KAYNAKLAR
Kaynak Gösterimine İlişkin Temel Kurallar:
Yazım kuralları ve kaynak gösterimi aşağıda verilen örneklere uygun olarak hazırlanmalıdır.
1-Tek
Yazar
2-İki ile Altı Yazar Arası
3-Altıdan Fazla Yazar
4-Kurum Yazarlı
5-Bilinmeyen Yazar
6-Sayıları Birbirini İzleyen Sayfa Numaraları Alan Dergiler
7-Sayıları Bağımsız Sayfa Numaraları Alan Dergiler
8-Bilimsel Olmayan Dergi Makalesi
9-Gazete Makalesi
10-Editöre Mektup
11-Derleme Makale
12-Kitap
13-Yazarı Olmayan, Editörü Olan Kitap
14-Yazarı/yazarları ve Editörü Olan Kitap
15-Çeviri Kitap
16-İlk Ciltten Sonraki Kitaplar
17-Editörlü Bir Kitaptan Alınan Yazı ya da Bölüm
18-Çok Ciltli Kitap
19-Ansiklopedi Bölümü
20-Tez
21-Tez
Özeti
22-Resmi Belge
23-Özel Kurum Raporu
24-Konferans Bildirisi
25-Elektronik Süreli Yayın Makalesi
26-Elektronik Bilimsel Dergi Makalesi
27-Veritabanından Makale
28-Web Belgesi, Web Sayfası ya da Raporu
29-Web Belgesinden Bölüm.
30-Online Forum ya da Tartışma Grubu Kayıtları
31-Bilgisayar Yazılımı
32-Video Kayıtları ve Hareketli Resimler
33-Televizyon Yayını
34-Televizyon Dizisi
35-Müzik Kaydı
1. Nolen SB. (1988). Reasons for studying: Motivational orientations and study strategies. Cognition and Instruction, 5, 269-287.
2. Nolen SB. ve/& Haladyna TM. (1990). Motivation and studying in high school science. Journal of Research on Science Teaching, 27, 269-287.
3. Haris M, Karper E, Stacks G, Hoffman D, DeNiro R, Cruz P, ve/& diğ. (2001). Writing labs and the Hollywood connection. Journal of Film and Writing, 44(3), 213-245.
4. DİE (Devlet İstatistik Enstitüsü). (1991). Türkiye İstatistiği Cep Yıllığı 1990. Ankara: DİE Matbaası.
5. Merriam-Webster's Collegiate Dictionary (10th edition). (1993). Springfield, MA: Merriam-Webster.
6. Pendergast DR, Krasney JA., ve/& DeRoberts D. (1999). Effects of immersion in cool water on lung exhaled NO at rest and during exercise. Respiration Physiology, 115, 73-81.
7. Barber H, Sukhi H., ve& White SA. (1999). The influence of parent-coaches on participant motivation and competitive anxiety in youth sport participants. Journal of Sport Behavior, 22(2), 162- 181.
8. Henry WA. (1990, April 9). Making the grade in today's schools. Time, 135, 28-31.
9. Bayar Y. (04 Nisan 2006). İnsanlık aptallaşıyor mu? Hürriyet, s. 14.
10. Moller G. (2002, August). Ripples versus rumbles [Letter to the editor]. Scientific American, 287(2), 12.
11. Baumeister RF. (1993). Exposing the self-knowledge myth [Review of the book The self-knower: A hero under control]. Contemporary Psychology, 38, 466-467.
12. Eisenberg N., ve/& Strayer J. (1987). Empathy and Its Development. Cambridge: Cambridge University Press.
13. Duncan GJ., ve Brooks-Gunn J. (Der.) (1997). Consequences of Growing up Poor. New York: Russell Sage Foundation.
14. Plath S. (2000). The Unabridged Journals. (KV Kukil, Ed.). New York: Anchor.
15. Jawetz E, Melnick Z, Adelberk AE. (1976). Tıbbi Mikrobiyoloji. (M Akman, E Gülmezoğlu Çev.). Ankara: Hacettepe Üniversitesi
16. Helfer ME, Keme RS, Drugman RD. (1997). The Battered Child. (5th Edition) Chicago: University of Chicago Press.
17. O'Neil JM, Egan J. (1992). Men's and women's gender role journeys: Metaphor for healing, transition, and transformation. (BR Wainrib, Ed.) Gender Issues Across The Life Cycle. s. 107-123. New York: Springer.
18. Wiener P. (Ed.). (1973). Düşünce Tarihi Sözlüğü (Cilt 1-4). New York: Scribner's.
19. Bergmann PG.(1993). Relativity. The New Encyclopedia Britannica (Cilt 26, s. 501-508). Chicago: Britannica Encyclopedia.
20. Bayar P. (1983). Atletlerin Kişilik Özellikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
21. Sayın G. (2005). Spor müsabakalarında şiddet ve düzensizliğe yol açan eylemlerin önlenmesi ve takibi (Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi). Baskent University Thesis Database, 706, 729.
22. Milli Eğitim Bakanlığı. (2001). Milli eğitim bakanlığı il okul futbol koordinatörü beden eğitimi öğretmenleri hakkında yönerge. Tebliğler Dergisi 2007-2602. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatı.
23. Spor Bilimleri Derneği. (2008). Üniversiteler arası beden eğitimi ve spor bilimleri komisyonu toplantı raporu. Ankara.
24. Hazır T, Kazancı A, Açıkada C. (1992). 2. Ulusal Spor Bilimleri Kongresi: Antropometrik ölçümlerde metodoloji sorunları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
25. Bernstein M. (2002). 10 tips on writing the living web. A List Apart: For People Who Make Websites, 149, 2 Mayıs 2006, http://www.alistapart.com/articles/writeliving.
26. Kenneth IA. (2000). A Buddhist response to the nature of human rights. Journal of Buddhist Ethics, 20 Şubat 2001, http://www.cac.psu.edu/jbe/twocont.html.
27. Smyth AM, Parker AL., ve/& Pease DL. (2002). A study of enjoyment of peas. Journal of Abnormal Eating, 8(3), 20 Şubat 2003, PsycARTICLES veritabanından.
28. Yazar AA., ve/& Yazar BB. (Basım Yılı). Belgenin Başlığı. Ay gün yıl, http://Web adresi.
29. Yazar AA., ve/& Yazar BB. (Basım Yılı). Makale başlığı. Kitabın Adı ya da Belgenin Başlığı (bölüm numarası), Ay gün yıl, http://www.someaddress.com/full/url/.
30. Frook BD. (23 Temmuz 1999). New inventions in the cyberworld of toylandia [Msj 25]. Mesaj http://groups.earthlink.com/forum/messages/00025.html adresine postalandı.
31. Ludwig T. (2002). PsychInquiry [Bilgisayar yazılımı]. New York: Worth.
32. Producer PP. (Yapımcı), Director DD. (Yönetmen). (Tarih). Resmin Başlığı [Motion picture- hareketli resim]. Ülke: Stüdyo veya distibütör.
33. Important IM. (Yapımcı). (1990, November 1). The Nightly News Hour [Televizyon yayını]. New York: Central Broadcasting Service.
34. Bellisario DL. (Producer). (1992). Exciting Action Show [Television series]. Hollywood: American Broadcasting Company.
35. Songwriter WW. (Yayın Yılı). Şarkının Adı [Yazarı farklı ise kimin tarafından söylendiği]. Albüm adı [Kayıt türü]. Ülke:Şirket. (Recording date if different from copyright date).
METİN İÇİ KAYNAK GÖSTERİMİ
1- Birden fazla eserler, alfabetik sıra ile verilmelidir. Aynı parantezde iki veya daha fazla çalışmanın gösteriminde, çalışma aralarına “noktalı virgül işareti” konulur.
……. (Altan, 1987; Klett ve Dobson, 1990; Suinn ve ark., 1987; Weingarten ve ark., 1996).
2- Doğrudan alıntılarda;
Duda (1993)’ya göre, "Sosyal bilişsel perspektif, beden eğitimi ortamında başarı davranışının belirleyicilerini anlamaya olanak tanır" (s. 199).
Duda (1993), "Sosyal bilişsel perspektif, beden eğitimi ortamında başarı davranışının belirleyicilerini anlamaya olanak tanıdığını" bulmuştur (s. 199).
Sosyal bilişsel perspektif, beden eğitimi ortamında başarı davranışının belirleyicilerini anlamayı sağlar (Duda, 1993, s. 199).
3- Tek yazarlı çalışmalarda;
Nolen (1988) ……. olduğunu ifade etmiştir.
…… (Nolen, 1988).
4- İki yazarlı çalışmalarda;
Viera ve Ferguson (1989) …….olduğunu ifade etmişlerdir.
…….. (Viera ve Ferguson, 1989).
5- İkiden fazla yazarlı çalışmalarda:
Biddle ve ark. (1995)…… olduğunu ortaya koymuştur.
…….. (Biddle ve ark., 1995).
6- Yazarsız çalışmalarda, başlıktaki bir veya iki kelime tırnak işareti içinde belirtilir ve kelimelerin baş harfleri büyük olur. Nadiren de “Anonim” kelimesi kullanılır. Anonim kullanıldığında tırnak işareti kullanılmaz.
(“Sporda Şiddet”, 2001) ya da (Anonim, 2001)
7- Yazar olarak kurum ismi olan çalışmalarda, ilk gösterimde açık olarak yazılır ve baş harfleri büyük yazılır, daha sonraki gösterimlerde sadece kısaltma kullanılır.
İlk Gösterim : (Amerikan Psikoloji Derneği [APD], 2006)
Daha sonraki gösterimler : (APD, 2006)
8- Aynı soyadlı iki yazarlı çalışmalarda, yazarların isimlerinin baş harfleri de belirtilir.
(N Özdemir, 1995; M Özdemir, 1990)
9- Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla çalışması olduğunda, kaynakça ile paralel bir şekilde “a, b, c” gibi küçük harflerle sıralanır.
(Kingwell, 2000a)
(Kingwell, 2000b)
(Kingwell, 2000c)
10- Kişisel görüşmelerde (Birebir görüşme, telefon, mektup, e-mail gibi), görüşme yapılan kişinin adının baş harfi, soyadı, kişisel görüşme ve görüşmenin tarihi yazılır ve okuyucu açısından ulaşılabilirliği olmadığı için görüşmeler kaynaklar listesinde gösterilmez ancak metin içerisinde gösterilir.
(V Papanek, kişisel iletişim, 4 Mart 2006)
V Papanek de ……………..olduğunu savunmaktadır (kişisel iletişim, 4 Mart 2006)
AP Smith, çoğu öğrencinin öğretim stillerini öğrenirken zorluk yaşadıklarını ifade etmiştir (kişisel iletişim, 3 Kasım 2002).
11- Dolaylı gösterimlerde (Aktarım) (Orjinal kaynağa ulaşılamadığında ve bilgiye ikincil kaynaktan ulaşıldığında), metin içinde orijinal kaynaktan söz edildikten sonra parantez içinde bilginin alındığı ikincil kaynağa gönderme yapılır ve yanında “de belirtildiği gibi” ifadesi kullanılır.
Johnson…… olduğunu ifade etmiştir (Smith, 2003, s. 7’de belirtildiği gibi)
12- Elektronik kaynaklar, yazarlı olan diğer kaynaklar gibi gösterilir.
Kenneth (2000)…… olduğunu açıklamıştır.
13- Yazarı ve/veya tarihi olmayan çalışmalarda, baş harfleri büyük olmak şartıyla çalışma başlığından bir iki kelime ve daha sonra tarih yok anlamına gelen “t.y.”kısaltması kullanılır.
(“Beden Eğitiminin Önemi,” t.y.)
14- Sayfa numarası olmayan çalışmalarda, elektronik kaynaklarda sayfa numarası olmadığında atıfta bulunulan paragraf “para.” kısaltması ile birlikte kaçıncı paragraf olduğu da belirtilir. Eğer paragraf numarası da yoksa paragrafı belirleyen uygun bir başlık ile belirtilebilir.
(Hall, 2001, para.5)
Hall (2001) …………….olduğunu savunmaktadır (Mind over Matter).
Genel Kurallar
1. Yazılarda ifade edilen düşüncelerden yazarları sorumludur.
2. Uluslararası Türk Spor ve Egzersiz Psikolojisi Dergisi’nde yayımlanan yazılardan ancak kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Yazının içeriğinde olabilecek çarpıtmalardan alıntı yapan ve yayınlayan kişi ya da kuruluşlar yasalar karşısında sorumludur.
3. Yayına kabul edilen çalışmaların yazar(lar)ından, her birinin ıslak imzasının olduğu Yayım Hakkı Formu’nu posta yoluyla Yayın Koordinatörlüğüne göndermeleri istenir.
4. Yayın kurulu, yazıda gerekli gördüğü kelimeleri değiştirebilir.
5. Makale Şablonuna uygun hazırlanmayan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz ve genel kurallara uymayan yazılar yayımlanmaz.
6. Uluslararası Türk Spor ve Egzersiz Psikolojisi Dergisi’nde yayımlanan yazılar için herhangi bir ücret ödenmez.
7. Yazılara verilecek kabul ya da ret yanıtı bilimsel danışma kurulunun inceleme süresine göre değişebilir.
8. Yazar(lar), çalışmanın orijinal olduğunu, başka bir dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediğini, daha önce yayımlanmamış olduğunu, Helsinki Bildirge’sinde insan ve hayvan çalışmaları için önerilen ilkelere uyulduğunu, kullanılan ölçek, anket, envanter, test vb. ölçüm araçlarının kullanımı için sahibinden izin alma konusunda tüm sorumluluğu aldıklarını ve yazılarda ifade edilen düşüncelerden kendilerinin sorumlu olduğunu kabul etmekte ve çalışmanın yayım haklarını Uluslararası Türk Spor ve Egzersiz Psikolojisi Dergisine vermektedirler.
Dergiye gönderilecek çalışmalar, A4 (özel boyut: 19,5x27,5 mm) sayfa düzeninde olmalıdır. Yazılar tek sütun halinde yazılmalıdır. Sayfa düzeni yapılırken her kenardan 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır. Yazı karakteri "Times New Roman" olmalı ve yazılar 12 punto büyüklüğünde 1.5 satır aralığı kullanılarak iki yana yaslanmış formatta (justify) düzenlenmelidir. Sayfa numaraları sayfanın altında ve ortada olmalıdır. Sayfa Üst bilgi (header) ve alt bilgi (footer) olmamalıdır. Başlıklar arasında iki satır aralığı bulunmalıdır. Tablolar 9-11 punto ve tek satır aralığında olmalıdır.
Metin uzunluğu 25 sayfayı geçmemelidir. Çalışmalarda olabildiğince Türkçe sözcükler kullanılmalıdır. Çalışmalar; öz, anahtar kelimeler, ana metin, yazar notları, yazışma adresi ve kaynaklar bölümlerini içermelidir.
I. Başlık: Makalenin başlığı 14 punto büyüklüğünde, büyük harf ve sola yaslı biçimde yazılmalı, kısa ve konu hakkında bilgi verici olmalıdır. Türkçe başlığın uzunluğu 20 kelimeyi geçmemelidir. Türkçe yazılmış makalelerde Türkçe başlığın altına İngilizce, İngilizce yazılmış makalelerde İngilizce başlığın altında Türkçe başlığa yer verilmelidir. Yazar(lar)'ın açık adı küçük harf, soyadı büyük harf olmak üzere ve sola yaslı olarak verilmelidir. Yazar(lar)'ın çalıştığı kurumun açık adı belirtilmelidir.
II. Öz ve anahtar kelimeler: Türkçe ve İngilizce olmak üzere her iki dilde 'Öz' ve 'Abstract' başlıkları altında 250 kelimeyi geçmeyecek şekilde tek paragraf halinde, iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Türkçe özün altında 'Anahtar Kelimeler' ve İngilizce özün altında 'Key Words' başlığı altında 3-5 anahtar kelime bulunmalıdır. Öz bölümünde, amaç, denekler ya da araştırma grubu, veri toplama araçları, işlem yolu, verilerin analizi, kısaca bulgular ve kısa bir sonuca ilişkin bilgiler yer almalıdır.
III. Ana metin: Araştırma makalelerinde metin, sırası ile giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler, kaynaklar, varsa ekler bölümlerini içermelidir. Derleme türü makalelerde, makalenin içeriğine göre bu sıra izlenmeyebilir.
Giriş: Yapılan araştırma ile ilgili olarak, literatürdeki yaklaşım ve bulgular ile araştırmanın amacını kapsamalıdır.
Yöntem: Denekler, araştırma grubu ya da örneklem, veri toplama araçları, işlem yolu ve verilerin analizi başlıklarını içerecek şekilde dört başlık altında toplanmalıdır.
Bulgular: Araştırma denencelerini test etmede ya da problem/lerin istatistik analizlerinde kullanılan değerlere (ortalama, standart sapma vb.) her değişkene göre ayrı ayrı yer verilmelidir. Tablo ve şekiller metin içinde verilmelidir.
Tartışma: Araştırma bulgularının literatür ışığında açıklanmasını ve tartışılmasını içermelidir.
Sonuç ve Öneriler: Araştırmadan elde edilen sonuçlar ve geleceğe dönük öneriler kısaca verilmelidir.
Yazar notları: Eğer araştırma bir tez çalışmasının özeti ise ya da araştırmayı destekleyen kurum(lar) var ise bu bölümde belirtilmelidir. Ayrıca araştırmacının araştırmaya katkıları nedeni ile teşekkür etmek istediği kişiler de bu sayfada belirtilmelidir.
Yazışma adresi: Yazar(lar) ile bağlantı kurulabilecek adres, telefon numarası, e-mail adresi ve varsa faks numarası bu bölümde yer almalıdır.
Kaynaklar: Kaynak gösterimi ile ilgili, Uluslararası Türk Spor ve Egzersiz Psikolojisi Dergisi web sayfasından yazım kuralları incelenerek detaylı bilgi edinilebilir.
Ekler: Yazar tarafından uygun görüldüğünde, araştırmada kullanılan ölçekler gibi ek bilgileri içerebilir.
Tablolar: Tablolar, metin akışı içinde olmalıdır. Tablo yazısı ve tablo numarası, tablonun üstünde ve sola dayalı olarak verilmeli, tablo başlığı tablo numarasının yanından itibaren yazılmalıdır. Tablo başlığında, yalnızca birinci kelimenin ilk harfi büyük olmalı, diğer kelimeler küçük harfle başlamalı ve devam etmelidir. Tablolar word programında hazırlanmalı, tablolarda dikey çizgiler olmamalı ve yatay çizgilerin nerelerde olması gerektiği konusunda web sayfasında bulunan makale şablonuna bakılmalıdır. Tablo, içeriğine göre 9-11 punto olarak hazırlanabilir. Tablo içeriğinde satır aralarına boşluk verilmemelidir.
Şekil ve Grafikler: Şekil başlıkları ve şekiller, metin akışı içinde olmalıdır. Şekil numaraları ve başlıkları şekillerin altında yer almalıdır. Şekil başlıklarında yalnızca ilk kelimenin baş harfi büyük olmalı diğer kelimeler tamamen küçük harf olmalıdır.
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.