Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEW NATIONALISM IN NEW MEDIA: AN INVESTIGATION IN THE CONTEXT OF GLOBALITY AND LOCALITY

Yıl 2021, Sayı: 54, 203 - 219, 30.06.2021
https://doi.org/10.47998/ikad.917568

Öz

Since the beginning of the 19th century, newspapers have been known to have an increasing role in the construction of nationalism. With its massifying character, traditional media has prepared a suitable ground for national communication. In the 20th century, international publications accelerated the globalization process. Today the new media not only actively spreads a global culture but also has an increasing effect on nationalism. Digital transformation has eliminated the perception around time and space, no longer requiring the individuals or communities to be in the same geography. Therefore, individuals around the world who share the same cultural identity are now brought together by the shared national communication contents. Prepared with a literature review approach, this study examines new nationalism in the context of globality and locality, enabled by the new media.

Kaynakça

  • Akgün, T. (2021), Devletler Teknoloji Devlerine Karşı, Sosyal Medyada Kontrol Kimde, Anadolu Ajansı, https://www.aa.com.tr/tr/arastirma/devletler-teknoloji-devlerine-karsi-sosyal-medyada-kontrol-kimde/2170197 Erişim: 10 Mart 2021.
  • Alkin, K. (2020), Milli İletişim Küreselcileri Yener, 06.05.2020 Sabah Gazetesi https://www.sabah.com.tr/yazarlar/kerem-alkin/2020/05/06/milli-iletisim-kureselcileri-yener Erişim: 05.03.2021.
  • Altun, F. (2019), Beka mücadelesinde stratejik iletişimin tüm imkânlarını kullanacağız, https://www.iletisim.gov.tr/turkce/haberler/detay/cumhurbaskanligi-iletisim-baskani-altun-beka-mucadelesinde-stratejik-iletisimin-tum-imkanlarini-kullanacagiz Erişim: 05.03.2021.
  • Altun, F. (2021), Yerli ve Milli İletişim Platformlarının Güçlendirilmesine İhtiyacımız Var, https://www.hurriyet.com.tr/gundem/fahrettin-altun-yerli-ve-milli-iletisim-platformlarinin-guclendirilmesine-ihtiyacimiz-var-41718498 Erişim: 05.03.2021.
  • Anadolu Ajansı, (2021), Biden Yönetimi Geçici Ulusal Güvenlik Stratejisi, (04.03.2021), Anadolu Ajansı, https://www.aa.com.tr/tr/dunya/biden-yonetimi-gecici-ulusal-guvenlik-stratejisini-yayinladi-/2164080 Erişim: 05.03.2021.
  • Ataman, B., Odabaşı, A. (2014), Ziya Gökalp ve Basın: Gökalp’in Yazılı Kitle İletişim Araçlarına Dair Görüşleri ve Dergicilik/Gazetecilik Faaliyetleri, Marmara İletişim Dergisi, 12 (12), 22-36, https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/445/3493 Erişim: 2 Şubat 2021.
  • Atasoy, F. (2018), Küreselleşme ve Milliyetçilik (2. Basım), İstanbul: Ötüken.
  • Ayhan, B . (2014), Küreselleşme Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü, Selçuk İletişim, 3 (1), 82-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19007/201029 Erişim: 04.04.2021.
  • BBC, (2020). ABD Ulusal İstihbarat Konseyi “Küresel Eğilimler 2040 Raporu”, https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-56690279 Erişim: 09 Nisan 2021.
  • Binark, M., Bayraktutan, G. (2013), Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon.
  • Binark, M., Löker, K. (2011), STÖ’ler İçin Bilişim Rehberi, Ankara: STGM.
  • Bingöl, İ., Karaca, M. (2014). Küreselleşme, İletişim ve Haber Dengesizliği, Atatürk İletişim Dergisi, (7), 187-202. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiletisim/issue/2766/372382 Erişim: 02.04.2021.
  • Bulut, Ç. K. (2019), Yeni Medya ve Yurttaşlık: Literatür Üzerine Bir Değerlendirme, Himmet Hülür, Cem Yaşın içinde, Yeni Medya Toplum ve Siyasal İletişim, 154-186, Ankara: Ütopya.
  • Carr, E. H., (2019), Milliyetçilik ve Sonrası, Çev. Osman Akınay, 7. Baskı, İstanbul: İletişim.
  • Cheney, G., Christensen, L.T., Zorn, Jr. T.E., Ganesh, S. (2010), Organizational Communication in an Age of Globalization, Long Grove-Illinois: Waveland.
  • Dışişleri Bakanlığı (2020), Yurt Dışında Yaşayan Türk Vatandaşları, https://www.mfa.gov.tr/yurtdisinda-yasayan-turkler_.tr.mfa Erişim: 08.04.2021.
  • Dijk, V. J. (2016), Ağ Toplumu, Çev. Ö. Sakin, İstanbul: Kafka.
  • Erdoğan, İ. (2014), Medya Teori ve Araştırmaları, Ankara: Erk.
  • Erözden, O. (2013), Ulus-Devlet, Ankara: On iki Levha.
  • Gezen, A.K. (2020), Yeni Medya ve Siyasal Toplumsallaşma, Himmet Hülür, Cem Yaşın içinde, Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim, 187-206, Ankara: Ütopya.
  • Güngör, E. (2019), Dünden bugüne Tarih-Kültür ve Milliyetçilik, Editör: Şeyma Güngör, İstanbul: Yer-Su.
  • Hızlan, D. (1998), Yeni Milliyetçiliğin Yükselişi, 15 Temmuz 1998, Hürriyet Gazetesi, https://www.hurriyet.com.tr/yeni-milliyetciligin-yukselisi-39029009 Erişim: 03.01.2021.
  • Hirst, P. & Thomson, G. (2007), Küreselleşme Sorgulanıyor, Çev. Elif Yücel, Çağla Erdem, Ankara: Dost.
  • Hobsbawm, E.J. (2010), Milletler ve Milliyetçilik; 1780’den Günümüze Program, Mit, Gerçeklik, Çev. Osman Akınhay, İstanbul: Ayrıntı.
  • Holton, R. (2000), Globalization’s Cultural Consequences, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 570 (1): 140-152.
  • Hülür, H., Yaşın, C. (2019), Küresel İnsanın Hayali Olarak Twitter’ı Anlamak, Bilgi Doğruluk ve Twitter, 9-38, Anakara: Ütopya.
  • Jenkins, H. (2016), Cesur Yeni Medya, Çev. N. Yeğengil, İstanbul: İletişim.
  • Karaköse, G. (2020), Küreselleşme Çağında Kimlik, Milliyetçilik ve Çokkültürlülük Görünümleri, İnsan ve Sosyal Bilimler, 3(1), 506-519.
  • Karataş, M . (2015), Küreselleşme, Kültür, Eğitim ve Ziya Gökalp, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(8), 64-71. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11229/134069 Erişim: 29.03.2021.
  • Kedourie, E. (2017), Avrupa’da Milliyetçilik, Çev. Haluk Timurtaş, İstanbul: Köprü.
  • McLuhan, M. (2001), Global Köy, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • McQuail, D. (1994), Kitle İletişim Kuramı (Giriş) Mass Communication Theory, An Introduction, Çev. Ahmet Haluk Yüksel, Eskişehir: Kibele.
  • Mihelj S, Jiménez-Martínez C. (2020). Digital nationalism: Understanding the role of digital media in the rise of ‘new’ nationalism, Nations and Nationalism, 2020;1–16. https://doi.org/10.1111/nana.12685 Erişim: 02.02.2021.
  • Monge, P. (2014), Küreselleşme Sürecinde İletişim, Çev. Pekman, C. Marmara İletişim Dergisi, 11 (11) , 51-64. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/444/3461 Erişim: 02.04.2021.
  • Narin, F. B. (2018), Kişiselleştirilmiş Çevirimiçi Haber Akışının Yankı Odası Etkisi, Filtre Balonu ve Siberbalkanizasyon Kavramları Çerçevesinden İncelenmesi, Selçuk İletişim, 11 (2): 232, 251, https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/504829 Erişim: 03 Mart 2021.
  • Narin, F.B. (2016), İnternet Gazeteciliğinde Hipermetin Üretimi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43 – Güz 2016 : 118-149.
  • Okumuş, E. (2007), Küreselleşmenin Milliyetçilik Bağlamı ve Türkiye, Eskiyeni, Yaz 2007 (6), 50-54.
  • Ölçekçi, H. (2013), Türkiye’de Milliyetçi Fikir Hareketlerinin Dönüşümü (Milliyetçi Basın Üzerine Bir İnceleme) Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı.
  • Önür, N. (1999), Küreselleşme Uluslararası İletişim: Kültürel Değişme Sürecinde Kimlikler, Kurgu, 16 (1), 299-315. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kurgu/issue/59590/858027 Erişim: 04.04.2021.
  • Önür, N. (2001), Küreselleşme, Ulus Devlet ve Değişken Ulusal Kimliklerde Medyanın Rolü, Sosyoloji Dergisi, (8), 19-35. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosder/issue/40979/495043 Erişim: 28.03.2021.
  • Örs, D., Tetik, Y . (2010), Küreselleşen Dünyada Yeni Yönetim Paradigmaları: Değişim ve İletişim, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 439-455. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4385/60240 Erişim: 03.03.2021.
  • Özkırımlı, U. (2019), Milliyetçilik Kuramları Eleştirel Bir Bakış, 8. Basım, Ankara: Doğu Batı
  • Schneider, F. (2018), Mediated Massacre: Digital Nationalism and History Discourse on Chine’s Web, Journal of Asian Studies, 77 (2) 429-452, DOİ: 10.1017/S0021911817001346
  • Şaylan G. (2016), Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, Ankara: İmge.
  • Smith, A. (1999), “Ethno-symbolism” and the Study of Nationalism, Smith, A., Mthys and Memories of the Nation, Oxford: Oxford University Press.
  • Smith, A. D. (1994), Milli Kimlik, Çev. B. Sina Şener, İstanbul: İletişim.
  • Spencer, P., Wollman, H. (2020), Milliyetçilik, Çev. Kübra Kelebekoğlu, İstanbul: Yeni İnsan
  • Tomasello, M., (2017), İnsan İletişiminin Kökenleri, Çev. Gürol Koca, İstanbul: Metis
  • Ünal, S., Binark, M. (2020), Çin’de Çevirimiçi Yönetim ve Mobil Platformlar Üzerinden Kurulan Bioiktidar, Bedenin Sosyolojisi - Gündelik Hayatın Cisimlenme Deneyimleri, Tıbbileştirme ve Dijital Gözetim içinde, 33-53, İstanbul, Bağlam.
  • Wriston, W. B. (1994), Ulusal Egemenliğin Sonu, Çev. Mehmet Harmancı, İstanbul: Varlık.
  • Varol, M. Ç., Varol, E. (2019), Kavram ve Kuramlarıyla Marshall McLuhan’a Bakış: Günümüzün Egemen Medya Araçları Ekseninde Bir Değerlendirme, International Journal of Cultural ans Social Studies, Juna 2019, 5 (1), 137-158.
  • Yeni Şafak, (21.04.2020), Hollanda’daki Türkler koronavirüs konusunda Rutte’i değil Erdoğan’ı dinliyor, https://www.yenisafak.com/koronavirus/hollanda-televizyonu-hollandadaki-turkler-koronavirus-konusunda-rutteyi-degil-erdogani-dinliyor-3535887 Erişim: 11.04.2021.
  • Yücel, M. (2019), Kitle İletişim Araçlarının ve Teknolojik Gelişmelerin Küreselleşmeye Etkisi, Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, Ecider Özel Sayı, 34-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ecider/issue/51555/609614 Erişim: 02.04.2021.

Yeni Medyada Yeni Milliyetçilik: Küresellik Yerellik Bağlamında Bir İnceleme

Yıl 2021, Sayı: 54, 203 - 219, 30.06.2021
https://doi.org/10.47998/ikad.917568

Öz

19. yüzyılın başından itibaren gazetelerin milliyetçiliğin inşasındaki rolüne dikkat çekilmiştir. Geleneksel medya, kitleselleştirici karakteri ile milli iletişime uygun bir zemin hazırlamıştır. 20. yüzyılda ise uluslararası yayınlarla küreselleşme süreci başlamıştır. Günümüzde yeni medya bir yandan küresel kültürü yaygınlaştırmakta, diğer yandan milliyetçiliğe yönelik etkisi giderek artmaktadır. Dijital dönüşüm zaman ve mekan algısını etkileyerek birey veya toplulukların aynı coğrafyada bulunma zorunluluğunu ortadan kaldırmaktadır. Böylece ülke içinde veya ülke dışında olup aynı kültürel aidiyeti paylaşan bireyler milli iletişim içerikleri etrafında toplanabilmektedirler. Literatür taraması yapılarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, küresellik ve yerellik bağlamında yeni medyadaki yeni milliyetçiliği incelemektir.

Kaynakça

  • Akgün, T. (2021), Devletler Teknoloji Devlerine Karşı, Sosyal Medyada Kontrol Kimde, Anadolu Ajansı, https://www.aa.com.tr/tr/arastirma/devletler-teknoloji-devlerine-karsi-sosyal-medyada-kontrol-kimde/2170197 Erişim: 10 Mart 2021.
  • Alkin, K. (2020), Milli İletişim Küreselcileri Yener, 06.05.2020 Sabah Gazetesi https://www.sabah.com.tr/yazarlar/kerem-alkin/2020/05/06/milli-iletisim-kureselcileri-yener Erişim: 05.03.2021.
  • Altun, F. (2019), Beka mücadelesinde stratejik iletişimin tüm imkânlarını kullanacağız, https://www.iletisim.gov.tr/turkce/haberler/detay/cumhurbaskanligi-iletisim-baskani-altun-beka-mucadelesinde-stratejik-iletisimin-tum-imkanlarini-kullanacagiz Erişim: 05.03.2021.
  • Altun, F. (2021), Yerli ve Milli İletişim Platformlarının Güçlendirilmesine İhtiyacımız Var, https://www.hurriyet.com.tr/gundem/fahrettin-altun-yerli-ve-milli-iletisim-platformlarinin-guclendirilmesine-ihtiyacimiz-var-41718498 Erişim: 05.03.2021.
  • Anadolu Ajansı, (2021), Biden Yönetimi Geçici Ulusal Güvenlik Stratejisi, (04.03.2021), Anadolu Ajansı, https://www.aa.com.tr/tr/dunya/biden-yonetimi-gecici-ulusal-guvenlik-stratejisini-yayinladi-/2164080 Erişim: 05.03.2021.
  • Ataman, B., Odabaşı, A. (2014), Ziya Gökalp ve Basın: Gökalp’in Yazılı Kitle İletişim Araçlarına Dair Görüşleri ve Dergicilik/Gazetecilik Faaliyetleri, Marmara İletişim Dergisi, 12 (12), 22-36, https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/445/3493 Erişim: 2 Şubat 2021.
  • Atasoy, F. (2018), Küreselleşme ve Milliyetçilik (2. Basım), İstanbul: Ötüken.
  • Ayhan, B . (2014), Küreselleşme Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü, Selçuk İletişim, 3 (1), 82-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19007/201029 Erişim: 04.04.2021.
  • BBC, (2020). ABD Ulusal İstihbarat Konseyi “Küresel Eğilimler 2040 Raporu”, https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-56690279 Erişim: 09 Nisan 2021.
  • Binark, M., Bayraktutan, G. (2013), Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon.
  • Binark, M., Löker, K. (2011), STÖ’ler İçin Bilişim Rehberi, Ankara: STGM.
  • Bingöl, İ., Karaca, M. (2014). Küreselleşme, İletişim ve Haber Dengesizliği, Atatürk İletişim Dergisi, (7), 187-202. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiletisim/issue/2766/372382 Erişim: 02.04.2021.
  • Bulut, Ç. K. (2019), Yeni Medya ve Yurttaşlık: Literatür Üzerine Bir Değerlendirme, Himmet Hülür, Cem Yaşın içinde, Yeni Medya Toplum ve Siyasal İletişim, 154-186, Ankara: Ütopya.
  • Carr, E. H., (2019), Milliyetçilik ve Sonrası, Çev. Osman Akınay, 7. Baskı, İstanbul: İletişim.
  • Cheney, G., Christensen, L.T., Zorn, Jr. T.E., Ganesh, S. (2010), Organizational Communication in an Age of Globalization, Long Grove-Illinois: Waveland.
  • Dışişleri Bakanlığı (2020), Yurt Dışında Yaşayan Türk Vatandaşları, https://www.mfa.gov.tr/yurtdisinda-yasayan-turkler_.tr.mfa Erişim: 08.04.2021.
  • Dijk, V. J. (2016), Ağ Toplumu, Çev. Ö. Sakin, İstanbul: Kafka.
  • Erdoğan, İ. (2014), Medya Teori ve Araştırmaları, Ankara: Erk.
  • Erözden, O. (2013), Ulus-Devlet, Ankara: On iki Levha.
  • Gezen, A.K. (2020), Yeni Medya ve Siyasal Toplumsallaşma, Himmet Hülür, Cem Yaşın içinde, Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim, 187-206, Ankara: Ütopya.
  • Güngör, E. (2019), Dünden bugüne Tarih-Kültür ve Milliyetçilik, Editör: Şeyma Güngör, İstanbul: Yer-Su.
  • Hızlan, D. (1998), Yeni Milliyetçiliğin Yükselişi, 15 Temmuz 1998, Hürriyet Gazetesi, https://www.hurriyet.com.tr/yeni-milliyetciligin-yukselisi-39029009 Erişim: 03.01.2021.
  • Hirst, P. & Thomson, G. (2007), Küreselleşme Sorgulanıyor, Çev. Elif Yücel, Çağla Erdem, Ankara: Dost.
  • Hobsbawm, E.J. (2010), Milletler ve Milliyetçilik; 1780’den Günümüze Program, Mit, Gerçeklik, Çev. Osman Akınhay, İstanbul: Ayrıntı.
  • Holton, R. (2000), Globalization’s Cultural Consequences, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 570 (1): 140-152.
  • Hülür, H., Yaşın, C. (2019), Küresel İnsanın Hayali Olarak Twitter’ı Anlamak, Bilgi Doğruluk ve Twitter, 9-38, Anakara: Ütopya.
  • Jenkins, H. (2016), Cesur Yeni Medya, Çev. N. Yeğengil, İstanbul: İletişim.
  • Karaköse, G. (2020), Küreselleşme Çağında Kimlik, Milliyetçilik ve Çokkültürlülük Görünümleri, İnsan ve Sosyal Bilimler, 3(1), 506-519.
  • Karataş, M . (2015), Küreselleşme, Kültür, Eğitim ve Ziya Gökalp, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(8), 64-71. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11229/134069 Erişim: 29.03.2021.
  • Kedourie, E. (2017), Avrupa’da Milliyetçilik, Çev. Haluk Timurtaş, İstanbul: Köprü.
  • McLuhan, M. (2001), Global Köy, İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • McQuail, D. (1994), Kitle İletişim Kuramı (Giriş) Mass Communication Theory, An Introduction, Çev. Ahmet Haluk Yüksel, Eskişehir: Kibele.
  • Mihelj S, Jiménez-Martínez C. (2020). Digital nationalism: Understanding the role of digital media in the rise of ‘new’ nationalism, Nations and Nationalism, 2020;1–16. https://doi.org/10.1111/nana.12685 Erişim: 02.02.2021.
  • Monge, P. (2014), Küreselleşme Sürecinde İletişim, Çev. Pekman, C. Marmara İletişim Dergisi, 11 (11) , 51-64. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/444/3461 Erişim: 02.04.2021.
  • Narin, F. B. (2018), Kişiselleştirilmiş Çevirimiçi Haber Akışının Yankı Odası Etkisi, Filtre Balonu ve Siberbalkanizasyon Kavramları Çerçevesinden İncelenmesi, Selçuk İletişim, 11 (2): 232, 251, https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/504829 Erişim: 03 Mart 2021.
  • Narin, F.B. (2016), İnternet Gazeteciliğinde Hipermetin Üretimi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43 – Güz 2016 : 118-149.
  • Okumuş, E. (2007), Küreselleşmenin Milliyetçilik Bağlamı ve Türkiye, Eskiyeni, Yaz 2007 (6), 50-54.
  • Ölçekçi, H. (2013), Türkiye’de Milliyetçi Fikir Hareketlerinin Dönüşümü (Milliyetçi Basın Üzerine Bir İnceleme) Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı.
  • Önür, N. (1999), Küreselleşme Uluslararası İletişim: Kültürel Değişme Sürecinde Kimlikler, Kurgu, 16 (1), 299-315. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kurgu/issue/59590/858027 Erişim: 04.04.2021.
  • Önür, N. (2001), Küreselleşme, Ulus Devlet ve Değişken Ulusal Kimliklerde Medyanın Rolü, Sosyoloji Dergisi, (8), 19-35. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosder/issue/40979/495043 Erişim: 28.03.2021.
  • Örs, D., Tetik, Y . (2010), Küreselleşen Dünyada Yeni Yönetim Paradigmaları: Değişim ve İletişim, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 439-455. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4385/60240 Erişim: 03.03.2021.
  • Özkırımlı, U. (2019), Milliyetçilik Kuramları Eleştirel Bir Bakış, 8. Basım, Ankara: Doğu Batı
  • Schneider, F. (2018), Mediated Massacre: Digital Nationalism and History Discourse on Chine’s Web, Journal of Asian Studies, 77 (2) 429-452, DOİ: 10.1017/S0021911817001346
  • Şaylan G. (2016), Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, Ankara: İmge.
  • Smith, A. (1999), “Ethno-symbolism” and the Study of Nationalism, Smith, A., Mthys and Memories of the Nation, Oxford: Oxford University Press.
  • Smith, A. D. (1994), Milli Kimlik, Çev. B. Sina Şener, İstanbul: İletişim.
  • Spencer, P., Wollman, H. (2020), Milliyetçilik, Çev. Kübra Kelebekoğlu, İstanbul: Yeni İnsan
  • Tomasello, M., (2017), İnsan İletişiminin Kökenleri, Çev. Gürol Koca, İstanbul: Metis
  • Ünal, S., Binark, M. (2020), Çin’de Çevirimiçi Yönetim ve Mobil Platformlar Üzerinden Kurulan Bioiktidar, Bedenin Sosyolojisi - Gündelik Hayatın Cisimlenme Deneyimleri, Tıbbileştirme ve Dijital Gözetim içinde, 33-53, İstanbul, Bağlam.
  • Wriston, W. B. (1994), Ulusal Egemenliğin Sonu, Çev. Mehmet Harmancı, İstanbul: Varlık.
  • Varol, M. Ç., Varol, E. (2019), Kavram ve Kuramlarıyla Marshall McLuhan’a Bakış: Günümüzün Egemen Medya Araçları Ekseninde Bir Değerlendirme, International Journal of Cultural ans Social Studies, Juna 2019, 5 (1), 137-158.
  • Yeni Şafak, (21.04.2020), Hollanda’daki Türkler koronavirüs konusunda Rutte’i değil Erdoğan’ı dinliyor, https://www.yenisafak.com/koronavirus/hollanda-televizyonu-hollandadaki-turkler-koronavirus-konusunda-rutteyi-degil-erdogani-dinliyor-3535887 Erişim: 11.04.2021.
  • Yücel, M. (2019), Kitle İletişim Araçlarının ve Teknolojik Gelişmelerin Küreselleşmeye Etkisi, Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, Ecider Özel Sayı, 34-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ecider/issue/51555/609614 Erişim: 02.04.2021.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muzaffer Şahin 0000-0001-9589-3996

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Şahin, M. (2021). Yeni Medyada Yeni Milliyetçilik: Küresellik Yerellik Bağlamında Bir İnceleme. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2021(54), 203-219. https://doi.org/10.47998/ikad.917568