Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklamlara Yönelik Algı ve Kuşaklar: X, Y ve Z Kuşaklararası Karşılaştırması

Yıl 2022, , 38 - 56, 25.06.2022
https://doi.org/10.47998/ikad.1057266

Öz

Reklamcılık sektörü ve kuşaklar sürekli bir etkileşim halindedir. Geçmişten günümüze reklamlar, kuşaklara ve onların algılarına yönelik olarak düzenlenmiş ve teknolojik gelişmeler ekseninde değişim geçirmiştir. Geleneksel medya araçlarıyla yapılan reklamlar daha çok tek yönlü bir iletişim modelini ile gerçekleşmişken günümüz yeni medya olanakları, özellikle sosyal medya, iki yönlü iletişim ve daha çok etkileşim üzerine kurulu bir modeli mümkün hale getirmektedir. Gündelik hayat pratiğinde insanların değişen algısının, tüketim alışkanlıklarının ve yaşam tarzlarının teknoloji ile birleşmesi, Z kuşağı olarak tanımlanan oldukça yeni ve farklı bir kitlenin oluşmasına neden olmuştur. Z kuşağı, teknolojik gelişmelerin öncül iki kuşağa (X,Y) göre daha çok çeşitlendiği bir dönemde doğan ve büyüyen bundan dolayı da teknolojik yatkınlığı daha fazla olan bir kuşaktır. Ancak büyük oranda analog dönemi yaşamış X kuşağı ile hem analog hem de dijital dönemi deneyimlemiş Y kuşağı, yine de teknolojik gelişmelerden soyutlanmamış aksine yeni döneme adapte olmaya çalışmaktadırlar. Dolayısıyla üç kuşak da bu kapsamda irdelenmeye çalışılmış ve yürütülen nitel bir araştırma ile reklamcılık ve kuşaklararası algı derinlemesine anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda “Mevcut Duruma İlişkin Kaygılar”, “Reklamların Rahatsız Ediciliği” ve “Reklamcılık Ve Halkla İlişkiler Mesleğin Dijitalleşmesi” temaları elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165–182. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23153/247307
  • Babacan, M. (2008). Nedir Bu Reklam. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bitlissos/issue/38061/399955
  • Becan, C. (2013). Geleneksel Mecra ve İnternet Ortamı Arasındaki Reklam İçeriklerine Yönelik Algı Farklılıkları Üzerine Bir Araştırma: İstanbul İli Örneği. KTU Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 23-41.
  • Belch, G., & Belch, M. (2018). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGraw-Hill eBook.
  • Belek, İ. (1999). Post-kapitalist Paradigmalar,. İstanbul: Sorun Yayınları.
  • Blythe, J. (2006). Essentials of Marketing Communications. Edinburgh: Pearson Education Limited.
  • Brassington, F., & Pettitt, S. (2005). Essentials of Marketing. Edinburgh: Pearson Education Limited.
  • Cappo, J. (2003). The Future of Advertising New Media, New Clients, New Consumers in the Post-Television Age. The USA: McGraw-Hill.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet Sektöründeki Y Kuşağı Çalışanların İş Hayatındaki Beklentileri (İstanbul Örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cepni-Şener, B., & Uğurhan, Y. Z. (2019). Reklam Etkililiği Açısından Geleneksel ve Yeni Medyada Yayınlanan Bir Reklamın X, Y ve Z Kuşakları Arasında Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi E-Dergisi (İNİF E-Dergi), 4(1), 50-72. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inifedergi/issue/46490/465522
  • Chappuis, B., Gaffey, B., & Parvizi, P. (2011). Are your customers becoming digital junkies? Retrieved March 16, 2021, from mckinsey.com: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/are-your-customers-becoming-digital-junkies
  • Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2008). Web 2,0: Conceptual Foundations and Marketing Issues. Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 231-244. DOI: 10.1057/palgrave.dddmp.4350098
  • Demirtaş, O. (2020). Dijital reklamlara Bakış Açıları Bağlamında Babyboobers ve Y Kuşağı Üzerinden Bir Değerlendirme. Turkish Studies-Social, 15(2), 145-158. DOI:10.29228/TurkishStudies.40116
  • Elden, M. (2018). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Facebook (2021, Ağustos 13). Ad formats. facebook.com. https://www.facebook.com/business/ads/ad-formats
  • Harker, D., & Wiggs, G. (2000). Three Generations of Advertising Self-Regulation: Learning from our Forefathers. Marketing Bulletin, 1-10. Retrieved from http://marketing-bulletin.massey.ac.nz/
  • Hessari, N. M., Bertscher, A., Critchlow, N., Fitzgerald, N., Knai, C., Stead, M., & Petticrew, M. (2019). Recruiting the “Heavy-Using Loyalists of Tomorrow”: An Analysis of the Aims, Effects, and Mechanisms of Alcohol Advertising, Based on Advertising Industry Evaluations. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(4092), 1-17. DOI:10.3390/ijerph16214092
  • Jungner, L. (2021). Attractive Recruitment Advertising: Wat Generations X and Y Value in Their Work. Finland: University of Vaasa.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasım, M. (2004). Ürün Reklam-Tanıtımı Açısından Gazetelerdeki Otomobil Reklamlarının İncelenmesi (1994 Yılı Hürriyet, Milliyet, Sabah Gazeteleri Örneği). Selçuk İletişim, 3(2), 138-144. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19008/200851
  • Kelley, L. D., Sheehan, K. B., & Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising Media Planning: A Brand Management Approach. New York: Routledge.
  • Kinter, O. (2020). Kuşak Farklılıkları: Liderlik Tarzları ve Örgütsel Sessizlik İlişkisinde Örgütsel Adalet ve Kuşak Farklılıklarının Etkisi . Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Körelçiner, H. (2018). X ve Y Kuşağı Çalışma Yaşam Kali̇Tesi̇ Üzeri̇Ne Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli: Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Loroz, P. S., & Helgeson, J. G. (2013). Boomers and their Babies: An Exploratory Study Comparing Psychological Profiles and Advertising Appeal Effectiveness Across Two Generations. Journal of Marketing Theory and Practice, 21(3), 289-306. DOI:10.2753/MTP1069-6679210304
  • Loroz, P. S., & Helgeson, J. G. (2013). Boomers and their Babies: An Exploratory Study Comparing Psychological Profiles and Advertising Appeal Effectiveness Across Two Generations. Journal of Marketing Theory and Practice, 21(3), 289-306. DOI:10.2753/MTP1069-6679210304
  • Mallalieu, L., Palan, K. M., & Laczniak, R. N. (2005). Understanding Children's Knowledge and Beliefs about Advertising: A Global Issue that Spans Generations. Journal of Current Issues & Research in Advertising, 27(1), 53-64. DOI: 10.1080/10641734.2005.10505173
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulamaları için bir Rehber. (S. Turan, Trans.) Ankara: Nobel Yayınları. Mooradian, T., Matzler, K., & Ring, L. (2014). Strategic Marketing. The USA: Pearson Education Limited.
  • Munsch, A. (2021). Millennial and Generation Z Digital Marketing Communication and Advertising Effectiveness: A Qualitative Exploration. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(19), 10-29. DOI: 10.1080/21639159.2020.1808812
  • Neves, T. V. (2018, January 15). The effect of web advertising visual design on online purchase intention: an examination across generations Y And Z. NOVA – School of Business and Economics.
  • Özdemir-Yaylacı, G. (1999). Reklamda Stratejilerle Yönetim,. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Penn, C. S. (2019, November 1). What’s the difference between social media and new media? Retrieved February 2021, 16, from christopherspenn.com: https://www.christopherspenn.com/2019/11/whats-the-difference-between-social-media-new-media/#:~:text=This%20is%20the%20key%20difference,first%20way%20to%20reach%20people.&text=Today%27s%20Facebook%20looks%20very%20much%20like%20a%20digital%20ads%20platfo
  • Qualman, E. (2012). Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Hoboken: Wiley.
  • Sharp, B. (2013). Marketing. Australia: Oxford University Press.
  • Shimp, T. A., & Andrews, J. C. (2013). Advertising, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. The USA: South-Western Cengage Learning.
  • Sissors, J. Z., & Baron, R. B. (2010). Advertising Media Planning. Hill Companies: The McGraw.
  • Solomon, M. R. (2017). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Prentice-Hall.
  • Southren, J. (2013). The Difference Between New Media and Social Media. Retrieved February 18, 2021, from southren.ca: https://southren.ca/the-difference-between-new-media-and-social-media/
  • Sullivan, S. E., Forret, M. L., Carraher, S. M., & Maiminero, L. A. (2009). Using The Kaleidoscope Career Model To Examine Generational Differences in Work Attitudes. Fairfield University Digital Commons, 14(3), 284-302. DOI: 10.1108/13620430910966442
  • Tayfur, G. (2013). Reklamcılık. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ting, H., & Ernest-Cyril, d. R. (2012). Generations X and Y Attitude Towards Controversial Advertising. Asian Journal of Business Research, 2(2). DOI: 10.14707/ajbr.120008
  • Todi, M. (2008). Advertising on Social Networking Websites. Wharton Research Scholars(52), 1-34.
  • Todorovic, D. (1997). Lightness and Junctions. Perception, 26(4), 379–394. DOI: 10.1068/p260379
  • Topsümer, F., & Elden, M. (2020). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çatışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Valentini, C., & Kruckeberg, D. (2012). New Media Versus Social Media: A Conceptualization of Their Meanings, Uses, and Implications for Public Relations. In S. C. Duhé, New Media and Public Relations (pp. 3-12). Peter Lang Inc. International Academic Publishers.
  • Walters, C. G., & Bergies, B. J. (1989). Consumer Behavior: A Decision-Making Approach. South-Western Publishing Co.
  • Yaman, F., & Erdaş, Y. (2021). Dijital Bir Reklam Aracı Olarak Pop-Up Reklamlara Bakış Açılarının X Y Z Kuşaklarına Göre Farklılaşması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1822-1838.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, . Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon-Joo Lee, E. H. (2017). Effect of Value Orıentatıons on Consumer Responses To CSR Advertising Across Generations. American Academy of Advertising. Conference. Proceedings (Online) (p. 33). Lubbock: American Academy of Advertising.

Advertisement Perception and Generations: Comparison between X, Y, and Z Generations

Yıl 2022, , 38 - 56, 25.06.2022
https://doi.org/10.47998/ikad.1057266

Öz

The advertising industry and generations are in continual interaction. From past to present, advertisements have been organized for ages. The perceptions and ads have changed in the axis of technological developments. By the time advertising throughout the traditional media, the messages flow accordingly one-way communication model. However, today's new media opportunities, such as social media, originate a model based on bidirectional communication and more interaction. The combination of the changing perception of people in daily life practice, consumption habits, and lifestyles with technology led to the formation of a reasonably new and diverse audience, defined as generation Z. Generation Z is a generation that grew up in a period when technological developments were more diversified than the previous two generations (X, Y) and consequently had a more technological aptitude. However, the X generation, who lived in the analog era, and the Y generation, who experienced both analog and digital periods, hitherto have been attempting to adapt to the new era, non-isolated from technological developments. Therefore, three generations have been analyzed in this context by conducting qualitative research, advertising and intergenerational perception have been comprehended in depth. Those generations demand adaption to this new-tech period. Obtaining findings were subjected to content analysis, and three themes have been achieved: Concerns of Current Circumstances, The Inconvenience of Ads, and Advertising and Public Relations: Digitalization of the Profession.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165–182. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23153/247307
  • Babacan, M. (2008). Nedir Bu Reklam. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bitlissos/issue/38061/399955
  • Becan, C. (2013). Geleneksel Mecra ve İnternet Ortamı Arasındaki Reklam İçeriklerine Yönelik Algı Farklılıkları Üzerine Bir Araştırma: İstanbul İli Örneği. KTU Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 23-41.
  • Belch, G., & Belch, M. (2018). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. McGraw-Hill eBook.
  • Belek, İ. (1999). Post-kapitalist Paradigmalar,. İstanbul: Sorun Yayınları.
  • Blythe, J. (2006). Essentials of Marketing Communications. Edinburgh: Pearson Education Limited.
  • Brassington, F., & Pettitt, S. (2005). Essentials of Marketing. Edinburgh: Pearson Education Limited.
  • Cappo, J. (2003). The Future of Advertising New Media, New Clients, New Consumers in the Post-Television Age. The USA: McGraw-Hill.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet Sektöründeki Y Kuşağı Çalışanların İş Hayatındaki Beklentileri (İstanbul Örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cepni-Şener, B., & Uğurhan, Y. Z. (2019). Reklam Etkililiği Açısından Geleneksel ve Yeni Medyada Yayınlanan Bir Reklamın X, Y ve Z Kuşakları Arasında Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi E-Dergisi (İNİF E-Dergi), 4(1), 50-72. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inifedergi/issue/46490/465522
  • Chappuis, B., Gaffey, B., & Parvizi, P. (2011). Are your customers becoming digital junkies? Retrieved March 16, 2021, from mckinsey.com: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/are-your-customers-becoming-digital-junkies
  • Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2008). Web 2,0: Conceptual Foundations and Marketing Issues. Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 231-244. DOI: 10.1057/palgrave.dddmp.4350098
  • Demirtaş, O. (2020). Dijital reklamlara Bakış Açıları Bağlamında Babyboobers ve Y Kuşağı Üzerinden Bir Değerlendirme. Turkish Studies-Social, 15(2), 145-158. DOI:10.29228/TurkishStudies.40116
  • Elden, M. (2018). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Facebook (2021, Ağustos 13). Ad formats. facebook.com. https://www.facebook.com/business/ads/ad-formats
  • Harker, D., & Wiggs, G. (2000). Three Generations of Advertising Self-Regulation: Learning from our Forefathers. Marketing Bulletin, 1-10. Retrieved from http://marketing-bulletin.massey.ac.nz/
  • Hessari, N. M., Bertscher, A., Critchlow, N., Fitzgerald, N., Knai, C., Stead, M., & Petticrew, M. (2019). Recruiting the “Heavy-Using Loyalists of Tomorrow”: An Analysis of the Aims, Effects, and Mechanisms of Alcohol Advertising, Based on Advertising Industry Evaluations. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(4092), 1-17. DOI:10.3390/ijerph16214092
  • Jungner, L. (2021). Attractive Recruitment Advertising: Wat Generations X and Y Value in Their Work. Finland: University of Vaasa.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasım, M. (2004). Ürün Reklam-Tanıtımı Açısından Gazetelerdeki Otomobil Reklamlarının İncelenmesi (1994 Yılı Hürriyet, Milliyet, Sabah Gazeteleri Örneği). Selçuk İletişim, 3(2), 138-144. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19008/200851
  • Kelley, L. D., Sheehan, K. B., & Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising Media Planning: A Brand Management Approach. New York: Routledge.
  • Kinter, O. (2020). Kuşak Farklılıkları: Liderlik Tarzları ve Örgütsel Sessizlik İlişkisinde Örgütsel Adalet ve Kuşak Farklılıklarının Etkisi . Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Körelçiner, H. (2018). X ve Y Kuşağı Çalışma Yaşam Kali̇Tesi̇ Üzeri̇Ne Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli: Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Loroz, P. S., & Helgeson, J. G. (2013). Boomers and their Babies: An Exploratory Study Comparing Psychological Profiles and Advertising Appeal Effectiveness Across Two Generations. Journal of Marketing Theory and Practice, 21(3), 289-306. DOI:10.2753/MTP1069-6679210304
  • Loroz, P. S., & Helgeson, J. G. (2013). Boomers and their Babies: An Exploratory Study Comparing Psychological Profiles and Advertising Appeal Effectiveness Across Two Generations. Journal of Marketing Theory and Practice, 21(3), 289-306. DOI:10.2753/MTP1069-6679210304
  • Mallalieu, L., Palan, K. M., & Laczniak, R. N. (2005). Understanding Children's Knowledge and Beliefs about Advertising: A Global Issue that Spans Generations. Journal of Current Issues & Research in Advertising, 27(1), 53-64. DOI: 10.1080/10641734.2005.10505173
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulamaları için bir Rehber. (S. Turan, Trans.) Ankara: Nobel Yayınları. Mooradian, T., Matzler, K., & Ring, L. (2014). Strategic Marketing. The USA: Pearson Education Limited.
  • Munsch, A. (2021). Millennial and Generation Z Digital Marketing Communication and Advertising Effectiveness: A Qualitative Exploration. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(19), 10-29. DOI: 10.1080/21639159.2020.1808812
  • Neves, T. V. (2018, January 15). The effect of web advertising visual design on online purchase intention: an examination across generations Y And Z. NOVA – School of Business and Economics.
  • Özdemir-Yaylacı, G. (1999). Reklamda Stratejilerle Yönetim,. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Penn, C. S. (2019, November 1). What’s the difference between social media and new media? Retrieved February 2021, 16, from christopherspenn.com: https://www.christopherspenn.com/2019/11/whats-the-difference-between-social-media-new-media/#:~:text=This%20is%20the%20key%20difference,first%20way%20to%20reach%20people.&text=Today%27s%20Facebook%20looks%20very%20much%20like%20a%20digital%20ads%20platfo
  • Qualman, E. (2012). Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Hoboken: Wiley.
  • Sharp, B. (2013). Marketing. Australia: Oxford University Press.
  • Shimp, T. A., & Andrews, J. C. (2013). Advertising, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. The USA: South-Western Cengage Learning.
  • Sissors, J. Z., & Baron, R. B. (2010). Advertising Media Planning. Hill Companies: The McGraw.
  • Solomon, M. R. (2017). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Prentice-Hall.
  • Southren, J. (2013). The Difference Between New Media and Social Media. Retrieved February 18, 2021, from southren.ca: https://southren.ca/the-difference-between-new-media-and-social-media/
  • Sullivan, S. E., Forret, M. L., Carraher, S. M., & Maiminero, L. A. (2009). Using The Kaleidoscope Career Model To Examine Generational Differences in Work Attitudes. Fairfield University Digital Commons, 14(3), 284-302. DOI: 10.1108/13620430910966442
  • Tayfur, G. (2013). Reklamcılık. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ting, H., & Ernest-Cyril, d. R. (2012). Generations X and Y Attitude Towards Controversial Advertising. Asian Journal of Business Research, 2(2). DOI: 10.14707/ajbr.120008
  • Todi, M. (2008). Advertising on Social Networking Websites. Wharton Research Scholars(52), 1-34.
  • Todorovic, D. (1997). Lightness and Junctions. Perception, 26(4), 379–394. DOI: 10.1068/p260379
  • Topsümer, F., & Elden, M. (2020). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çatışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Valentini, C., & Kruckeberg, D. (2012). New Media Versus Social Media: A Conceptualization of Their Meanings, Uses, and Implications for Public Relations. In S. C. Duhé, New Media and Public Relations (pp. 3-12). Peter Lang Inc. International Academic Publishers.
  • Walters, C. G., & Bergies, B. J. (1989). Consumer Behavior: A Decision-Making Approach. South-Western Publishing Co.
  • Yaman, F., & Erdaş, Y. (2021). Dijital Bir Reklam Aracı Olarak Pop-Up Reklamlara Bakış Açılarının X Y Z Kuşaklarına Göre Farklılaşması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1822-1838.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, . Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon-Joo Lee, E. H. (2017). Effect of Value Orıentatıons on Consumer Responses To CSR Advertising Across Generations. American Academy of Advertising. Conference. Proceedings (Online) (p. 33). Lubbock: American Academy of Advertising.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Karanfiloğlu 0000-0002-4895-4220

Murat Sağlam 0000-0001-8036-7942

Fusun Topsumer 0000-0002-6598-1466

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Karanfiloğlu, M., Sağlam, M., & Topsumer, F. (2022). Advertisement Perception and Generations: Comparison between X, Y, and Z Generations. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2022(58), 38-56. https://doi.org/10.47998/ikad.1057266