Z kuşağının iş hayatına dahil olmasıyla günümüz iş dünyasında merak edilen konulardan biri haline gelen Z kuşağının iş hayatından ne beklediği sorusu bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Ayrıca literatürde yeni bir kavram olan maverik liderlik ile iş dünyasına yeni adım atan Z Kuşağı liderlerinin beklentileri arasındaki ilişki de araştırmanın ortaya çıkma nedenlerinden biridir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Z kuşağından olan ve çalışan bireylerin maverik liderleri nasıl algıladıklarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması yapmaktır. Bu kapsamda öncelikle kuşaklar arasındaki farklılıklar, Z kuşağının öne çıkan özellikleri ve liderlerinden beklentileri ile maverik liderlik kavramı hakkında detaylı bir literatür taraması yapılmıştır. Yapılan taramanın ardından Z kuşağı çalışan bireylerin maverik liderlik algılarını tespit etmek amacıyla farklı sektörlerde çalışan 385 Z Kuşağı birey üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma için oluşturulan ölçeğe yönelik kapsam geçerliliği, yapı geçerliliği ve açıklayıcı faktör analizi yapıldıktan sonra yapısal eşitlik modeli kurulmuştur. Yapılan analizler neticesinde, Z Kuşağı çalışanların maverik liderlik algısını değerlendirmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olan “Algılanan Maverick Liderlik Ölçeği” (PMLS) geliştirilmiştir.
Z Jenerasyonu Maverik Liderlik Ölçüm Aracı Liderlik Ölçek Geliştirme
The starting point of this study is the question of what Generation Z expects from business life, which has become one of the most curious topics in today's business world with the involvement of Generation Z in business life. In addition, the relationship between maverick leadership, a new concept in the literature, and the expectations of Generation Z leaders who have just stepped into the business world is one of the reasons for the emergence of the research. In this context, the aim of the study is to develop a scale to determine how working individuals from Generation Z perceive maverick leaders. In this context, first of all, a detailed literature review was conducted about the differences between generations, the prominent characteristics of Generation Z and their expectations from their leaders, and the concept of maverick leadership. Following the screening, research was conducted on 385 Generation Z individuals working in different sectors in order to determine the maverick leadership perceptions of Generation Z individuals. After performing content validity, structure validity and explanatory factor analysis for the scale created for the research, a structural equation model was established. As a result of the analyses, the "Perceived Maverick Leadership Scale" (PMLS), a valid and reliable measurement tool that can be used to evaluate the perception of Maverick leadership of Generation Z employees, was developed.
Generation Z Maverick Leadership Measurement Tool Leadership Scale Development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 25 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.