Bu çalışmanın amacı, yeniliklerin yayılmasında sosyal taklidin ve kanaat önderlerinin işlevsel önemini anlamak ve yorumlamaktır. Bu konu incelenirken, Fransız sosyolog Gabriel Tarde‟ın sosyal
taklit teorisinden yola çıkılmıştır. Bu incelemede, beş sonuca ulaşılmıştır. Birincisi, toplum bir ruhlar/zihinler arası eylemler ağı veya birbirini etkileyen bir zihin halleri şebekesidir. İkincisi, sosyal taklit toplumu inşa etmekte, korumakta ve sürdürmektedir. Üçüncüsü, yeniliklerin yayılması, otorite ve güç sahibi toplumsal seçkinler ile madunların ruhlar/zihinler arası etkileşimlerine bağlıdır.
Dördüncüsü, yeniliklerin yayılması sosyal taklide; sosyal taklit ise zihinler arası etkileşimlere, iletişim ve mekâna bağlıdır. Beşincisi, yenilikler kanaat önderleri denilen toplumsal seçkinler tarafından ortaya çıkarılmakta ve yayılmakta, sosyal hiyerarşide daha aşağı konumda bulunan madunlar tarafından benimsenip taklit edilmektedir.
Gabriel Tarde Sosyal Taklit Teorisi Kanaat Önderleri ve Takipçileri Yeniliklerin Yayılması
The purpose of this study is to understand and explain the functional significance
of social imitation and opinion leaders in diffusion of innovations. While this subject is
examined, have been based on the social imitation theory of French sociologist Gabriel
Tarde. In this study, five results have been acquired. The first one is that, society is a
network of acts among souls/minds or network of state of minds that affect each other.
The second is that social imitation builds, maintains and sustains society. The third one
is that the emergence and diffusion of innovations depend on the interactions of
souls/minds of the social elites and subordinate people of society. The fourth is that
diffusion of innovations depends on imitation and imitation depends on interactions
among minds, communication and place. The fifth one is that innovations are brought
out, disseminated by social elites called opinion leaders and they are adopted and
imitated by subordinates who are at a lower level in social hierarchy.
Gabriel Tarde Social Imitation Theory Opinion Leaders and Their Followers Diffusion of Innovations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 34 |