmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmenler duygu düzenlemenin ne olduğu konusunda, genel olarak olumlu duyguların artması olumsuz duyguların da azaltılabilmesi yönünde görüşler ortaya koymuşlardır. Öğretmenlerin çoğu duygu düzenleme becerilerinin kişisel gelişim çabaları sonucunda oluşabileceğini vurgulamışlardır. Duygu düzenleme gelişimini sağlamak için genel olarak tüm derslerde ama en çok Hayat Bilgisi ve Türkçe dersinde drama, örnek olay çalışması, duygu kartları, hikâye yazdırma, nefes egzersizleri, duygu çarkı, örnek hikâye anlatma, açık uçlu sorularla kendilerini ifade etmelerini sağlama, görüşme, ben dili kullanma, rahatlatma, “kabul et, yansıt, sor” etkinliği, konuşma gibi stratejiler kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin duygu düzenleme ile kontrolü ilişkilendirdikleri ve duyguları kontrol etme ve süreç üzerine vurgu yaptıkları görülmüştür. Kazanımları ve ders kitaplarını duygu düzenleme açısından yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre ve Kültür |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |