Yöneten ile yönetilen ilişkisinin olduğu her yerde klasik anlamda halkla ilişkilerden söz etmek mümkündür. Kamu sektöründe halkla ilişkiler faaliyeti, devletin ve yönetimin gelişmesiyle birlikte gündeme gelmiştir. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin kamu sektörü bağlamında gündeme gelmesi 20. yüzyılın ilk yarısına denk gelmektedir. Amerika Birleşik Devletleri’nde gelişmiş bir disiplin olan halkla ilişkiler, 1930’lu yıllarda özel kesimin kamu sektörüne getirdiği baskılar sonucu kamu kesiminde bilinçli bir çaba olarak ele alınmaya başlanmıştır. Türkiye’de kamu sektöründe modern halkla ilişkiler faaliyetlerinin 1960’lı yıllara dayandığı genel olarak kabul edilen bir gerçektir. Günümüzde kamu sektöründe halkla ilişkiler faaliyetleri oldukça yaygın olmasına rağmen henüz istenilen seviyeye ulaştığı söylenemez. Bu çalışma, kamu sektöründe halkla ilişkiler faaliyetlerinin genel bir değerlendirmesini ortaya koymaktadır.
Kamu Sektörü Halkla İlişkiler Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler.
It is possible to talk about public relations in the classical sense wherever there is a relation between those ruling and those ruled. Public relations activities came to fore with the development of government and administration. The emergence of public relations activities within the context of public sector date back to the first half of the 20th century. Public relations, an advanced discipline in the United States, started to be considered as a conscious effort in the public sector as a result of the pressures of the private sector in the public sector in the 1930s. The fact that modern public relations activities in the public sector in Turkey date back to the 1960s is a widely accepted fact. Although the public relations activities in the public sector are currently rather common, it is hard to say that those activities are at the desired level. This study presents an overall assessment of the public relations activities in public sector.
Public Sector Public Relations Public Relations in Public Sector.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 48 |