BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE SEVCİK OP. 8 ALIŞTIRMALARININ ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 17, 158 - 164, 01.02.2019

Öz

Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitiminde kullanılan Sevcik Op.8 alıştırmaları ile ilgili öğrenci görüşlerini almak ve eğitimlerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi uygulanmıştır. Öncelikle araştırmada “Bireysel çalgı" dersi kapsamında lisans II., III. ve IV. sınıf öğrencileri ile viyolonsel tekniği üzerine 8 hafta ders araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 12 lisans öğrencisi Sevcik op.8 alıştırmalarından 3., 5., 8., 10., 14., 18., 24., 32., 36., 38. alıştırmalar öğrencilerin seviyesi ve sınıflarına göre çalıştırılmış ve çalışmalar sonunda viyolonsel öğrencileriyle görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği ile araştırma sorularının ortaya koyduğu temalara göre yapılan vurgular belirlenmiş ve bu öğrencilerin görüşleri sunulmuştur. Müzik öğretmeni adayları ile yapılan görüşmelerde Sevcik Op.8 alıştırmalarının teknik açıdan faydalı bir kitap olduğu, bu kitabın viyolonsel eğitimlerinde eser çalımına hazırladığını ve viyolonsel hakimiyetlerini geliştirdiğini, sol el tekniklerinde en çok pozisyon geçişlerini öğrenme ve entonasyon çalışmaları için etkili olduğu ve sağ elde en çok eşit yay hızı ve bağlı çalma teknikleri için etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alan, F. M. (2014). Keman Eğitiminde Konum Geçişlerine Yönelik Otakar Sevcik Op. 8 Alıştırmalarına İlişkin Uzman Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd. Sti.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Demirel, F., Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve müzisyenler ansiklopedisi. C: 1. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

THE EFFECTS OF SEVCİK OP.8 PRACTICES IN THE CELLO EDUCATION OF MUSIC TEACHER CANDIDATES

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 17, 158 - 164, 01.02.2019

Öz

Aim of this study is to obtain the opinions of students on Sevcik Op.8 practices used in the instrument education of music teacher candidates, and to identify the effects on their education. The study is designed as a qualitative and descriptive research focusing on situation determination. Being one of the qualitative research methods, the study is based on content analysis method. Firstly, the researcher conducted an eight-week course with sophomore, junior and senior year undergraduate students about the technique of cello within the scope of “Individual instrument” course. Sevcik Op.8 practices 3., 5., 8., 10., 14., 18., 24., 32., 36., 38. were exercised with 12 undergraduate students in accordance with their levels and grades, forming the sample of the research, and they were interviewed at the end of the practice. While analyzing the data, the emphases made according to the themes which were asserted by the research questions were identified, and opinions of students were presented with the help of descriptive analysis technique. At the end of the interviews held with music teacher candidates, it was concluded that the book containing Sevcik Op.8 exercises is useful in terms of technique; it prepares students for instrument playing and improves their control over the instrument during cello education; and that it is mostly effective on position shifts and intonation practices in left hand techniques, while its effects are rather prominent for equal bowing speed and legato in right hand techniques.

Kaynakça

  • Alan, F. M. (2014). Keman Eğitiminde Konum Geçişlerine Yönelik Otakar Sevcik Op. 8 Alıştırmalarına İlişkin Uzman Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd. Sti.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Demirel, F., Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve müzisyenler ansiklopedisi. C: 1. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hazel Ercan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Ercan, H. (2019). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE SEVCİK OP. 8 ALIŞTIRMALARININ ETKİSİ. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 5(17), 158-164.