İsveç Demokratları (SD), son yıllarda oy oranında en fazla artış olan Avrupa’daki sağ partilerden biri haline gelmiştir. 9 Eylül 2018 tarihinde gerçekleştirilen İsveç Genel Seçimleri’nde 17.53% oy oranı ile SD, İsveç’in en büyük üçüncü partisi olmayı başarmıştır. Bu süreçte SD sosyal medya platformları üzerinden yoğun bir propaganda süreci yürütmüştür. Özellikle Youtube platformu üzerinden yayınlanan göçmen karşıtı “Snart är det val / Yakında Seçim” propaganda videosu yüz binlerce kişiye ulaşmıştır. İsveç’deki kimi çevrelerce SD’nin propaganda videosunun seçim sonuçları üzerinde önemli bir etki oluşturduğu iddia edilmiştir. Bu çalışmada, SD’nin göçmen karşıtı aşırı sağ söylemlerinin “Snart är det val / Yakında Seçim” adlı propaganda videosunda nasıl ve ne şekilde yansıtıldığı ele alınmıştır. Bu amaçla çalışmada propaganda videosu içerisinde yer alan yazılı ve görsel kodlar nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında propaganda videosu, Fransız dilbilimci Roland Barthes’ın göstergebilimsel analiz modeli ve Fransız antropolog Claude Lévi-Strauss’un ikili karşıtlıklar modeli üzerinden analiz edilmiştir.
Sağ Popülizm Sosyal Medya Göçmen Propaganda İsveç Demokratları.
The Swedish Democrats (SD) have become one of the right-wing parties in Europe in recent years with the highest increase in votes. At the Swedish General Elections held on
September 9, 2018, SD, with 17.53% of the vote, succeeded to be the third largest party in Swedish. In this process, SD carried out an intensive propaganda process on social media
platforms. Especially, the anti-immigrant propaganda video “Soon Selection”, published on the Youtube platform, has reached hundreds of thousands of people. Some people in
Sweden alleged that SD had a significant impact on the election results via the propaganda video. In this study, how and in what way the SD’s anti-immigrant rhetoric was reflected in
the propaganda video called “Soon Selection” was discussed. For this purpose, written and visual codes in the propaganda video were examined by using semiotic analysis method
in the qualitative research methods. Within the scope of the study, the propaganda video was analyzed through the binary contrast model of the French linguist Roland Barthes, the
semiotic analysis model of the French anthropologist Claude Lévi-Strauss.
Right Populism Social Media Migrants Propaganda Swedish Democrats.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 48 |