Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası Ticaret bölümündeki akademisyenlerin TYSY’ye ilişkin bakış açısının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası Ticaret bölümü ve Dış Ticaret programlarında görev yapmakta olan 1155 akademisyenden mail adreslerine ulaşılabilen 1153 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 288 kişiden oluşmakla birlikte anketlere cevap verilmemesi nedeniyle analizler 124 kişinin yanıtları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma tanımlayıcı bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak anket uygulanmıştır. Anket uygulaması Mart-Temmuz 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada akademisyenlerin %20,2’si TYSY’yi “ilgi çekici” bulmuştur. Akademisyenlerin çoğunun derslerinde TYSY kullanmadığı; ancak kullanmak istediği belirlenmiştir. Ayrıca TYSY’nin en büyük avantajının “daha fazla uygulama yapılabilir” olduğu; TYSY etkililiğinin engelleyicilerinden ortalama puanları en yüksek olanların eğitici bağlamında “eğiticinin teknolojik alan bilgisine sahip olmaması”, öğrenci bağlamında “kendi öğrenmeleri için sorumluluk almak istememeleri”, eğitim kurumu bağlamında “gerekli düzenlemelerin kurum tarafından yapılmamış olması” olarak belirlenmiştir. Bu sonuçların TYSY ile eğitim vermek isteyen Uluslararası Ticaret alanındaki akademisyenler açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.
Uluslararası Ticaret Eğitimi Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımı Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları
The aim of this study is to determine the perspective of academics in the International Trade departments of universities in Turkey on Flipped Classroom Approach (FCA). The population of the research consists of 1153 academicians, whose e-mail addresses can be reached, out of 1155 academicians working in the International Trade departments and Foreign Trade programs at universities in Turkey. Although the sample of the research consisted of 288 people, analyzes were carried out on the answers of 124 people due to non-response to the survey. This research is a descriptive research and a questionnaire was applied as a data collection technique. The survey was conducted between March-July 2023. In the study, 20.2% of the academicians found FCA “interesting”. It was determined that most of the academicians do not use FCA in their classes; however, they wanted to use it. In addition, the biggest advantage of FCA is that “more practices can be made”; Among the barriers to FCA effectiveness, those with the highest average scores were determined as “the trainer does not have technological knowledge” in the context of the trainer; “they do not want to take responsibility for their own learning” in the context of the student; and “necessary arrangements have not been made by the institution” in the context of the institution. It is thought that these results will be useful for academicians in the field of International Trade who want to train with FCA.
International Trade Education Flipped Classroom Approach Teaching-Learning Approaches
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.