Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 2, 85 - 102, 08.01.2024

Öz

Bu çalışma öğretmenlerin sınıf yönetiminde öğrencilerinin duygu düzenleme süreçlerini geliştirmek amaçlı kullandıkları stratejileri belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 53 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda aşağıdaki görüşler ortaya çıkmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmenler duygu düzenlemenin ne olduğu konusunda, genel olarak olumlu duyguların artması olumsuz duyguların da azaltılabilmesi yönünde görüşler ortaya koymuşlardır. Öğretmenlerin çoğu duygu düzenleme becerilerinin kişisel gelişim çabaları sonucunda oluşabileceğini vurgulamışlardır. Duygu düzenleme gelişimini sağlamak için genel olarak tüm derslerde ama en çok Hayat Bilgisi ve Türkçe dersinde drama, örnek olay çalışması, duygu kartları, hikâye yazdırma, nefes egzersizleri, duygu çarkı, örnek hikâye anlatma, açık uçlu sorularla kendilerini ifade etmelerini sağlama, görüşme, ben dili kullanma, rahatlatma, “kabul et, yansıt, sor” etkinliği, konuşma gibi stratejiler kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin duygu düzenleme ile kontrolü ilişkilendirdikleri ve duyguları kontrol etme ve süreç üzerine vurgu yaptıkları görülmüştür. Kazanımları ve ders kitaplarını duygu düzenleme açısından yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Dinçer, Ç., Yarar, M., ve. Akgün, E. (2011). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1,1-9.
  • Durmuşoğlu Saltalı, N. (2010). Duygu eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının duygusal becerilerine etkisi (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 258519
  • Duy, B. ve Yıldız, M. A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Turkish Psychological Counseling And Guidance Journal, (5)41, 23-35.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çevre ve Kültür
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hilal Altıntaş 0000-0001-6581-4775

Erken Görünüm Tarihi 8 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2023
Kabul Tarihi 8 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altıntaş, H. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research, 12(2), 85-102.
AMA Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. Ocak 2024;12(2):85-102.
Chicago Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12, sy. 2 (Ocak 2024): 85-102.
EndNote Altıntaş H (01 Ocak 2024) Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research 12 2 85–102.
IEEE H. Altıntaş, “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”, IJSSR, c. 12, sy. 2, ss. 85–102, 2024.
ISNAD Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12/2 (Ocak 2024), 85-102.
JAMA Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. 2024;12:85–102.
MLA Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research, c. 12, sy. 2, 2024, ss. 85-102.
Vancouver Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. 2024;12(2):85-102.