Reklamcılık sektörü ve kuşaklar sürekli bir etkileşim halindedir. Geçmişten günümüze reklamlar, kuşaklara ve onların algılarına yönelik olarak düzenlenmiş ve teknolojik gelişmeler ekseninde değişim geçirmiştir. Geleneksel medya araçlarıyla yapılan reklamlar daha çok tek yönlü bir iletişim modelini ile gerçekleşmişken günümüz yeni medya olanakları, özellikle sosyal medya, iki yönlü iletişim ve daha çok etkileşim üzerine kurulu bir modeli mümkün hale getirmektedir. Gündelik hayat pratiğinde insanların değişen algısının, tüketim alışkanlıklarının ve yaşam tarzlarının teknoloji ile birleşmesi, Z kuşağı olarak tanımlanan oldukça yeni ve farklı bir kitlenin oluşmasına neden olmuştur. Z kuşağı, teknolojik gelişmelerin öncül iki kuşağa (X,Y) göre daha çok çeşitlendiği bir dönemde doğan ve büyüyen bundan dolayı da teknolojik yatkınlığı daha fazla olan bir kuşaktır. Ancak büyük oranda analog dönemi yaşamış X kuşağı ile hem analog hem de dijital dönemi deneyimlemiş Y kuşağı, yine de teknolojik gelişmelerden soyutlanmamış aksine yeni döneme adapte olmaya çalışmaktadırlar. Dolayısıyla üç kuşak da bu kapsamda irdelenmeye çalışılmış ve yürütülen nitel bir araştırma ile reklamcılık ve kuşaklararası algı derinlemesine anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda “Mevcut Duruma İlişkin Kaygılar”, “Reklamların Rahatsız Ediciliği” ve “Reklamcılık Ve Halkla İlişkiler Mesleğin Dijitalleşmesi” temaları elde edilmiştir.
The advertising industry and generations are in continual interaction. From past to present, advertisements have been organized for ages. The perceptions and ads have changed in the axis of technological developments. By the time advertising throughout the traditional media, the messages flow accordingly one-way communication model. However, today's new media opportunities, such as social media, originate a model based on bidirectional communication and more interaction. The combination of the changing perception of people in daily life practice, consumption habits, and lifestyles with technology led to the formation of a reasonably new and diverse audience, defined as generation Z. Generation Z is a generation that grew up in a period when technological developments were more diversified than the previous two generations (X, Y) and consequently had a more technological aptitude. However, the X generation, who lived in the analog era, and the Y generation, who experienced both analog and digital periods, hitherto have been attempting to adapt to the new era, non-isolated from technological developments. Therefore, three generations have been analyzed in this context by conducting qualitative research, advertising and intergenerational perception have been comprehended in depth. Those generations demand adaption to this new-tech period. Obtaining findings were subjected to content analysis, and three themes have been achieved: Concerns of Current Circumstances, The Inconvenience of Ads, and Advertising and Public Relations: Digitalization of the Profession.
Social Media Advertising Generations Perception Digitalization
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 58 |