This research aims to examine student attitudes and academic perspectives regarding the use of artificial intelligence in higher education through a mixed-method approach. Data was collected from 400 undergraduate students through surveys and semi-structured interviews were conducted with 10 academics. Quantitative findings revealed positive student attitudes toward AI, with students reporting moderate competency in using AI tools, primarily for creative writing, image generation, and language learning. Students highlighted advantages such as personalized learning opportunities and easier understanding of complex topics, while expressing concerns about educational inequalities and misinformation risks. Qualitative findings showed academics maintaining both positive and cautious stances toward AI technologies. Academics recognized AI's potential in research, data analysis, and educational support, while expressing concerns about the weakening of basic skills and data security. They anticipate a comprehensive transformation in higher education and emphasize the need for a thorough approach to AI's effective and ethical use. The research concludes that while AI integration in higher education is inevitable, institutional policies and regulations are essential for its effective and ethical implementation.
Artificial intelligence higher education student attitudes academic perspectives mixed method
Bu araştırma, yükseköğretimde yapay zekâ kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarını ve akademisyen görüşlerini karma yöntem yaklaşımıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, 400 lisans öğrencisinden anket yoluyla ve 10 akademisyenle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Nicel bulgular, öğrencilerin yapay zekâya yönelik olumlu tutum sergilediğini göstermiş, öğrenciler yapay zekâ araçlarını kullanmada orta düzeyde yetkinlik bildirmiş ve bunları öncelikle yaratıcı yazım, görsel oluşturma ve dil öğrenme amacıyla kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğrenciler, kişiselleştirilmiş öğrenme fırsatları ve karmaşık konuları daha kolay anlama gibi avantajları vurgularken, eğitimde eşitsizlikler ve yanlış bilgi riskleri konusunda endişelerini dile getirmişlerdir. Nitel bulgular, akademisyenlerin yapay zekâ teknolojilerine karşı hem olumlu hem de temkinli bir duruş sergilediğini göstermiştir. Akademisyenler, yapay zekânın araştırma, veri analizi ve eğitim desteğindeki potansiyelini kabul ederken, temel becerilerin zayıflaması ve veri güvenliği konularında endişe duymaktadır. Yükseköğretimde kapsamlı bir dönüşüm öngören akademisyenler, yapay zekânın etkili ve etik kullanımı için detaylı bir yaklaşımın gerekliliğini vurgulamaktadır. Araştırma, yükseköğretimde yapay zekâ entegrasyonunun kaçınılmaz olduğu, ancak etkili ve etik uygulama için kurumsal politika ve düzenlemelerin gerekli olduğu sonucuna varmaktadır.
Yapay zeka yükseköğretim öğrenci tutumları akademisyen görüşleri karma yöntem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 26 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.