Bu çalışmada, Kilis kentinde yaşayan Suriyelilerin girişimcilik deneyimleri, girişimcilik süreci ve bunun mekânsal yansımaları ele alınmıştır. Çalışmanın temel amacı, Kilis’te yaşayan Suriyelilerin kurduğu etnik girişimciliğin mekânsal ve sektörel dağılımını, bu sistemin gelişiminde etkili olan dinamikleri ve süreçleri tartışmaktır. Bu kapsamda Kilis kentindeki etnik işletmelerin mekânsal ve sektörel dağılışının yanı sıra, Suriyelilerin girişimcilik deneyimleri ve onları girişimciliğe yönlendiren etkenler, girişimcilik stratejileri, sermayenin kaynağı, sosyal ilişki ağları, yaşanılan sorunlar ve gelecek stratejileri ortaya konulmuştur. Çalışmada, etnik girişimciliğin gelişim sürecini ortaya koymak adına Kilis kentinde faaliyette bulunan 10 Suriyeli erkek girişimci ile görüşme yapılmıştır. Katılımcılar farklı sektörlerden seçilerek görüşme formları uygulanmıştır. Katılımcı grubun belirlenmesi sürecinde olasılıklı (rastlantısal) olmayan örneklem tekniklerinden faydalanılmıştır. Ayrıca etnik işletmelerin kent mekânında dağılış örüntüsünü ortaya koymak için saha çalışmaları yapılarak sektörel bazda bu işletmelerin lokalizasyonu yapılmıştır. Lokalizasyon ve haritalandırmalar ArcGIS 10.3 yazılımından faydalanılarak hazırlanmıştır. Bu çalışma etnik işletmelerin kentin belirli alanlarında kümelenmediğini göstermiştir. Bu durum etnik işletmeler ile yerli işletmelerin rekabetiyle sonuçlanmıştır. Murtaza ve Kanalboyu Caddelerinde bu örneklere rastlamak mümkündür. Buradaki işletmelerin neredeyse tamamen Suriyeli çalışan istihdam etmektedir.
In this study, the entrepreneurial experiences of the Syrians living in Kilis, the entrepreneurship process and its spatial reflections are discussed. The main purpose of the study is to discuss the spatial and sectoral distribution of ethnic entrepreneurship established by Syrians living in Kilis, the dynamics and processes that are effective in the development of this system. In this context, the spatial and sectoral distribution of ethnic businesses in Kilis, as well as the entrepreneurial experiences of Syrians and the factors that lead them to entrepreneurship, entrepreneurship strategies, source of capital, social relations networks, problems experienced and future strategies are revealed. In the study, in order to reveal the development process of ethnic entrepreneurship, 10 Syrian male entrepreneurs operating in the city of Kilis were interviewed. The participants were selected from different sector representatives and the questions in the interview form were asked to these people. In the process of determining the participant group, non-probabilistic (random) sampling techniques were used. In addition, field studies were carried out to reveal the distribution pattern of ethnic enterprises in the urban space, and these enterprises were localized on a sectoral basis. Localization and mappings were prepared using ArcGIS 10.3 software. This study has shown that ethnic businesses are not clustered in certain areas of the city. This situation has resulted in competition between ethnic businesses and local businesses. It is possible to come across these examples on Murtaza and Kanalboyu Streets. The businesses here employ almost entirely Syrian employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans, İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.