Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kişilerarası İletişimin Dijitalleşmesi: E-Forum Etkileşiminin Tüketici Davranışına Etkisi

Yıl 2016, Sayı: 42, 322 - 339, 22.07.2016

Öz

Bu çalışma dijitalleşen kişilerarası iletişimin tüketici davranışına etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Buradan hareketle e-forumda bebek bezi markaları yorumlarına içerik analizi yapılmış, etkileşimde bulunan profil sahipleriyle iletişime geçilmiş ve tartışılan markalara yönelik algıları ve tüketici davranışları incelenmiştir. Son aşamada ise marka tercihleri ve satın alma davranışlarının bu yorumlardan nasıl etkilendiği değerlendirmek için görüşme yöntemi ile veriler toplanmıştır. Çalışma, sosyal medyada kişilerarası iletişimin marka tercihlerini nasıl etkilediği ve tüketicilerin satın alma davranışlarında belirleyici bir rol oynayıp oynamadığı sorularına ışık tutmayı hedeflemektedir. Araştırma sonuçları sosyal medyada kişilerarası iletişimin marka tercihini oldukça kuvvetli bir şekilde etkilediğini göstermiştir. Aynı zamanda bu etki, kendisini satın alma davranışında da göstermektedir.

Kaynakça

  • Alsubagh, H. (2015), “The Impact of Social Networks on Consumers Behaviors”, International Journal of Business and Social Science Vol. 6, No.1
  • Aydın, O.B. (2014), “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim: Tüketici Motivasyonlarının Analizi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:32
  • Baym. N.K. (2010), Personal Connections in Digital Age, University of Rochester Publish, UK.
  • Biswas A. ve Roy, M. (2014), “Impact of Social Medium on Green Choice Behavior”, Journal of Marketing Management Vol. 2, No.2
  • Brown, J. ve Reingen, H. (1987) “Social ties and word-of-mouth referral behavior” Journal of Consumer Research, 14, (3), 350–362.
  • Chen, L. (2014), The influence of social media on consumer behavior: An empirical study on factors influencing consumer purchase intention in China under the social media context, Aarhus University, Bachelor Thesis.
  • Çakar, F.M. ve Yanlıç, Ö. (2014), “Kişilerarası İletişimin Facebook’ta Değişen Yüzü: Facebook’ta Arkadaşlıkla Gelen Örtülü Takip”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 9 (3), s:224-244
  • Doğanay, Ü. ve Keskin, F. (2008), “Türkiye’deki Kişilerarası iletişim Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme”, Kültür ve İletişim Dergisi 11(1), s:9-32
  • Duhan, D.F., Johnson, S.D., Wilcox, J.B., Harrell G. (1997), “Influences on consumer use of wom recommendation sources”, Journal of the Academy of Marketing Science , 283-295
  • Dura C. (1990), Bilgi Toplumu, Ankara Kültür Bakanlığı Yayınları, Bilim ve Teknoloji Dizisi, s:2
  • Habermas, J. (2003), Yapısallığın Kamusal Dönüşümü, çev: T.Bora ve M.Sanca, İletişim Yayınları, İstanbul
  • Hajli, N.M. (2014), “A study of the impact of social media on consumers”, International Journal of Marketing Research, vol.56, Issue 3.
  • Hargie, O. (der.) (1997). The Handbook of Communication Skills, 2. Baskı. London: Routledge.
  • Hennig-Thurau, T. ve Walsh, G. (2003), “Electronic Word-of-Mouth: Motives for and Consequences of Reading Customer Articulations on the Internet”, International Journal of Electronic Commerce, 8, (2), 51-74.
  • Herr, P. M., Frank, R. K., Kim, J. (1991), “Effects of Word-of-Mouth and ProductAttribute Information on Persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective”, Journal of Consumer Research, 17, (4), 454-462.
  • Holstein, J.A. ve Gubrium, J.F. ( 2004), Active Interviewing, in Silverman Qualitative Research: Theory, Method and Practice, pp. 140-61. London: Sage
  • Kotler, P. ve Armstraong, G. (1996), Principles of Marketing, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.: 7th Edition.
  • Krishnan, T.V., Seetharaman, P.B., Vakratsas, D. (2012), The Multiple Rples of Interpersonal Communication in New Product Growth, Intern. J. Of Research in Marketing 29, 292-305
  • Küçükerdoğan R. (2005), Reklam Söylemi, Es Yayınları, 1. Basım, s:98
  • Lee, E. (2013), Impacts Of Social Media On Consumer Behavior Decision Making Process, Turku University, Bachelor Thesis.
  • Lietsala, K. ve Sirkkunen, E. (2008), Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy, Tampere University Press, Finlandia
  • Lin, C. L., Lee, S. H. ve Horng, J. (2011), “The effects of online reviews on purchasing intention: The moderating role of need for cognition”, Social Behavior and Personality, 39, (1), 71-82.
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W., (2012), Advertising & IMC Principles and Practice, Pearson Education Limited, England.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007), Tüketici Davranışı, 7. Basım, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Rani P. (2014), “Factors Influencing Consumer Behaviour”, Int.J.Curr.Res.Aca. Rev. 2(9): 52-61
  • Silverman, G. (1997), “How to harness the awesome power of word of mouth”, Direct Marketing, 60, (7), 32-38. Thorson, K. S. ve Rodgers, S. (2006), “Relationships Between Blogs As eWOM and Interactivity, Perceived Interactivity, and Parasocial Interaction” Journal of Interactive Advertising, 6, (2), 39-50.
  • Türkoğlu N. (2007), Toplumsal İletişim, Kalemus yayıncılık, 1. Basım, s:41
  • Vinerean S., Cetina I., Dumitrescu L., Tichindelean M. (2013), “The Effects of Social Media Marketing on Online Consumer Behavior”, International Journal of Business and Management; Vol.8, No.14
  • Ye, Q., Law, R., Gu, B., ve Chen, W. (2011), “The influence Of User-Generated Content On Traveler Behavior: An Empirical Investigation On The Effects Of E-Word- Of-Mouth To Hotel Online Bookings”, Computers in Human Behavior , 27 (2), 634-639.
  • Yurdadoğ, B., (2008). Dijital Toplumun Öngördüğü Bilgi Uzmanlığı, URL:http:// kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03- 5.pdf

Digitalization of Interpersonal Communication: Impact on Consumer Behavior of E-Forum Interaction

Yıl 2016, Sayı: 42, 322 - 339, 22.07.2016

Öz

This paper aims to examine that how to consumer behavior is impacted by digitalized interpersonal communication. Move to here, consumer reviews about diaper brands on e-forum were content analyzed. Made contact with profile owners who interact in order to their perceptions about the commented brands and their consumer behavior was investigated. Finally, conducting indepth interviews for evaluation input to find how to their brand preference and buying behaviour is impacted by social media comments. The answers can help discover how to brand preference and buying behaviour is impacted by digitalized interpersonal communication. According to research results, digitalized interpersonal communications has a strongly influence on the brand preference. At the same time, this effect shows itself in the buying behavior.

Kaynakça

  • Alsubagh, H. (2015), “The Impact of Social Networks on Consumers Behaviors”, International Journal of Business and Social Science Vol. 6, No.1
  • Aydın, O.B. (2014), “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim: Tüketici Motivasyonlarının Analizi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:32
  • Baym. N.K. (2010), Personal Connections in Digital Age, University of Rochester Publish, UK.
  • Biswas A. ve Roy, M. (2014), “Impact of Social Medium on Green Choice Behavior”, Journal of Marketing Management Vol. 2, No.2
  • Brown, J. ve Reingen, H. (1987) “Social ties and word-of-mouth referral behavior” Journal of Consumer Research, 14, (3), 350–362.
  • Chen, L. (2014), The influence of social media on consumer behavior: An empirical study on factors influencing consumer purchase intention in China under the social media context, Aarhus University, Bachelor Thesis.
  • Çakar, F.M. ve Yanlıç, Ö. (2014), “Kişilerarası İletişimin Facebook’ta Değişen Yüzü: Facebook’ta Arkadaşlıkla Gelen Örtülü Takip”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 9 (3), s:224-244
  • Doğanay, Ü. ve Keskin, F. (2008), “Türkiye’deki Kişilerarası iletişim Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme”, Kültür ve İletişim Dergisi 11(1), s:9-32
  • Duhan, D.F., Johnson, S.D., Wilcox, J.B., Harrell G. (1997), “Influences on consumer use of wom recommendation sources”, Journal of the Academy of Marketing Science , 283-295
  • Dura C. (1990), Bilgi Toplumu, Ankara Kültür Bakanlığı Yayınları, Bilim ve Teknoloji Dizisi, s:2
  • Habermas, J. (2003), Yapısallığın Kamusal Dönüşümü, çev: T.Bora ve M.Sanca, İletişim Yayınları, İstanbul
  • Hajli, N.M. (2014), “A study of the impact of social media on consumers”, International Journal of Marketing Research, vol.56, Issue 3.
  • Hargie, O. (der.) (1997). The Handbook of Communication Skills, 2. Baskı. London: Routledge.
  • Hennig-Thurau, T. ve Walsh, G. (2003), “Electronic Word-of-Mouth: Motives for and Consequences of Reading Customer Articulations on the Internet”, International Journal of Electronic Commerce, 8, (2), 51-74.
  • Herr, P. M., Frank, R. K., Kim, J. (1991), “Effects of Word-of-Mouth and ProductAttribute Information on Persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective”, Journal of Consumer Research, 17, (4), 454-462.
  • Holstein, J.A. ve Gubrium, J.F. ( 2004), Active Interviewing, in Silverman Qualitative Research: Theory, Method and Practice, pp. 140-61. London: Sage
  • Kotler, P. ve Armstraong, G. (1996), Principles of Marketing, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.: 7th Edition.
  • Krishnan, T.V., Seetharaman, P.B., Vakratsas, D. (2012), The Multiple Rples of Interpersonal Communication in New Product Growth, Intern. J. Of Research in Marketing 29, 292-305
  • Küçükerdoğan R. (2005), Reklam Söylemi, Es Yayınları, 1. Basım, s:98
  • Lee, E. (2013), Impacts Of Social Media On Consumer Behavior Decision Making Process, Turku University, Bachelor Thesis.
  • Lietsala, K. ve Sirkkunen, E. (2008), Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy, Tampere University Press, Finlandia
  • Lin, C. L., Lee, S. H. ve Horng, J. (2011), “The effects of online reviews on purchasing intention: The moderating role of need for cognition”, Social Behavior and Personality, 39, (1), 71-82.
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W., (2012), Advertising & IMC Principles and Practice, Pearson Education Limited, England.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007), Tüketici Davranışı, 7. Basım, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Rani P. (2014), “Factors Influencing Consumer Behaviour”, Int.J.Curr.Res.Aca. Rev. 2(9): 52-61
  • Silverman, G. (1997), “How to harness the awesome power of word of mouth”, Direct Marketing, 60, (7), 32-38. Thorson, K. S. ve Rodgers, S. (2006), “Relationships Between Blogs As eWOM and Interactivity, Perceived Interactivity, and Parasocial Interaction” Journal of Interactive Advertising, 6, (2), 39-50.
  • Türkoğlu N. (2007), Toplumsal İletişim, Kalemus yayıncılık, 1. Basım, s:41
  • Vinerean S., Cetina I., Dumitrescu L., Tichindelean M. (2013), “The Effects of Social Media Marketing on Online Consumer Behavior”, International Journal of Business and Management; Vol.8, No.14
  • Ye, Q., Law, R., Gu, B., ve Chen, W. (2011), “The influence Of User-Generated Content On Traveler Behavior: An Empirical Investigation On The Effects Of E-Word- Of-Mouth To Hotel Online Bookings”, Computers in Human Behavior , 27 (2), 634-639.
  • Yurdadoğ, B., (2008). Dijital Toplumun Öngördüğü Bilgi Uzmanlığı, URL:http:// kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03- 5.pdf
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

M. Umut Tuncer Bu kişi benim

Aslı İcil Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Tuncer, M. U., & İcil Tuncer, A. (2016). Kişilerarası İletişimin Dijitalleşmesi: E-Forum Etkileşiminin Tüketici Davranışına Etkisi. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi(42), 322-339.