Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Medical and Health Sciences Faculty student opinions on Anatomy education

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 2, 57 - 63, 27.08.2024

Öz

Objective: In this study, we aimed to evaluate the opinions of the students of the Faculty of Medicine and the Faculty of Health Sciences about anatomy education.
Material and Methods: In our study, we included first-year (Medicine I) and second-year (Medicine II) students of the Faculty of Medicine and first-year (Midwifery I) students of the Faculty of Health Sciences, who received anatomy education at Tokat Gaziosmanpaşa University in the 2023-2024 academic year. We administered a 28-question questionnaire to 147 volunteer students, 49 for each class.-
Results: 77.55% of Medicine I, 38.78% of Medicine II and 85.71% of Midwifery I students stated that they were interested in Anatomy course. 79.59% of Medicine I, 75.51% of Medicine II and 97.96% of Midwifery I students stated that working on a model was effective in learning anatomy. 69.39% of Medicine I, 71.43% of Medicine I, 89.90% of Midwifery I reported that working on cadavers was effective in learning anatomy. The most negative opinions about the adequacy of the time allocated to cadaver training were found in Medicine II students.
Conclusion: We reached the opinion that theoretical course hours related to anatomy education should continue in the same way, practical course hours should be more, the number of models should be increased and the time allocated to cadaver training should be increased.

Kaynakça

  • 1. Mutluay ŞD, Açıkgöz A. Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020;10(2):201-208.
  • 2. Sarğin GC, Baydar CY, Çakmak G. Van YYÜ SHMYO Anatomi Dersi Hakkındaki Öğrenci Görüşlerinin Tanımlanması. Ejons International J. 2022; 6(21):157-167.
  • 3. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Derg. 2003; 29(2): 15-18.
  • 4. Öğetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası. 2003; 10(10).
  • 5. Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88.
  • 6. Acuner AM, Yalçın M, Ersoy M, Tekdemir İ, Ersoy F. Ankara Üniversitesi Tip Fakültesi Anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 1999; 52(4).
  • 7. Bolatlı G. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2021;30(4):238-244.
  • 8. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2013;1(2):94-106.

Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 2, 57 - 63, 27.08.2024

Öz

Amaç: Bu çalışmada Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin Anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerini değerlendirmeyi amaçladık.
Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde anatomi eğitimi alan tıp fakültesi birinci sınıf (Tıp I) ve ikinci sınıf (Tıp II) öğrencileri ile Sağlık Bilimleri Fakültesi ebelik birinci sınıf (Ebelik I) öğrencilerini dahil ettik. Her sınıf için 49 olmak üzere toplam 147 gönüllü öğrenciye 28 soruluk anket uyguladık.
Bulgular: Tıp I’lerin %77,55’i, Tıp II’lerin %38,78’i, Ebelik I’lerin %85,71’i anatomi dersine ilgili olduklarını belirtti. Maket üzerinde çalışmanın anatomiyi öğrenmede etkili olduğunu Tıp I’lerin %79,59’u, Tıp II’lerin %75,51’i, Ebelik I’lerin %97,96’sı ifade etti. Tıp I’lerin %69,39’u, Tıp I’lerin %71,43’ü, Ebelik I’lerin %89,90’u kadavra üzerinde çalışmanın anatomiyi öğrenmede etkili olduğunu bildirdi. Kadavra eğitimine ayrılan sürenin yeterliliği hakkında en fazla oranda Tıp II’lerde olumsuz görüşe rastlandı.
Sonuç: Anatomi eğitimi ile ilgili teorik ders sürelerinin aynı şekilde devam etmesi, uygulama ders saatlerinin daha fazla olması, maket sayılarının ve kadavra eğitimine ayrılan sürenin arttırılması yönünde düzenlemeler yapılması gerektiği görüşüne ulaştık.

Kaynakça

  • 1. Mutluay ŞD, Açıkgöz A. Öğrenci ebe ve hemşirelerin anatomi eğitimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020;10(2):201-208.
  • 2. Sarğin GC, Baydar CY, Çakmak G. Van YYÜ SHMYO Anatomi Dersi Hakkındaki Öğrenci Görüşlerinin Tanımlanması. Ejons International J. 2022; 6(21):157-167.
  • 3. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Derg. 2003; 29(2): 15-18.
  • 4. Öğetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız İ, Sarsılmaz M. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor? Tıp Eğitimi Dünyası. 2003; 10(10).
  • 5. Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88.
  • 6. Acuner AM, Yalçın M, Ersoy M, Tekdemir İ, Ersoy F. Ankara Üniversitesi Tip Fakültesi Anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 1999; 52(4).
  • 7. Bolatlı G. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin anatomi dersi hakkındaki düşünceleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2021;30(4):238-244.
  • 8. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2013;1(2):94-106.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Anatomi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Mutlu Çamlı

Hilal Irmak Sapmaz

Abdulkerim Kasap

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 24 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mutlu Çamlı, F., Irmak Sapmaz, H., & Kasap, A. (2024). Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Tokat Medical Sciences, 16(2), 57-63.
AMA Mutlu Çamlı F, Irmak Sapmaz H, Kasap A. Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Tokat Medical Sciences. Ağustos 2024;16(2):57-63.
Chicago Mutlu Çamlı, Fatma, Hilal Irmak Sapmaz, ve Abdulkerim Kasap. “Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi Ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi”. International Journal of Tokat Medical Sciences 16, sy. 2 (Ağustos 2024): 57-63.
EndNote Mutlu Çamlı F, Irmak Sapmaz H, Kasap A (01 Ağustos 2024) Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Tokat Medical Sciences 16 2 57–63.
IEEE F. Mutlu Çamlı, H. Irmak Sapmaz, ve A. Kasap, “Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi”, International Journal of Tokat Medical Sciences, c. 16, sy. 2, ss. 57–63, 2024.
ISNAD Mutlu Çamlı, Fatma vd. “Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi Ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi”. International Journal of Tokat Medical Sciences 16/2 (Ağustos 2024), 57-63.
JAMA Mutlu Çamlı F, Irmak Sapmaz H, Kasap A. Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Tokat Medical Sciences. 2024;16:57–63.
MLA Mutlu Çamlı, Fatma vd. “Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi Ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi”. International Journal of Tokat Medical Sciences, c. 16, sy. 2, 2024, ss. 57-63.
Vancouver Mutlu Çamlı F, Irmak Sapmaz H, Kasap A. Anatomi eğitimi hakkında Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Tokat Medical Sciences. 2024;16(2):57-63.