Bu çalışma, ihmal edilen bir konu olan küresel ölçekte bireysel akademik performansa ulaşma yolunda çok kriterli karar verme (ÇKKV) metodolojilerine dayalı bir karar destek sistemi önermeyi amaçlamaktadır. Daha önceki klasik uygulama ve geçmiş çalışmaların aksine bu çalışmada farklı veri tabanlarından (Scopus, Web of Science, InCites, Google Akademik) alınan farklı bilim göstergeleri (atıf sayıları, makale sayısı ve alan bazlı etki) birleştirilmiş ve her bir kritere nesnel ağırlıklar atanmıştır. Entropi yöntemiyle ağırlıklandırılan bu göstergeler, CRADIS ve diğer alternatif yöntemlerle analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, Q1 makale sayısı ve alan bazlı etki puanlarının yüksek öneme sahip olduğunu, buna karşın Google Akademik atıflarının daha düşük ağırlık taşıdığını göstermiştir. Akademik camiada oldukça etki bırakan Leiden manifestosunun çok göstergeli ve alan bazlılığın dikkate alınması önerisine uygun olarak bu çalışmada önerilen sistem, bireysel araştırmacı performansının dinamik (güncellenebilir) ve kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesine de olanak tanımaktadır. Literatür veya uygulamalardaki tek yönlü ve kısıtlı performans ölçümlerle kıyaslandığında bu çalışma ciddi bir boşluğu doldurmaktadır. Dahası bu sistem taraflara isabetli ve güncellenebilir stratejik karar vermeye yardımcı olacaktır.
Çok Kriterli Karar Verme Bireysel ve küresel akademik performans cradis yöntemi entropi yöntemi
This study aims to propose a decision support system based on multi-criteria decision-making (MCDM) methodologies in order to reach individual and global-scale academic performance, which is a neglected subject. Unlike previous classical applications and past studies, in this study, different science indicators (citation counts, article counts, and field-based impact) taken from different databases (Scopus, Web of Science, InCites, Google Scholar) were combined, and objective weights were assigned to each criterion. These indicators, weighted with the entropy method, were analyzed with CRADIS and other alternative methods. The analysis results showed that the Q1 article count and field-based impact scores were of high importance, whereas Google Scholar citations had lower weight. In accordance with the recommendation of the Leiden manifesto, which had a great impact on the academic community, to take into account multi-indicator and being field-based, the system proposed in this study also allows for the dynamic (updatable) and comprehensive evaluation of individual researcher performance. Compared to one-sided and limited performance measurements in literature or applications, this study fills a serious gap. Moreover, this system will help the parties to make accurate and updatable strategic decisions.
CRADIS Method Individual and global academic performance multi-criteria decision making entropy method
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 26 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.