Media and media messages surround today’s world. The access of audience from all ages to all kinds of information in the social life is unpreventable. Under the information bombardment, the content attracts children and adults, while they, particularly children as the most open and sensitive group towards interaction, absorb the material presented to
them without any filter. Controlling such influences of media, minimising negative impact on people but particularly children, making individuals active and questioning rather than
being a basic consumer would only be possible through media literacy education. Media literacy education has become popular in many countries as well as around the world and
included under the curricula of schools to gain critical reading/ensuring critical reading among individuals towards the text/message provided to them, bearing critical perspective
towards exposed messages and at this point, questioning the unique media texts/messages would only be possible through media literacy education. Within this perspective, this study aims to identify the knowledge and perception of students at Girne American University about the media literacy or media literacy course, and to raise awareness. Field research
method was utilised for this research and the data were generated through questionnaire technique. The study data were interpreted through their frequency and percentage analysis
on IBM SPSS 24.0.
Media Literacy Media Literacy Course Media University Education.
Günümüz dünyası medya ve medya mesajları ile donatılmıştır. Toplumsal hayattaki her türlü enformasyonun her yaştan izleyiciye erişmesi engellenemez olmuştur. Sunulan içerikler çocuklar ve yetişkinleri kendine çekmekte, maruz kalınan enformasyon bombardımanı altında etkileşime en açık, en hassas grubu oluşturan çocuklar başta olmak üzere, kendilerine sunulan malzemeyi süzmeden, olduğu gibi almaktadırlar. Medyanın bu etkilerini kontrol altına alabilmek, insanlar ve özellikle çocuklar üzerindeki olumsuz etkisini azaltabilmek, bireylerin kendilerine ulaşan bilgi karşısında basit bir tüketici olmaktan öte daha aktif ve sorgulayıcı bir konuma yerleşmesi medya okuryazarlığı eğitimi ile mümkün görünmektedir. Medya okuryazarlığı eğitimi, sunulan metnin/ mesajın eleştirel okunması/okunabilmesi, maruz kalınan mesajlar karşısında eleştirel bir bakış açısı edinilmesi, medyanın kendine özgü diliyle oluşturulan metinlerin/mesajların sorgulanması davranışlarını kazandırmak üzere dünyada ve bir çok ülkede okulların eğitim programlarına dahil edilmiştir. Bu doğrultuda yapılan çalışma ile, medya okuryazarlığı ve medya okuryazarlığı dersi hakkında Girne Amerikan Üniversitesi öğrencilerinin bilgi ve algılarının ortaya çıkarılması ve farkındalık yaratmak amaçlanmıştır. Araştırmada alan araştırması yöntemi uygulanmış, verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programı kullanılarak frekans ve yüzde analizleri yapılarak yorumlanmıştır.
Medya Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığı Dersi Medya Üniversite Eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |