Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algılarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yükseköğretimde sistem analizi ve tasarımı dersini alan 132 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Sorgulama Topluluğu Algıları ölçeğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara ön-test ve son-test uygulanmıştır. Ön-test sonrası, 14 hafta devam eden bir uygulama yapılmış ve bu uygulamanın ardından sorgulama topluluğu algılarına ilişkin son-test puanları elde edilmiştir. Veri analizinde toplanan verilere betimsel analizler ve bağımsız t-testi uygulanmıştır. Çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin sorgulama topluluğu algıları ön-test ve son-test puanları ile ortaya konularak, algılarında bir değişiklik olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucuna göre, dönem başında öğrencilerin sorgulama topluluğu algısı düşük olduğu tespit edilmiştir. Fakat sistem analizi ve tasarımı ders içeriğinin sorgulamaya yönelik hazırlanması sonucunda, son-test sonuçlarına göre öğrencilerin sorgulama topluluğuna dair algılarının yükseldiğini göstermiştir.
Sorgulama topluluğu bilişsel buradalık sosyal buradalık öğretimsel buradalık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |
*