Bu çalışma, Türkiye’deki gazetelerin renkli sayfalarında yer verdikleri reklamlarda, kullanılan renkleri ve bu renklerin sektörlere göre kullanımını konu almaktadır. Çalışmanın amacı; tüketicinin dikkatini çekmede etkili olan içerik unsurlarından biri olan renkleri, sektörlere göre incelemek ve bunların kullanım sıklığını ortaya koymaktır. Çalışmada veriler Türkiye’de tirajı en yüksek on gazetedeki reklamlar üzerinde gerçekleştirilmiş betimsel bir analiz sonucunda elde edilmiştir. Çalışmada toplam on dokuz sektör ve bu sektörde yer alan işletmelerin yaptıkları reklamlar yer almaktadır. Araştırmanın bulguları, otomotiv ve turizm sektöründeki işletmelerin diğer sektörlerdeki işletmelere göre reklamı daha fazla kullandıkları ve tüm sektörlerdeki reklamlarda beyaz, kırmızı ve mavi renklerinin sıklıkla tercih edildiğini göstermektedir.
This study mainly contains the colors used in the advertisements on colourful pages of the newspapers in Turkey and the use of these colors by industries. The aim of study is to examine the colors which is one of the effective content ways to attract the consumer’s attention and is to reveal the using frequency of these. The data used in study is collected from the advertisements that located on the newspapers with the highest circulation in Turkey and then a descriptive analysis is performed. The papers include totally nineteen industries and advertisements belonging to firms that performing in these industries. The findings show that the firms in automotive and tourism industries use more advertisements than any other industries and also frequently prefer the white, red and blue colors at advertisements used in all industries
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 38 |