Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

University Students' Views on Distance and Formal Education: A Focus Group Study

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 461 - 470, 21.06.2023

Öz

Objective: The aim of this study is to investigate the perspectives, experiences, thoughts and perceptions of the students who completed the 2020-2021 academic year with distance education and continued in the 2021-2022 academic year with formal education.

Material and Method: In this study, the focus group, one of the qualitative research methods, was used. Distance education in 2020-2021, and formal education in 2021- 2022, Yalova University Çınarcık Vocational School, Social Work and Counseling Department with four female and four male students, open-ended for the purpose of the research, encouraging students to comment on their experiences questions were asked.

Results: According to the findings obtained as a result of the analysis, students generally experienced challenging processes in online education. The difficulties they encounter most in these processes are technical problems, infrastructure inadequacies and insufficient teacher-student interaction. At the same time, it has been found that girls, who can be associated with gender in the distance education process, cannot adapt to the lessons in the home environment and are interested in housework, and their views on the ineffectiveness of distance education.

Conclusion: It was concluded that the distance education model was not efficient, the lessons were more productive in face-to-face education, the majority of the students did not attend the lesson due to infrastructure and socio-economic reasons, they could not get efficiency due to the limited duration of the lesson, and they had difficulties in understanding the lessons because of the limited interaction in the lesson.

Kaynakça

  • Balcı A. Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama.2020;3(3):75-85.
  • Altın Z. Covid-19 pandemisinde yaşlılar. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi.2020;30:49-50.
  • Yuki K, Fujiogi M, Koutsogiannaki S. COVID-19 pathophysiology:Areview. Clinical immunology. Clin Immunol [Internet] 2020 Apr [cited 2021 Dec 19] Available from:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC7169933/.
  • Honigsbaum M. Historical Keyword Pandemic.The Lancet. 2009;373.
  • Tunç A, Atıcı FZ. Dünyada ve Türkiye'de pandemilerle mücadele: risk ve kriz yönetimi bağlamında bir değerlendirme. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.2020;5(2):329-362.
  • Bozkurt A, Sharma RC. Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic.Asian Journal of Distance Education. 2020;15(1).
  • Aktaş Ö, Büyüktaş B, Gülle M, Yıldız M. COVİD-19virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi.2020;1(1):1-9.
  • Odabaş H. İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği. 2003;17(1):22-36.
  • Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2020;3(1):25-34.
  • Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2020;6(2):11-53.
  • Karadağ E, Çiftçi ŞK, Gök R, Su A, Ergin-Kocatürk H. Covid-19 pandemisi sürecinde üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2020;4(1):8-22.
  • Düşünceli F, Arı Ö, Evren M, Kavak O. COVID-19 sürecinde mardin artuklu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi. Eğitim Öğretim ile Araştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi Mardin Artuklu Üniversitesi. 2020
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) 2020a. Basın açıklaması[Internet].2020 [cited2021 December23]. Availablefrom:https://www.yok.gov.tr/ Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde uygulanacak-uzaktanegitimeiliskin- aciklama.aspx
  • Kantar M, İbili E, Bayram F, Doğan M. Uzaktan eğitim yönetim sistemlerinde yazılım ve içerik oluşturma. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı. 2008:İstanbul.
  • Aslantaş T. Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye'de Bir Uygulama [Internet].Ankara 2014 Apr [cited 2021 December 2]. 62p. Available from:https://www.tankutaslantas.com/ wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim Uzaktan- E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • Toker Gökçe A. Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;(11):1-12.
  • Solak Hİ, Ütebay G, Yalçın B.Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2020;6(1):41-52.
  • Karadağ E, Çiftçi ŞK, Gök R, Su A, Ergin-Kocatürk H. Covid-19 pandemisi sürecinde üüniversitelerinuzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2021;4(1):8-22.
  • Özdoğan AÇ, Berkant HG. Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi.2020;49(1):13-43.
  • HorspoolA, Lange C. Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and faceto- face.Assesment&Evaluation in Higher Education. 2012;37(1):73-88.
  • Ramos-MorcilloAJ, Leal-Costa C, Moral-Garcia JE, Ruzafa- MartinezM. Experiences of nursing ttudents during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain.Int J EnvironRes Public Health. 2020; 17(15):5519.
  • Erkoca MC. Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2021;7(1):148-163.
  • Altınova HH. Araştırma Yöntem ve Teknikleri II. Atatürk üniversitesi Açıköğretim Fakültesi: 2016.
  • Çokluk Ö, Yılmaz K, Oğuz E. Nitel bir görüşme yöntemi: odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitim Bilim.2011;4(1):95-107.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.2013.
  • Şahsuvaroğlu T, Ekşi H.Odak grup görüşmeleri ve sosyal temsiller kuramı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.2008;28(1):127-139.
  • DebusM.Methodological review: A handbook for excellence in focus group research. NewYork: Baltimore.1998.
  • Büyüköztürk Ş, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 27). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 2014.
  • Çakmak A, Uzunpolat, Y. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim. Tekirdağ İlahiyat Dergisi.2021;855-892.
  • Seçkin Z, Elçi A, Doğan O. COVID-19 19 pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin öğrenme sürecine ilişkin algılarına yönelik nitel bir araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2020;22(39):187-205.
  • Işık M, Bahat İ.Teknoloji bağlamında eğitimde fırsat eşitsizliği: eğitime erişime yönelik sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.2021;7(2):498-517.
  • Türküresin H. Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi.2020;1(1):597-618.
  • Ayanoğlu Ç, Demir T, Erdoğan D. 2023 eğitim vizyonunun akademik çalışmalara yansımaları: bibliyometrik bir analiz. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi.2021;11(18):4485-4518.
  • Bowling, A. (2002). Research Methods in Health: Investigating Health and Health Services. Philadelphia, PA: McGraw-Hill House.

Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 461 - 470, 21.06.2023

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, 2020-2021 eğitim-öğretim yılını uzaktan eğitim ile tamamlayıp, 2021-2022 eğitim-öğretim yılını ise örgün öğretim ile devam eden öğrencilerin, bu iki eğitim modeli üzerine bakış açılarını, deneyimlerini, düşüncelerini ve algılarını araştırmaktır.

Gereç ve Yöntem: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden odak grup görüşme yöntemi kullanılmıştır. 2020-2021 yılında uzaktan eğitim, 2021-2022 yılında ise örgün eğitim ile devam eden Yalova Üniversitesi Çınarcık Meslek Yüksekokulunda Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümünde öğrenim gören dört kız, dört erkek öğrenci ile araştırmanın amacına uygun açık uçlusorular sorulmuştur.

Bulgular: Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin neredeyse tamamı online eğitimde zorlayıcı süreçlerle maruz kalmıştır. Bu süreçlerde en fazla karşılaştıkları zorluklar; teknik aksaklıklar, alt yapı yetersizlikleri ve eğitici-öğrenci etkileşimin yetersiz olması şeklinde sıralanabilir. Aynı zamanda uzaktan eğitim sürecinde toplumsal cinsiyetle ilişkilendirilebilecek kız çocuklarının ev ortamında derslere adapte olamamaları ve ev işleriyle meşgul olmaları uzaktan eğitim sürecinin verimli geçmediği yönünde ortaya konmuştur.

Sonuç: Uzaktan eğitim modelinin verimli olmadığı, yüz yüze eğitimde derslerin daha verimli geçtiği, öğrencilerin çoğunluğunun alt yapı sorunları ve sosyo-ekonomik nedenlerden dolayı derse katılamadığı, ders sürelerinin sınırlı olmasından kaynaklı verim alamamaları, ders içerisinde etkileşimin sınırlı olması nedeni ile dersleri anlamakta zorluklar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Balcı A. Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama.2020;3(3):75-85.
  • Altın Z. Covid-19 pandemisinde yaşlılar. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi.2020;30:49-50.
  • Yuki K, Fujiogi M, Koutsogiannaki S. COVID-19 pathophysiology:Areview. Clinical immunology. Clin Immunol [Internet] 2020 Apr [cited 2021 Dec 19] Available from:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC7169933/.
  • Honigsbaum M. Historical Keyword Pandemic.The Lancet. 2009;373.
  • Tunç A, Atıcı FZ. Dünyada ve Türkiye'de pandemilerle mücadele: risk ve kriz yönetimi bağlamında bir değerlendirme. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.2020;5(2):329-362.
  • Bozkurt A, Sharma RC. Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic.Asian Journal of Distance Education. 2020;15(1).
  • Aktaş Ö, Büyüktaş B, Gülle M, Yıldız M. COVİD-19virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi.2020;1(1):1-9.
  • Odabaş H. İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği. 2003;17(1):22-36.
  • Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2020;3(1):25-34.
  • Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2020;6(2):11-53.
  • Karadağ E, Çiftçi ŞK, Gök R, Su A, Ergin-Kocatürk H. Covid-19 pandemisi sürecinde üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2020;4(1):8-22.
  • Düşünceli F, Arı Ö, Evren M, Kavak O. COVID-19 sürecinde mardin artuklu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi. Eğitim Öğretim ile Araştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi Mardin Artuklu Üniversitesi. 2020
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) 2020a. Basın açıklaması[Internet].2020 [cited2021 December23]. Availablefrom:https://www.yok.gov.tr/ Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde uygulanacak-uzaktanegitimeiliskin- aciklama.aspx
  • Kantar M, İbili E, Bayram F, Doğan M. Uzaktan eğitim yönetim sistemlerinde yazılım ve içerik oluşturma. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı. 2008:İstanbul.
  • Aslantaş T. Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye'de Bir Uygulama [Internet].Ankara 2014 Apr [cited 2021 December 2]. 62p. Available from:https://www.tankutaslantas.com/ wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim Uzaktan- E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • Toker Gökçe A. Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;(11):1-12.
  • Solak Hİ, Ütebay G, Yalçın B.Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2020;6(1):41-52.
  • Karadağ E, Çiftçi ŞK, Gök R, Su A, Ergin-Kocatürk H. Covid-19 pandemisi sürecinde üüniversitelerinuzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi.2021;4(1):8-22.
  • Özdoğan AÇ, Berkant HG. Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi.2020;49(1):13-43.
  • HorspoolA, Lange C. Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and faceto- face.Assesment&Evaluation in Higher Education. 2012;37(1):73-88.
  • Ramos-MorcilloAJ, Leal-Costa C, Moral-Garcia JE, Ruzafa- MartinezM. Experiences of nursing ttudents during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain.Int J EnvironRes Public Health. 2020; 17(15):5519.
  • Erkoca MC. Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.2021;7(1):148-163.
  • Altınova HH. Araştırma Yöntem ve Teknikleri II. Atatürk üniversitesi Açıköğretim Fakültesi: 2016.
  • Çokluk Ö, Yılmaz K, Oğuz E. Nitel bir görüşme yöntemi: odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitim Bilim.2011;4(1):95-107.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.2013.
  • Şahsuvaroğlu T, Ekşi H.Odak grup görüşmeleri ve sosyal temsiller kuramı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.2008;28(1):127-139.
  • DebusM.Methodological review: A handbook for excellence in focus group research. NewYork: Baltimore.1998.
  • Büyüköztürk Ş, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 27). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 2014.
  • Çakmak A, Uzunpolat, Y. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim. Tekirdağ İlahiyat Dergisi.2021;855-892.
  • Seçkin Z, Elçi A, Doğan O. COVID-19 19 pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin öğrenme sürecine ilişkin algılarına yönelik nitel bir araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2020;22(39):187-205.
  • Işık M, Bahat İ.Teknoloji bağlamında eğitimde fırsat eşitsizliği: eğitime erişime yönelik sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.2021;7(2):498-517.
  • Türküresin H. Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi.2020;1(1):597-618.
  • Ayanoğlu Ç, Demir T, Erdoğan D. 2023 eğitim vizyonunun akademik çalışmalara yansımaları: bibliyometrik bir analiz. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi.2021;11(18):4485-4518.
  • Bowling, A. (2002). Research Methods in Health: Investigating Health and Health Services. Philadelphia, PA: McGraw-Hill House.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Deniz Orman 0000-0003-0573-1059

Erken Görünüm Tarihi 13 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Orman, D. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 8(2), 461-470.
AMA Orman D. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması. İKÇÜSBFD. Haziran 2023;8(2):461-470.
Chicago Orman, Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2023): 461-70.
EndNote Orman D (01 Haziran 2023) Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 8 2 461–470.
IEEE D. Orman, “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması”, İKÇÜSBFD, c. 8, sy. 2, ss. 461–470, 2023.
ISNAD Orman, Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 8/2 (Haziran 2023), 461-470.
JAMA Orman D. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması. İKÇÜSBFD. 2023;8:461–470.
MLA Orman, Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 2, 2023, ss. 461-70.
Vancouver Orman D. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan ve Örgün Eğitime İlişkin Görüşleri: Bir Odak Grup Çalışması. İKÇÜSBFD. 2023;8(2):461-70.