Sağlık kadar önemli bir konu olan sağlık iletişimi, gelişen ve değişen koşullar karşısında tekrardan incelemek gerekmektedir. Pandemi süreci ile birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi sağlık sektörü de derinden etkilenmiş, hatta pandemi ile mücadelede sağlık çalışanları en ön safta yer almışlardır. Bu süreçte iletişim teknolojilerine duyulan ihtiyaç artmış, zaten dijitalleşmekte olan pek çok süreç ivme kazanarak dijital dönüşüme maruz kalmıştır. Bunun da etkisiyle sağlık çalışanları ve hastaların yoğun olarak bu teknolojileri kullanmakta olduğu bir dönemde bulunmaktayız. Pandemi ile birlikte eski alışkanlıklar değişerek yerine dijital becerilerin önemli olduğu yeni alışkanlıklar gelmiştir. Video konferanslar, “uzaktan” ile başlayan yeni etkinlikler gibi pek çok dijital şey hayatlarımıza dahil olmuştur. Dolayısıyla dijitalleşme ve sağlık alanında yaşanan bu gelişmeler konuya yönelik olarak sağlık çalışanların yeni iletişim olanakları ile ilgili detaylıca analiz edilmesini gerektirmiştir. Bu çalışma ile sağlık çalışanları ve iletişim teknolojileri kullanımları ile ilgili nitel bir çalışma yürütülerek derinlikli bilgiler elde edilmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırma ve analiz sonucunda ortaya sağlık çalışanlarının teknoloji kullanım nedenleri ve teknoloji algısı ile ilgili dört adet temaya ulaşılmıştır. Temalar doğrultusunda pandemi süreci ile birlikte sağlık iletişiminde, iletişim teknolojilerinin kullanımının arttığını, hem sağlık çalışanlarının hem de hastalarının telefon, tablet gibi cihazları kullarak iletişimsel faaliyetlerini yürüttükleri ve çeşitli yönlerden fayda sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Health communication, which is as essential as health, needs to be re-examined in developing and changing circumstances. In the pandemic, the health sector was intensely affected, as in all areas. In this process, the need for communication technologies has increased. Some that are already being digitalized have gained momentum and have been subjected to digital transformation. Following this, we are in a period where health care professionals and patients are using these technologies intensively. With the pandemic, old habits have changed, and new ones that are important for digital skills have been replaced. Many digital things have been included in our lives, such as video conferences, events starting with “distance” Therefore, to understand the new communication opportunities in health, these developments in digitalization and health have required detailed analysis. With this study, in-depth information was tried to be obtained by conducting qualitative research about health care professionals and their use of communication technologies. As a result of the analysis, four themes related to technology usage reasons and the perception of health care employees were obtained. Accordingly, the use of communication technologies in health communication has increased. Health care professionals and their patients use phones and tablets to accomplish their communicative activities and benefit from various aspects.
Communication Technologies Health Communication COVID-19 Pandemic.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 54 |