Today, the use of social media is becoming an indispensable habit with its positive aspects on keeping people in contact with each other and providing entertainment, faster news and job opportunities. In addition, the lack of effective use of the time spent on social media can create negative consequences especially for young people. The aim of this study is to investigate the relationship between social media use and life satisfaction levels of young people in social media. For this purpose, university students studying in Adana in the 2018-2019 academic year are interviewed. The results of the survey are analyzed with appropriate statistical methods. The longer the students’ time spent on social media, the more they agree the idea that "using social media increases my level of happiness”. Additionally, there is no significant relationship between university students' time spent on social media and life satisfaction levels. Positive and statistically significant relationships are found between university students' life satisfaction levels and use of social media to make friendship, to follow friends and to play games.
Günümüzde sosyal medya kullanımı insanların birbirleriyle iletişimde kalması, eğlence, daha hızlı haber ve iş imkânı sağlama gibi olumlu yönleriyle vazgeçilmez bir alışkanlık haline gelmektedir. Bunun yanında sosyal medyada geçirilen sürenin çoğu zaman etkin kullanılmaması özellikle gençler için olumsuz sonuçlar oluşturabilmektedir. Bu çalışmada, gençlerin sosyal medyada geçirdikleri süre, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve yaşam memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde Adana ilinde eğitim gören üniversite öğrencilerine anket uygulanmış ve anket sonuçları uygun istatistiksel yöntemler ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencileri sosyal medyayı en çok zaman geçirmek amacıyla kullanmaktadırlar ve sosyal medyada geçirdikleri süre uzadıkça “sosyal medya kullanmak mutluluk düzeyimi arttırır” düşüncesine daha fazla katılmaktadırlar. Bunun yanında üniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri süre ile yaşam memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyet düzeyleri ile sosyal medyayı arkadaşlık kurmak, arkadaşları takip etmek ve oyun oynamak amaçlı kullanmaları arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 52 |