Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma

Yıl 2023, , 808 - 821, 28.10.2023
https://doi.org/10.25204/iktisad.1348317

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası Ticaret bölümündeki akademisyenlerin TYSY’ye ilişkin bakış açısının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası Ticaret bölümü ve Dış Ticaret programlarında görev yapmakta olan 1155 akademisyenden mail adreslerine ulaşılabilen 1153 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 288 kişiden oluşmakla birlikte anketlere cevap verilmemesi nedeniyle analizler 124 kişinin yanıtları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma tanımlayıcı bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak anket uygulanmıştır. Anket uygulaması Mart-Temmuz 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada akademisyenlerin %20,2’si TYSY’yi “ilgi çekici” bulmuştur. Akademisyenlerin çoğunun derslerinde TYSY kullanmadığı; ancak kullanmak istediği belirlenmiştir. Ayrıca TYSY’nin en büyük avantajının “daha fazla uygulama yapılabilir” olduğu; TYSY etkililiğinin engelleyicilerinden ortalama puanları en yüksek olanların eğitici bağlamında “eğiticinin teknolojik alan bilgisine sahip olmaması”, öğrenci bağlamında “kendi öğrenmeleri için sorumluluk almak istememeleri”, eğitim kurumu bağlamında “gerekli düzenlemelerin kurum tarafından yapılmamış olması” olarak belirlenmiştir. Bu sonuçların TYSY ile eğitim vermek isteyen Uluslararası Ticaret alanındaki akademisyenler açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, F. (2019). Ters yüz öğrenme modeline yönelik akademisyen görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Isparta.
  • Alamri, M. M. (2019). Students’ academic achievement performance and satisfaction in a flipped classroom in Saudi Arabia. Int. J. Technology Enhanced Learning, (11)1, 103-119.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011, 2-4 Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı içinde (s. 319-327). Malatya, Türkiye.
  • Bergmann, J. ve Sams, A. (2012). Flipped your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L. ve Vergeler, M. A. (2013, 23-26 Haziran). The flipped classroom: A survey of the research. 120th ASEE Annuel Conference & Exposition içinde (s. 1-18). Atlanta, USA.
  • Butt, A. (2014). Student views on the use of a flipped classroom approach: evidence from Australia. Business Education & Accreditation, (6)1, 33-44
  • Deveci, B. (2021). Denizcilik Meslek Liselerinde ters yüz edilmiş eğitim modelinin uygulanabilirliğinin analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. İstanbul.
  • Erensayın, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretimde uygulanabilirliğinin öğretmen algılarına göre incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Van.
  • Hayırsever, H. ve Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
  • İnce, E. (2022). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelinin öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.C. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Karaca, C. (2017). Yükseköğretimde programlama eğitimi için ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kullanılması ve etkisinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kurnaz, E. ve Ağgül, S. (2018) Ters yüz edilmiş sınıf modeline muhasebe eğitimi alan öğrencilerin bakış açıları: Bayburt Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi örneği, Business & Management Studies: An International Journal (BMIJ), 6 (2), 332-344. https://doi.org/10.15295/bmij.v6i2.237
  • Kurt, G., Çil Koçyiğit, S. ve Derya Baskan, T. (2022). Muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımına (tysy) akademisyenlerin bakışı. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, (25),350-368. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1134563
  • Lawrence, J. M. (2018, 4-6 Mart). A case study comparing student satisfaction and attainment of course outcomes when passive and active pedagogical approaches were used to teach global logistics to ındustrial distribution and logistics students. ASEE Southeastern Section Conference içinde (s. 1-10). Florida, USA.
  • Salas-Rueda, R. A. (2022). Use of flipped classroom in the teaching-learning process on descriptive statistics. Turkish Online Journal Of Distance Education-Tojde, 23(4), 53-64. https://doi.org/10.17718/tojde.1182755
  • Souza, M. J. D. ve Rodrigues, P. (2015). Investigating the effectiveness of the flipped classroom in an introductory programming course. New Educational Review. 40(1), 129-139. https://doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.11
  • Süleymanoğlu-Kürüm, R., ve Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve uluslararası ilişkiler eğitimlerinin kesişiminde ters-yüz sınıf modeli: Covid-19 öncesi ve sonrası uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17. http://ijeass.gedik.edu.tr/tr/download/article-file/1547470
  • Temelli, F. ve Karcıoğlu, R. (2021, 15-19 Eylül). Muhasebe eğitimi alan İİBF öğrencilerinin ters yüz sınıf modeli’ne yönelik tutumları: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği. Ö. Tekşen, A. Apalı ve N. Gülcan (Ed.), 39. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (s. 90-110). Burdur, Türkiye.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Yazıcıoğlu Y. ve Erdoğan S. (2007). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Wanner, T. ve Palmer, E. (2015). Personalising learning: Exploring student and teacher perceptions about flexible learning and assessment in a flipped university course. Computers and Education, 88, 354-369. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.07.008

A Descriptive Research on The Perspective of Academics on the Flipped Classroom Approach in International Trade Education

Yıl 2023, , 808 - 821, 28.10.2023
https://doi.org/10.25204/iktisad.1348317

Öz

The aim of this study is to determine the perspective of academics in the International Trade departments of universities in Turkey on Flipped Classroom Approach (FCA). The population of the research consists of 1153 academicians, whose e-mail addresses can be reached, out of 1155 academicians working in the International Trade departments and Foreign Trade programs at universities in Turkey. Although the sample of the research consisted of 288 people, analyzes were carried out on the answers of 124 people due to non-response to the survey. This research is a descriptive research and a questionnaire was applied as a data collection technique. The survey was conducted between March-July 2023. In the study, 20.2% of the academicians found FCA “interesting”. It was determined that most of the academicians do not use FCA in their classes; however, they wanted to use it. In addition, the biggest advantage of FCA is that “more practices can be made”; Among the barriers to FCA effectiveness, those with the highest average scores were determined as “the trainer does not have technological knowledge” in the context of the trainer; “they do not want to take responsibility for their own learning” in the context of the student; and “necessary arrangements have not been made by the institution” in the context of the institution. It is thought that these results will be useful for academicians in the field of International Trade who want to train with FCA.

Kaynakça

  • Akbulut, F. (2019). Ters yüz öğrenme modeline yönelik akademisyen görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Isparta.
  • Alamri, M. M. (2019). Students’ academic achievement performance and satisfaction in a flipped classroom in Saudi Arabia. Int. J. Technology Enhanced Learning, (11)1, 103-119.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011, 2-4 Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı içinde (s. 319-327). Malatya, Türkiye.
  • Bergmann, J. ve Sams, A. (2012). Flipped your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L. ve Vergeler, M. A. (2013, 23-26 Haziran). The flipped classroom: A survey of the research. 120th ASEE Annuel Conference & Exposition içinde (s. 1-18). Atlanta, USA.
  • Butt, A. (2014). Student views on the use of a flipped classroom approach: evidence from Australia. Business Education & Accreditation, (6)1, 33-44
  • Deveci, B. (2021). Denizcilik Meslek Liselerinde ters yüz edilmiş eğitim modelinin uygulanabilirliğinin analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. İstanbul.
  • Erensayın, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretimde uygulanabilirliğinin öğretmen algılarına göre incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Van.
  • Hayırsever, H. ve Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
  • İnce, E. (2022). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelinin öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.C. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Karaca, C. (2017). Yükseköğretimde programlama eğitimi için ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kullanılması ve etkisinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kurnaz, E. ve Ağgül, S. (2018) Ters yüz edilmiş sınıf modeline muhasebe eğitimi alan öğrencilerin bakış açıları: Bayburt Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi örneği, Business & Management Studies: An International Journal (BMIJ), 6 (2), 332-344. https://doi.org/10.15295/bmij.v6i2.237
  • Kurt, G., Çil Koçyiğit, S. ve Derya Baskan, T. (2022). Muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımına (tysy) akademisyenlerin bakışı. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, (25),350-368. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1134563
  • Lawrence, J. M. (2018, 4-6 Mart). A case study comparing student satisfaction and attainment of course outcomes when passive and active pedagogical approaches were used to teach global logistics to ındustrial distribution and logistics students. ASEE Southeastern Section Conference içinde (s. 1-10). Florida, USA.
  • Salas-Rueda, R. A. (2022). Use of flipped classroom in the teaching-learning process on descriptive statistics. Turkish Online Journal Of Distance Education-Tojde, 23(4), 53-64. https://doi.org/10.17718/tojde.1182755
  • Souza, M. J. D. ve Rodrigues, P. (2015). Investigating the effectiveness of the flipped classroom in an introductory programming course. New Educational Review. 40(1), 129-139. https://doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.11
  • Süleymanoğlu-Kürüm, R., ve Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve uluslararası ilişkiler eğitimlerinin kesişiminde ters-yüz sınıf modeli: Covid-19 öncesi ve sonrası uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17. http://ijeass.gedik.edu.tr/tr/download/article-file/1547470
  • Temelli, F. ve Karcıoğlu, R. (2021, 15-19 Eylül). Muhasebe eğitimi alan İİBF öğrencilerinin ters yüz sınıf modeli’ne yönelik tutumları: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği. Ö. Tekşen, A. Apalı ve N. Gülcan (Ed.), 39. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (s. 90-110). Burdur, Türkiye.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Yazıcıoğlu Y. ve Erdoğan S. (2007). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Wanner, T. ve Palmer, E. (2015). Personalising learning: Exploring student and teacher perceptions about flexible learning and assessment in a flipped university course. Computers and Education, 88, 354-369. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.07.008
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ata Kahveci 0000-0002-2010-614X

Melike Öflüs Sarı Bu kişi benim 0009-0007-7359-6502

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 22 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Kahveci, A., & Öflüs Sarı, M. (2023). Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 8(22), 808-821. https://doi.org/10.25204/iktisad.1348317
AMA Kahveci A, Öflüs Sarı M. Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma. İKTİSAD. Ekim 2023;8(22):808-821. doi:10.25204/iktisad.1348317
Chicago Kahveci, Ata, ve Melike Öflüs Sarı. “Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 22 (Ekim 2023): 808-21. https://doi.org/10.25204/iktisad.1348317.
EndNote Kahveci A, Öflüs Sarı M (01 Ekim 2023) Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 8 22 808–821.
IEEE A. Kahveci ve M. Öflüs Sarı, “Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma”, İKTİSAD, c. 8, sy. 22, ss. 808–821, 2023, doi: 10.25204/iktisad.1348317.
ISNAD Kahveci, Ata - Öflüs Sarı, Melike. “Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma”. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 8/22 (Ekim 2023), 808-821. https://doi.org/10.25204/iktisad.1348317.
JAMA Kahveci A, Öflüs Sarı M. Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma. İKTİSAD. 2023;8:808–821.
MLA Kahveci, Ata ve Melike Öflüs Sarı. “Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 22, 2023, ss. 808-21, doi:10.25204/iktisad.1348317.
Vancouver Kahveci A, Öflüs Sarı M. Uluslararası Ticaret Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına Akademisyenlerin Bakışı Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırma. İKTİSAD. 2023;8(22):808-21.


Creative Commons Lisansı

Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.