Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 15, 282 - 295, 28.06.2021
https://doi.org/10.25204/iktisad.901056

Öz

Bu çalışmanın amacı popüler yataklı vagon seferi olan turizm destinasyonlarında teknolojinin turizme etkisini analiz etmek ve teknoloji ile birlikte kent ve turizm literatürüne giren “Akıllı Şehir, Akıllı Turizm ve Akıllı Turizm Destinasyonu” tanımlamalarına ilişkin kavramsal bir çerçeve oluşturmaktır. Çalışmanın ampirik boyutunda teknolojinin turist sayılarına pozitif etki ettiği hipotezini test eden panel veri analizi kullanılmış ve Driscoll-Kraay standart hatalarla sabit etkiler regresyonu tahmin edilmiştir. Analiz, popüler yataklı vagon seferi olan turizm destinasyonlarında 2004-2018 yılları verileri ile yapılmıştır. Analiz sonucunda, araştırma kapsamında yer alan destinasyonlardaki turist sayıları ile teknoloji ilişkisinin anlamlı ve pozitif yönlü olduğu ortaya çıkmıştır. Başta internet ve sosyal medya kullanımı olmak üzere turizm sektörünün gelişen teknolojiye uyum sağlaması ile birlikte hem kavramsal boyutta hem de uygulama boyutunda önemli değişimler yaşanmıştır. Bu çalışma ile popüler yataklı vagon tren seferlerine olan ilgi ve bununla bağlantılı olarak teknolojinin etkisiyle doğu kentlerindeki turizme olan katkı ampirik olarak ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Bai, B., Law, R. ve Wen, I. (2008). The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intentions evidence from Chinese online visitors. International Journal of Hospitality, 27(3), 391-402
  • Baltagi, B.H. ve Wu, P.X. (1999). Unequally spaced panel data regressions with AR (1) disturbances. Econometric Theory, 15, 814-823
  • Bhargava, A., Franzni, L. ve Narendranathan, W. (1982). Serial correlation and fixed effect models. The Review of Economic Studies, 49, 533-49
  • Bingöl, S. ve Kozak, M.A. (2020). Turistik tren yolculuklarına nostaljik yaklaşım: Doğu, Güney Kurtalan ve Van Gölü ekspresleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(3), 325-349
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information technologies in the tourism industry. Tourism Management, 19(5), 409-21
  • Buhalis, D. ve O'Connor, P. (2005). Information communication technology revolutionizing tourism. Tourism Recreation Research, 30(3), 7-16
  • Caragliu, A., Del Bo, C. ve Nijkamp, P. (2011). Smart cities in Europe. Journal of Urban Technology, 18(2), 65–82
  • Çakmak, V. ve Altaş, A. (2018). Sosyal medya etkileşiminde tren yolculukları: Doğu Ekspresi ile ilgili Youtube. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 194, 390-408
  • Doğan, M., Peki̇ner, A. ve Karaca, E. (2018). Sosyal medyanın turizm ve turist tercihlerine etkisi: Kars-Doğu ekspresi örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-83
  • Driscoll, J.C. ve Kraay, A.C. (1998). Consistent covariance matrix estimation with spatially dependent panel data. Review of Economics and Statistics, 80, 549-60
  • Eryılmaz, B. ve Şengül S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42
  • Eryılmaz, B. ve Yücetürk, C. (2018). Genç turistlerin doğu ekspresi seferleri tercihlerinde Instagram’ın rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 210-228
  • Eser, E. ve Asmadili, V. (2019). Bir kültür mozaiği olan ani kentine götüren raylar: Turistik Doğu Ekspresi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6, 2132-2166
  • Eşitti, Ş. ve Işık, M. (2015). Sosyal medyanın yabancı turistlerin Türkiye’yi tatil destinasyonu olarak tercih etmelerine etkisi. Dergi Karadeniz, 27, 11-30
  • Google Trends. (2020, 15 Haziran). Google Trend Verileri. https://trends.google.com
  • Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z. ve Koo, C. (2015). Smart tourism: Foundations and developments. Electronic Markets, 25(3), 179-88.
  • Gretzel, U., Yuan, Y.L. ve Fesenmaier, D.R. (2000). Preparing for the new economy: Advertising strategies and change in destination marketing organizations. Journal of Travel Research, 39(2), 146-56
  • Harrison, C., Eckman, B., Hamilton, R., Hartswick, P., Kalagnanam, J., Paraszczak, J. ve Williams, P. (2010). Foundations for smarter cities. IBM Journal of Research and Development, 54(4), 1-16
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-39
  • Hoechle, D. (2007). Robust standard errors for panel regressions with cross-sectional dependence. The Stata Journal, 7(3), 281-312
  • Hosany, S. ve Prayag, G. (2013). Patterns of tourists’ emotional responses, satisfaction, and ıntention to recommend. Journal of Business Research, 66(6), 730–737
  • Höjer, M. ve Wangel, J. (2014). Smart sustainable cities: definition and challenges. B. Aebischer (Ed.), ICT Innovations for Sustainability içinde (s. 333-349). Springer International Publishing
  • Hsu, C.L., Chang, K.C., ve Chen, M.C. (2012). The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intention: Perceived playfulness and perceived flow as mediators. Information Systems and e-Business Management, 10(4), 549-70
  • Hudson, S. ve Thal, K. (2013). The impact of social media on the consumer decision process: Implications for tourism marketing. Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1), 156-60
  • Jasrotia, A. ve Gangotia, A. (2018). Smart cities to smart tourism destinations: A review paper. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 47-56
  • Jovicic, D.Z. (2019). From the traditional understanding of tourism destination to the smart tourism destination. Current Issues in Tourism, 22(3), 276-82
  • Kaplanidou, K., ve Vogt, C. (2006). A structural analysis of destination travel ıntentions as a function of web site features. Journal of Travel Research, 45(2), 204-16
  • Korkusuz, T. ve Özdemir, M. (2020). Turistik ürün çeşitlendirmede sosyal medyanın etkisine bir örnek: Doğu Ekspresi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 143-160
  • Ku, E.C., ve Chen, C.D. (2015). Cultivating travellers' revisit intention to e-tourism service: The moderating effect of website interactivity. Behaviour & Information Technology, 34(5), 465-78
  • Kuşat, N. (2011). Küreselleşen dünyada turizm sektörü: bilgi iletişim teknolojileri ve rekabet gücü. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 3(5), 114-38
  • Mil, B. Ve Di̇ri̇can, C. (2018). Endüstri 4.0 teknolojileri ve turizme etkileri. Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Neirotti, P., De Marco, A., Cagliano, A. C., Mangano, G. ve Scorrano, F. (2014). Current trends in smart city initiatives: Some stylised facts. Cities, 38, 25-36
  • Özbay, G. ve Çekin, A. (2020). Turizm, ulaşım ve sosyal medya etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 327-344
  • Parra-López, E., Gutiérrez-Taño, D., Diaz-Armas, R. J. ve Bulchand-Gidumal, J. (2012). Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media. M. Sigala, E. Christou ve Ulrike Gretzel (Ed.), Social Media in Travel, Tourism and Hospitality: Theory, Practice and Cases içinde (s. 171-87). Routledge
  • Piro, G., Cianci, I., Grieco, L.A., Boggia, G. ve Camarda, P. (2014). Information centric services in smart cities. Journal of Systems and Software, 88, 169-88
  • Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İİBF Dergisi, 9, 248-71
  • Soylu, A., Ceylan, S. ve Özdipçiner, N.S. (2019). Turizmde deneyim inovasyonu: Doğu Ekspresi örneği. SETSCI Conference Proceedings, 4(8), 231-235
  • Sparks, B. A. ve Browning, V. (2011). The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust. Tourism Management, 32(6), 1310-23
  • Sparks, B.A., Perkins, H.E. ve Buckley, R. (2013). Online travel reviews as persuasive communication: The effects of content type, source, and certification logos on consumer behavior. Tourism Management, 39, 1-9
  • Stipanuk, D.M. (1993). Tourism and technology. Tourism Management, 14(4), 267-78
  • Suna, B. ve Yaldız, E. (2020). Nostaljinin turizme yansıması: Doğu Akdeniz nostalji ekspresi örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 584-604
  • Tatoğlu, F.Y. (2018a). Panel veri ekonometrisi: Stata uygulamalı. Beta Yayıncılık
  • Tatoğlu, F.Y. (2018b). İleri panel veri analizi: Stata uygulamalı. Beta Yayıncılık
  • TCDD (2020, 15 Haziran). http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/ sayfa/istatistikler
  • Topsakal, Y. (2018). Akıllı turizm kapsamında engelli dostu mobil hizmetler: Türkiye 4.0 için öneriler. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 1-13
  • Tripadvisor. (2017, 23 Haziran). Tripadvisor Hakkında. Needham (USA) https://tripadvisor. mediaroom.com/tr- about-us
  • Ukpabi, D.C. ve Karjaluoto, H. (2016). Consumers’ acceptance of information and communications technology in tourism: A review. Telematics and Informatics, 34(5), 618-44
  • Vasavada, M. ve Padhiyar, Y.J. (2016). Smart tourism: Growth for tomorrow. Journal for Research, 12(1), 55-61
  • Wooldridge, J.M. (2002). Econometric analysis of cross section and panel data. MIT Press
  • WTTC (2019, 12 Temmuz). Travel & Tourism Economic Impact 2019. World Travel & Tourism Council. London https://wttc.org/Research/Economic-Impact
  • Xiang, Z. (2018). From digitization to the age of acceleration: On information technology and tourism. Tourism Management Perspectives, 25, 147-50
  • Zhang, L.Y., Li, N. ve Liu, M. (2012). On the basic concept of smart tourism and its theoretical system. Tourism Tribune, 27(5), 66-73
  • Zhao, X. R., Wang, L., Guo, X., ve Law, R. (2015). The influence of online reviews to online hotel booking intentions. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1343-64

Smart Tourism and The Impact of Technology on Tourist Density in Cities with A Popular Pullman Car Trip

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 15, 282 - 295, 28.06.2021
https://doi.org/10.25204/iktisad.901056

Öz

The purpose of this study is to analyze the effect of technology on tourism in popular pullman car tourism destinations, and to create a conceptual framework for the definitions of “Smart City, Smart Tourism and Smart Tourism Destination” that enter the city and tourism literature with technology. In the empirical dimension of the study, panel data analysis was used to test the hypothesis that technology positively affected the number of tourists, and robust fixed effects regression was estimated with Driscoll-Kraay standard errors. The analysis was made with the data of 2004-2018 in popular pullman car tourism destinations. As a result of the analysis, it is revealed that the relationship between the number of tourists in the destinations within the scope of the research and the technology is significant and positive. With the adaptation of the tourism sector to developing technology, especially the use of internet and social media, significant changes have been experienced both in the conceptual dimension and in the application dimension. With this study, the interest in popular pullman car trips and the related contribution to tourism in eastern cities with the effect of technology have been demonstrated empirically.

Kaynakça

  • Bai, B., Law, R. ve Wen, I. (2008). The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intentions evidence from Chinese online visitors. International Journal of Hospitality, 27(3), 391-402
  • Baltagi, B.H. ve Wu, P.X. (1999). Unequally spaced panel data regressions with AR (1) disturbances. Econometric Theory, 15, 814-823
  • Bhargava, A., Franzni, L. ve Narendranathan, W. (1982). Serial correlation and fixed effect models. The Review of Economic Studies, 49, 533-49
  • Bingöl, S. ve Kozak, M.A. (2020). Turistik tren yolculuklarına nostaljik yaklaşım: Doğu, Güney Kurtalan ve Van Gölü ekspresleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(3), 325-349
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information technologies in the tourism industry. Tourism Management, 19(5), 409-21
  • Buhalis, D. ve O'Connor, P. (2005). Information communication technology revolutionizing tourism. Tourism Recreation Research, 30(3), 7-16
  • Caragliu, A., Del Bo, C. ve Nijkamp, P. (2011). Smart cities in Europe. Journal of Urban Technology, 18(2), 65–82
  • Çakmak, V. ve Altaş, A. (2018). Sosyal medya etkileşiminde tren yolculukları: Doğu Ekspresi ile ilgili Youtube. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 194, 390-408
  • Doğan, M., Peki̇ner, A. ve Karaca, E. (2018). Sosyal medyanın turizm ve turist tercihlerine etkisi: Kars-Doğu ekspresi örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-83
  • Driscoll, J.C. ve Kraay, A.C. (1998). Consistent covariance matrix estimation with spatially dependent panel data. Review of Economics and Statistics, 80, 549-60
  • Eryılmaz, B. ve Şengül S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42
  • Eryılmaz, B. ve Yücetürk, C. (2018). Genç turistlerin doğu ekspresi seferleri tercihlerinde Instagram’ın rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 210-228
  • Eser, E. ve Asmadili, V. (2019). Bir kültür mozaiği olan ani kentine götüren raylar: Turistik Doğu Ekspresi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6, 2132-2166
  • Eşitti, Ş. ve Işık, M. (2015). Sosyal medyanın yabancı turistlerin Türkiye’yi tatil destinasyonu olarak tercih etmelerine etkisi. Dergi Karadeniz, 27, 11-30
  • Google Trends. (2020, 15 Haziran). Google Trend Verileri. https://trends.google.com
  • Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z. ve Koo, C. (2015). Smart tourism: Foundations and developments. Electronic Markets, 25(3), 179-88.
  • Gretzel, U., Yuan, Y.L. ve Fesenmaier, D.R. (2000). Preparing for the new economy: Advertising strategies and change in destination marketing organizations. Journal of Travel Research, 39(2), 146-56
  • Harrison, C., Eckman, B., Hamilton, R., Hartswick, P., Kalagnanam, J., Paraszczak, J. ve Williams, P. (2010). Foundations for smarter cities. IBM Journal of Research and Development, 54(4), 1-16
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-39
  • Hoechle, D. (2007). Robust standard errors for panel regressions with cross-sectional dependence. The Stata Journal, 7(3), 281-312
  • Hosany, S. ve Prayag, G. (2013). Patterns of tourists’ emotional responses, satisfaction, and ıntention to recommend. Journal of Business Research, 66(6), 730–737
  • Höjer, M. ve Wangel, J. (2014). Smart sustainable cities: definition and challenges. B. Aebischer (Ed.), ICT Innovations for Sustainability içinde (s. 333-349). Springer International Publishing
  • Hsu, C.L., Chang, K.C., ve Chen, M.C. (2012). The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intention: Perceived playfulness and perceived flow as mediators. Information Systems and e-Business Management, 10(4), 549-70
  • Hudson, S. ve Thal, K. (2013). The impact of social media on the consumer decision process: Implications for tourism marketing. Journal of Travel ve Tourism Marketing, 30(1), 156-60
  • Jasrotia, A. ve Gangotia, A. (2018). Smart cities to smart tourism destinations: A review paper. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 47-56
  • Jovicic, D.Z. (2019). From the traditional understanding of tourism destination to the smart tourism destination. Current Issues in Tourism, 22(3), 276-82
  • Kaplanidou, K., ve Vogt, C. (2006). A structural analysis of destination travel ıntentions as a function of web site features. Journal of Travel Research, 45(2), 204-16
  • Korkusuz, T. ve Özdemir, M. (2020). Turistik ürün çeşitlendirmede sosyal medyanın etkisine bir örnek: Doğu Ekspresi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 143-160
  • Ku, E.C., ve Chen, C.D. (2015). Cultivating travellers' revisit intention to e-tourism service: The moderating effect of website interactivity. Behaviour & Information Technology, 34(5), 465-78
  • Kuşat, N. (2011). Küreselleşen dünyada turizm sektörü: bilgi iletişim teknolojileri ve rekabet gücü. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 3(5), 114-38
  • Mil, B. Ve Di̇ri̇can, C. (2018). Endüstri 4.0 teknolojileri ve turizme etkileri. Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Neirotti, P., De Marco, A., Cagliano, A. C., Mangano, G. ve Scorrano, F. (2014). Current trends in smart city initiatives: Some stylised facts. Cities, 38, 25-36
  • Özbay, G. ve Çekin, A. (2020). Turizm, ulaşım ve sosyal medya etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 327-344
  • Parra-López, E., Gutiérrez-Taño, D., Diaz-Armas, R. J. ve Bulchand-Gidumal, J. (2012). Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media. M. Sigala, E. Christou ve Ulrike Gretzel (Ed.), Social Media in Travel, Tourism and Hospitality: Theory, Practice and Cases içinde (s. 171-87). Routledge
  • Piro, G., Cianci, I., Grieco, L.A., Boggia, G. ve Camarda, P. (2014). Information centric services in smart cities. Journal of Systems and Software, 88, 169-88
  • Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İİBF Dergisi, 9, 248-71
  • Soylu, A., Ceylan, S. ve Özdipçiner, N.S. (2019). Turizmde deneyim inovasyonu: Doğu Ekspresi örneği. SETSCI Conference Proceedings, 4(8), 231-235
  • Sparks, B. A. ve Browning, V. (2011). The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust. Tourism Management, 32(6), 1310-23
  • Sparks, B.A., Perkins, H.E. ve Buckley, R. (2013). Online travel reviews as persuasive communication: The effects of content type, source, and certification logos on consumer behavior. Tourism Management, 39, 1-9
  • Stipanuk, D.M. (1993). Tourism and technology. Tourism Management, 14(4), 267-78
  • Suna, B. ve Yaldız, E. (2020). Nostaljinin turizme yansıması: Doğu Akdeniz nostalji ekspresi örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 584-604
  • Tatoğlu, F.Y. (2018a). Panel veri ekonometrisi: Stata uygulamalı. Beta Yayıncılık
  • Tatoğlu, F.Y. (2018b). İleri panel veri analizi: Stata uygulamalı. Beta Yayıncılık
  • TCDD (2020, 15 Haziran). http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/ sayfa/istatistikler
  • Topsakal, Y. (2018). Akıllı turizm kapsamında engelli dostu mobil hizmetler: Türkiye 4.0 için öneriler. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 1(1), 1-13
  • Tripadvisor. (2017, 23 Haziran). Tripadvisor Hakkında. Needham (USA) https://tripadvisor. mediaroom.com/tr- about-us
  • Ukpabi, D.C. ve Karjaluoto, H. (2016). Consumers’ acceptance of information and communications technology in tourism: A review. Telematics and Informatics, 34(5), 618-44
  • Vasavada, M. ve Padhiyar, Y.J. (2016). Smart tourism: Growth for tomorrow. Journal for Research, 12(1), 55-61
  • Wooldridge, J.M. (2002). Econometric analysis of cross section and panel data. MIT Press
  • WTTC (2019, 12 Temmuz). Travel & Tourism Economic Impact 2019. World Travel & Tourism Council. London https://wttc.org/Research/Economic-Impact
  • Xiang, Z. (2018). From digitization to the age of acceleration: On information technology and tourism. Tourism Management Perspectives, 25, 147-50
  • Zhang, L.Y., Li, N. ve Liu, M. (2012). On the basic concept of smart tourism and its theoretical system. Tourism Tribune, 27(5), 66-73
  • Zhao, X. R., Wang, L., Guo, X., ve Law, R. (2015). The influence of online reviews to online hotel booking intentions. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1343-64
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Dağlı 0000-0001-8199-821X

Süha Çelikkaya 0000-0002-4104-1680

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Dağlı, İ., & Çelikkaya, S. (2021). Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 6(15), 282-295. https://doi.org/10.25204/iktisad.901056
AMA Dağlı İ, Çelikkaya S. Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri. İKTİSAD. Haziran 2021;6(15):282-295. doi:10.25204/iktisad.901056
Chicago Dağlı, İbrahim, ve Süha Çelikkaya. “Akıllı Turizm Ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 6, sy. 15 (Haziran 2021): 282-95. https://doi.org/10.25204/iktisad.901056.
EndNote Dağlı İ, Çelikkaya S (01 Haziran 2021) Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 6 15 282–295.
IEEE İ. Dağlı ve S. Çelikkaya, “Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri”, İKTİSAD, c. 6, sy. 15, ss. 282–295, 2021, doi: 10.25204/iktisad.901056.
ISNAD Dağlı, İbrahim - Çelikkaya, Süha. “Akıllı Turizm Ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri”. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 6/15 (Haziran 2021), 282-295. https://doi.org/10.25204/iktisad.901056.
JAMA Dağlı İ, Çelikkaya S. Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri. İKTİSAD. 2021;6:282–295.
MLA Dağlı, İbrahim ve Süha Çelikkaya. “Akıllı Turizm Ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 15, 2021, ss. 282-95, doi:10.25204/iktisad.901056.
Vancouver Dağlı İ, Çelikkaya S. Akıllı Turizm ve Popüler Yataklı Vagon Seferi Olan Kentlerde Teknolojinin Turist Yoğunluğuna Etkileri. İKTİSAD. 2021;6(15):282-95.


Creative Commons Lisansı

Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.