İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Diplomaside Yeni İçerik Pazarlama Aygıtı: Otonom Duyusal Meridyen Tepkisi (ASMR)

Yıl 2022, Sayı: 59, 105 - 127, 26.09.2022
https://doi.org/10.47998/ikad.1148759

Öz

Türkiye’nin kültürel diplomasi aygıtlarının bazı popüler kültür içerikleri etrafında tartışılması, araştırmacıların ve iletişim profesyonellerinin eğilimlerini belirler. Bir ideolojik mücadele alanı ve itibar rekabeti olarak şekillenen kültürel diplomasi ilişkileri, akışkan kültürlerin yöndeştiği bir çağda ulusların marka değeri olarak sahnelendikleri bir temsil tarihinin de katalizör güçleri halini alır. Kültürün pazarlanabilirlik fikri her ne kadar kültür endüstrileri kavramsalı ile eleştirel teorinin üretim hareketlerini cezbetse de kültürel diplomasinin oluşturduğu pazarın kendine özgü endüstriyel bir değer arz ettiği görülür. Bu çalışma, Türkiye’nin bazı aygıtlara indirgenen ve kısır döngüye girmesi muhtemel olan kültürel diplomasi faaliyetleri için alternatif trendleri tartışmayı ve bu trendlerin kontrollü imaj aksiyonları için bütünleşik bir pazarlama aksamına entegre edilmesi için gereken ilk ilgiyi inşa etmeyi amaçlar. Çünkü kültür endüstrilerinin tüm hamleleri, bir bütünleşik pazarlama stratejisinin parçası olarak trans-medya anlatım sinerjisini gerektirir. Bu kapsamda bir kültürel diplomasi aygıtı olarak tartışılan Otonom Duyusal Meridyen Tepkisi (ASMR), dinleyen/izleyen kişide karıncalanma hissine bağlı bir rahatlamaya neden olan yeni bir tür tahrik edici/tetikleyici anlatım tarzı olması dolayısıyla önemlidir. Bu çalışmada, ASMR’nin kültürel diplomasi boyutundaki iletişim gücüne ilişkin bir teorik okuma yapılarak ulus markalama için yeni imkanlar tartışılacaktır.

Destekleyen Kurum

yOK

Proje Numarası

yOK

Teşekkür

yOK

Kaynakça

  • Ang, I. Isar Y, R. & Mar, P. (2015). Cultural diplomacy: Beyond the national interest?. International Journal of Cultural Policy, 21(4), 365-381. https://doi.org/10.1080/10286632.2015.1042474
  • Aslan, R., Erdoğan Tarakçı, İ. (2022). Dijital pazarlama çağında yükselen bir trend: İçerik pazarlamasının incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(1), 1010-1022.
  • Barratt, E. L. & Davis, N. J. (2015). Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR): A flow-like mental state. PeerJ, 3:e851, 1-17.
  • Barthes, R. (1981). Camera Lucida. Farrar Straus & Giroux. Benli, T. & Karaosmanoğlu K. (2017). Bir pazarlama stratejisi olarak içerik pazarlama. Mesleki Bilimler Dergisi, 6(1), 27-38.
  • Bussolini, J. (2010). What is Dispositive?. Foucauldian Studies, 10(2010), 85-107.
  • Cull, N, J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. CPD Perspectives on Public Diplomacy Figueroa.
  • Çoban, S. & Dündar, M. (2020). Online platformlarda içerik pazarlama, yeşil ürün ve e-wom etkileşimi: Ampirik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57(2020), 274-291.
  • Deleuze, G. (1992). What is a dispositif? In T.J. Armstrong (Eds.), Michel Foucault Philosopher (pp. 159-168), Harvester Wheatsheaf.
  • Elmer, G. (2003). A diagram of panoptic surveillance. New Media & Society, 5(2), 231-247.
  • Feigenbaum, H, B. (2001). Globalization and cultural diplomacy. Center For Arts And Culture.
  • Finn H, K. (2003). The case for cultural diplomacy: Engaging foreign audiences. Council on Foreign Relations, 82(6), 15-20.
  • Fredborg B. K, Clark J. M & Smith S. D. (2018). Mindfulness and Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR). PeerJ 6:e5414, https://doi.org/10.7717/peerj.5414
  • Gallagher, R. (2016). Eliciting euphoria online: The aesthetics of “ASMR” video culture. Film Criticism, 40(2), https://doi.org/10.3998/fc.13761232.0040.202
  • Gallagher R. (2019). ‘ASMR’ autobiographies and the (life-)writing of digital subjectivity. Convergence, 25(2), 260-277.
  • Garro, D (2017) Autonomous Meridian Sensory Response: From internet subculture to audiovisual therapy. Proceedings of the Electronic Visualisation and the Art Conference, London, 395-402.
  • Gedik, Y. (2020a). Pazarlamada yeni bir pencere: Dijital pazarlama. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Gedik, Y. (2020b). İçerik pazarlaması: Teorik bir çerçeve. Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 75-96.
  • Gilboa, E. (2008), Searching for a theory of public diplomacy, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616(1), 55-77.
  • Hocking B. (2005). Rethinking the ‘new’ public diplomacy. In J. Melissen (Eds.), The New Public Diplomacy (pp. 28-29), Palgrave Macmillan.
  • İşçimen, B. (2021). Kamu diplomasisi aracı olarak ‘gastro diplomasi’: Yunus Emre Enstitüsü’nün gastro diplomasi alanındaki faaliyetleri. AUSBD, 4(7), 75-83.
  • Jaakonmäki, R., Müller, O. & Brocke, J. (2017). The impact of content, context, and creator on user engagement in social media marketing. Proceedings of the 50th Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii, USA. http://dx.doi.org/10.24251/HICSS.2017.136
  • Jager, S.& Maler, F. (2009). Theoretical and methodological aspects of Foucauldian critical discourse analysis and dispositive analysis. In R. Wodak & M. Meyer (Eds.), Methods of Critical Discourse Analysis (pp. 34-61), SAGE Books.
  • Järvinen, J. & Taiminen, H. (2016). Harnessing marketing automation for B2B content marketing. Industrial Marketing Management, 54(2016), 164-175. http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.07.002 0019-8501
  • Karkar, A. (2016). Değer ve güven ağlarının yükselişinde içerik pazarlaması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 274-285.
  • Klausen, H. B. (20221). The ambiguity of technology in ASMR experiences: Four types of intimacies and struggles in the user comments on YouTube. Nordicom Review, 42(4), 124-136.
  • Köse, G.& Çakır, Yeygel, S. (2019). Markaların dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Ifluencer pazarlama ve içerik pazarlamasına ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38(2019), 205-222.
  • Lenczowskı, J. (2008). Cultural diplomacy, political ınfluence, and ıntegrated strategy. In J. Michael Waller (Eds.), Strategic Influence: Public Diplomacy, Counterpropaganda and Political Warfare (pp. 3-30), The Institute of World Politics Press.
  • Mark, S. (2009). A greater role for cultural diplomacy. In I. d’Hooghe ve E. Huijgh (Eds.), Discusion Papers in Diplomacy (pp. 1-44), Netherlands Institute of International Relations ‘Clingendael’.
  • Melissen, J. (2005). The new public diplomacy: Between theory and practice. In J. Melissen (Eds.), The New Public Diplomacy (pp. 3-4), Palgrave Macmillan.
  • Nye, J, S. (1990). Soft power. Foreign Policy, Twentieth Anniversary, Autumn(1980) 153-171.
  • Nye, J, S. (2004). Soft power and American foreign policy. Political Science Quarterly. 119(2), 255-270.
  • Nye, J, S. (2008). Public diplomacy and soft power. The Annuals of the American Academy of Political and Social Science, 616(2008). https://doi.org/94-109. 10.1177/0002716207311699
  • Ökmen, Y. E. & Göksu, O. (2019). Kültürel diplomasisi bağlamında Türk dizilerinin ihracatı ve kültür aktarımına katkısı: ‘Diriliş Ertuğrul’ örneği. In Oğuz Göksu (Eds.), Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler (pp. 47-91), Literatürk.
  • Patrutiu, Baltes, L. (2015). Content marketing- the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series V: Economic Sciences, 8(57), 111-118.
  • Poerlo, G. L., Blakey, E. Hostler, T. J. & Veltri, T. (2018). More than a feeling: Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) is characterized by reliable changes in affect and physiology. PLOS ONE, 13(6), 1-18.
  • Pulizzi, J. (2012). The Rise of storytelling as the new marketing. Springer Science+Business Media, 28(2012), 116–123.
  • Ramirez, A. (2016) ASMR and culture. Undergraduate Psychology Research Methods Journal, 1(19), 346-385. Rossiter, J, R., Percy, L. & Bergkvist, L. (2018). Marketing communications, objectives, strategy, tactics. SAGE Publications.
  • Rowley, J. (2008) Understanding digital content marketing, Journal of Marketing Management, 24(5-6), 517-540.
  • Sarıtaş, A. (2018). İçerik pazarlamasına yönelik bir literatür taraması. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 232-239.
  • Smith, N. & Snider, A-M. (2019). ASMR, affect and digitally-mediated intimacy, Emotion, Space and Society, 30(2019), 41-48.
  • Smith, S. D., Fredborg, B. K. & Kornelsen, J. (2020). Functional connectivity associated with five different categories of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) triggers, Consciousness and Cognition, 85(2020), https://doi.org/10.1016/j.concog.2020.103021.
  • Strauss, J. & Frost R. (2014). E-marketing. Pearson.
  • Uchiyama, K. & Kawamoto, K. (2021). Audio-visual model for generating eating sounds using food ASMR videos. IEEE Access, 9(2021), 50106-50111.
  • Ünalmış, A. N. (2019). Yumuşak gücün tesis edilmesinde kültürel diplomasinin önemi ve bir uygulayıcı olarak Yunus Emre Enstitüsü. BİLİG, 91(2019), 137-159.
  • Wilson E, J. (2008). Hard power, soft power, smart power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science. 616(2008). https://10.1177/0002716207312618.
  • Yazar, F. (2020). Kamu diplomasisi aracı olarak türk dizi sektörünün değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 529-541.
  • Yeniçeri, B. (2020). Bir e-ticaret stratejisi: İçerik pazarlaması. Yeni Medya, 8(2020), 25-40.

New Content Marketing Device in Cultural Diplomacy: Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR)

Yıl 2022, Sayı: 59, 105 - 127, 26.09.2022
https://doi.org/10.47998/ikad.1148759

Öz

Discussing Turkey's cultural diplomacy devices around some popular culture content determines the tendencies of researchers and communication professionals. Cultural diplomacy relations, shaped as a field of ideological struggle and competition for reputation, also become the catalyst forces of a history of representation in which nations are staged as brand value in an age where fluid cultures converge. Although the idea of marketability of culture attracts the production movements of the cultural industries concept and critical theory, it is seen that the market created by cultural diplomacy has a unique industrial value. This study aims to discuss alternative trends for Turkey's cultural diplomacy activities that are reduced to some devices and are likely to enter a vicious circle, and to build the initial interest required to integrate these trends into an integrated marketing tool for controlled image actions. Because all the moves of the culture industries require trans-media narrative synergy as part of an integrated marketing strategy. In this context, Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR), which is discussed as a cultural diplomacy device, is important because it is a new type of stimulative/triggering narrative style that causes relief due to the tingling sensation in the listener/watcher. In this study, new possibilities for nation branding will be discussed by making a theoretical reading on the communication power of ASMR in the cultural diplomacy dimension.

Proje Numarası

yOK

Kaynakça

  • Ang, I. Isar Y, R. & Mar, P. (2015). Cultural diplomacy: Beyond the national interest?. International Journal of Cultural Policy, 21(4), 365-381. https://doi.org/10.1080/10286632.2015.1042474
  • Aslan, R., Erdoğan Tarakçı, İ. (2022). Dijital pazarlama çağında yükselen bir trend: İçerik pazarlamasının incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(1), 1010-1022.
  • Barratt, E. L. & Davis, N. J. (2015). Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR): A flow-like mental state. PeerJ, 3:e851, 1-17.
  • Barthes, R. (1981). Camera Lucida. Farrar Straus & Giroux. Benli, T. & Karaosmanoğlu K. (2017). Bir pazarlama stratejisi olarak içerik pazarlama. Mesleki Bilimler Dergisi, 6(1), 27-38.
  • Bussolini, J. (2010). What is Dispositive?. Foucauldian Studies, 10(2010), 85-107.
  • Cull, N, J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. CPD Perspectives on Public Diplomacy Figueroa.
  • Çoban, S. & Dündar, M. (2020). Online platformlarda içerik pazarlama, yeşil ürün ve e-wom etkileşimi: Ampirik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57(2020), 274-291.
  • Deleuze, G. (1992). What is a dispositif? In T.J. Armstrong (Eds.), Michel Foucault Philosopher (pp. 159-168), Harvester Wheatsheaf.
  • Elmer, G. (2003). A diagram of panoptic surveillance. New Media & Society, 5(2), 231-247.
  • Feigenbaum, H, B. (2001). Globalization and cultural diplomacy. Center For Arts And Culture.
  • Finn H, K. (2003). The case for cultural diplomacy: Engaging foreign audiences. Council on Foreign Relations, 82(6), 15-20.
  • Fredborg B. K, Clark J. M & Smith S. D. (2018). Mindfulness and Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR). PeerJ 6:e5414, https://doi.org/10.7717/peerj.5414
  • Gallagher, R. (2016). Eliciting euphoria online: The aesthetics of “ASMR” video culture. Film Criticism, 40(2), https://doi.org/10.3998/fc.13761232.0040.202
  • Gallagher R. (2019). ‘ASMR’ autobiographies and the (life-)writing of digital subjectivity. Convergence, 25(2), 260-277.
  • Garro, D (2017) Autonomous Meridian Sensory Response: From internet subculture to audiovisual therapy. Proceedings of the Electronic Visualisation and the Art Conference, London, 395-402.
  • Gedik, Y. (2020a). Pazarlamada yeni bir pencere: Dijital pazarlama. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Gedik, Y. (2020b). İçerik pazarlaması: Teorik bir çerçeve. Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 75-96.
  • Gilboa, E. (2008), Searching for a theory of public diplomacy, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616(1), 55-77.
  • Hocking B. (2005). Rethinking the ‘new’ public diplomacy. In J. Melissen (Eds.), The New Public Diplomacy (pp. 28-29), Palgrave Macmillan.
  • İşçimen, B. (2021). Kamu diplomasisi aracı olarak ‘gastro diplomasi’: Yunus Emre Enstitüsü’nün gastro diplomasi alanındaki faaliyetleri. AUSBD, 4(7), 75-83.
  • Jaakonmäki, R., Müller, O. & Brocke, J. (2017). The impact of content, context, and creator on user engagement in social media marketing. Proceedings of the 50th Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii, USA. http://dx.doi.org/10.24251/HICSS.2017.136
  • Jager, S.& Maler, F. (2009). Theoretical and methodological aspects of Foucauldian critical discourse analysis and dispositive analysis. In R. Wodak & M. Meyer (Eds.), Methods of Critical Discourse Analysis (pp. 34-61), SAGE Books.
  • Järvinen, J. & Taiminen, H. (2016). Harnessing marketing automation for B2B content marketing. Industrial Marketing Management, 54(2016), 164-175. http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.07.002 0019-8501
  • Karkar, A. (2016). Değer ve güven ağlarının yükselişinde içerik pazarlaması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 274-285.
  • Klausen, H. B. (20221). The ambiguity of technology in ASMR experiences: Four types of intimacies and struggles in the user comments on YouTube. Nordicom Review, 42(4), 124-136.
  • Köse, G.& Çakır, Yeygel, S. (2019). Markaların dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Ifluencer pazarlama ve içerik pazarlamasına ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38(2019), 205-222.
  • Lenczowskı, J. (2008). Cultural diplomacy, political ınfluence, and ıntegrated strategy. In J. Michael Waller (Eds.), Strategic Influence: Public Diplomacy, Counterpropaganda and Political Warfare (pp. 3-30), The Institute of World Politics Press.
  • Mark, S. (2009). A greater role for cultural diplomacy. In I. d’Hooghe ve E. Huijgh (Eds.), Discusion Papers in Diplomacy (pp. 1-44), Netherlands Institute of International Relations ‘Clingendael’.
  • Melissen, J. (2005). The new public diplomacy: Between theory and practice. In J. Melissen (Eds.), The New Public Diplomacy (pp. 3-4), Palgrave Macmillan.
  • Nye, J, S. (1990). Soft power. Foreign Policy, Twentieth Anniversary, Autumn(1980) 153-171.
  • Nye, J, S. (2004). Soft power and American foreign policy. Political Science Quarterly. 119(2), 255-270.
  • Nye, J, S. (2008). Public diplomacy and soft power. The Annuals of the American Academy of Political and Social Science, 616(2008). https://doi.org/94-109. 10.1177/0002716207311699
  • Ökmen, Y. E. & Göksu, O. (2019). Kültürel diplomasisi bağlamında Türk dizilerinin ihracatı ve kültür aktarımına katkısı: ‘Diriliş Ertuğrul’ örneği. In Oğuz Göksu (Eds.), Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler (pp. 47-91), Literatürk.
  • Patrutiu, Baltes, L. (2015). Content marketing- the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series V: Economic Sciences, 8(57), 111-118.
  • Poerlo, G. L., Blakey, E. Hostler, T. J. & Veltri, T. (2018). More than a feeling: Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) is characterized by reliable changes in affect and physiology. PLOS ONE, 13(6), 1-18.
  • Pulizzi, J. (2012). The Rise of storytelling as the new marketing. Springer Science+Business Media, 28(2012), 116–123.
  • Ramirez, A. (2016) ASMR and culture. Undergraduate Psychology Research Methods Journal, 1(19), 346-385. Rossiter, J, R., Percy, L. & Bergkvist, L. (2018). Marketing communications, objectives, strategy, tactics. SAGE Publications.
  • Rowley, J. (2008) Understanding digital content marketing, Journal of Marketing Management, 24(5-6), 517-540.
  • Sarıtaş, A. (2018). İçerik pazarlamasına yönelik bir literatür taraması. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 232-239.
  • Smith, N. & Snider, A-M. (2019). ASMR, affect and digitally-mediated intimacy, Emotion, Space and Society, 30(2019), 41-48.
  • Smith, S. D., Fredborg, B. K. & Kornelsen, J. (2020). Functional connectivity associated with five different categories of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) triggers, Consciousness and Cognition, 85(2020), https://doi.org/10.1016/j.concog.2020.103021.
  • Strauss, J. & Frost R. (2014). E-marketing. Pearson.
  • Uchiyama, K. & Kawamoto, K. (2021). Audio-visual model for generating eating sounds using food ASMR videos. IEEE Access, 9(2021), 50106-50111.
  • Ünalmış, A. N. (2019). Yumuşak gücün tesis edilmesinde kültürel diplomasinin önemi ve bir uygulayıcı olarak Yunus Emre Enstitüsü. BİLİG, 91(2019), 137-159.
  • Wilson E, J. (2008). Hard power, soft power, smart power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science. 616(2008). https://10.1177/0002716207312618.
  • Yazar, F. (2020). Kamu diplomasisi aracı olarak türk dizi sektörünün değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 529-541.
  • Yeniçeri, B. (2020). Bir e-ticaret stratejisi: İçerik pazarlaması. Yeni Medya, 8(2020), 25-40.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Savaş Keskin 0000-0003-0335-9062

Gökhan Kömür 0000-0002-7516-2560

Proje Numarası yOK
Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 26 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Keskin, S., & Kömür, G. (2022). Kültürel Diplomaside Yeni İçerik Pazarlama Aygıtı: Otonom Duyusal Meridyen Tepkisi (ASMR). İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2022(59), 105-127. https://doi.org/10.47998/ikad.1148759