Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 38 - 53, 31.12.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algılarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yükseköğretimde sistem analizi ve tasarımı dersini alan 132 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Sorgulama Topluluğu Algıları ölçeğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara ön-test ve son-test uygulanmıştır. Ön-test sonrası, 14 hafta devam eden bir uygulama yapılmış ve bu uygulamanın ardından sorgulama topluluğu algılarına ilişkin son-test puanları elde edilmiştir. Veri analizinde toplanan verilere betimsel analizler ve bağımsız t-testi uygulanmıştır. Çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algıları ön-test ve son-test puanları ile ortaya konularak, algılarında bir değişiklik olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucuna göre, dönem başında öğrencilerin sorgulama topluluğu algısı düşük olduğu tespit edilmiştir. Fakat sistem analizi ve tasarımı ders içeriğinin sorgulamaya yönelik hazırlanması sonucunda, son-test sonuçlarına göre öğrencilerin sorgulama topluluğuna dair algılarının yükseldiğini göstermiştir.

Kaynakça

  • Nieuwoudt, J. E. (2020). Investigating synchronous and asynchronous class attendance as predictors of academic success in online education. Australasian Journal of Educational Technology, 36(1), 15-25.
  • Özçınar, Z., & Öztürk, H. T. (2008). Çevrimiçi öğrenme topluluğunun amaçları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 32, 45-56.
  • Özhan, Ş. Ç., & Kocadere, S. A. (2020). Investigating the effects of video-based learning in flipped classrooms. Educational Technology & Society, 23(2), 114-125.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu Şahin Kölemen 0000-0003-2376-7899

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 15 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin Kölemen, C. (2024). Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. International Journal of Social Science Research, 12(3), 38-53.
AMA Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. Aralık 2024;12(3):38-53.
Chicago Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research 12, sy. 3 (Aralık 2024): 38-53.
EndNote Şahin Kölemen C (01 Aralık 2024) Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. International Journal of Social Science Research 12 3 38–53.
IEEE C. Şahin Kölemen, “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”, IJSSR, c. 12, sy. 3, ss. 38–53, 2024.
ISNAD Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research 12/3 (Aralık 2024), 38-53.
JAMA Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. 2024;12:38–53.
MLA Şahin Kölemen, Cansu. “Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları”. International Journal of Social Science Research, c. 12, sy. 3, 2024, ss. 38-53.
Vancouver Şahin Kölemen C. Çevrimiçi Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Sorgulama Topluluğu Algıları. IJSSR. 2024;12(3):38-53.

*