Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 5 - 9, 11.07.2023

Öz

Covid -19 salgını yüz yüze eğitimi ciddi şekilde etkilemiş ve online eğitim süreci başlamıştı. Bu çalışmamızda Ameliyathane Hizmetleri öğrencilerimize 10 soruluk bir anket çalışması ile eğitimlerinin nasıl etkilendiği araştırıldı. Covid salgını ile hem yüz yüze hem de online eğitim gören Ameliyathane Hizmetleri 1. Ve 2.sınıf öğrencilere Survey Monkey ® anket sistemi ile hazırlanan konu ile ilgili 10 soru soruldu. 40 öğrencinin verdiği cevaplar değerlendirildi. % 70 oranda Covid salgınının eğitimi olumsuz etkilediğini, % 67,6 fikri olmayanlarla birlikte uzaktan eğitimin kötü olduğunu , % 37,5 oranda yüz yüze yapılan sınavların öğrencilerin bilgilerini daha doğru ölçtüğü, % 50 her zaman yüz yüze eğitimi tercih ettiğini,% 67,5 Covid salgınının pratik uygulama derslerini olumsuz etkilediğini belirtmiştir.%56,4 öğrencimiz Covid’e yakalanmazken ,Covid olan öğrencilerin %58.8 okuldan hastalığı kapmadığını ifade etmiş, öğrencilerin %67,5 i okulun aldığı önlemlerin yeteli olduğunu belirtmiştir. Ameliyathane Hizmetleri eğitiminden öğrencilerimizin %82,5 i memnun olduğunu beyan etmiştir. Öğrenciler yüz yüze eğitim ve sınavları tercih ettiklerini belittiler. Bu anket bizlere Covid salgınının eğitimi olumsuz etkilediği konusunda önemli veriler elde etmemizi sağladı. Bu konuda daha geniş çalışmalara ihtiyaç olduğu kanısına varıldı.

Kaynakça

  • Kaynakça Akyavuz, Ebru Külekçi, and Çakın Murat. (2020)."Covid-19 Salgınının Eğitime EtkisiKonusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri." Electronic Turkish Studies 15.4 Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35.
  • B.J.S. Commission Team, BJS Commission on surgery and perioperative care post-COVID-19, Br. J. Surg. 108 (2021) 1–19, https://doi.org/10.1093/bjs/znab307
  • Chick R.C., Clifton G.T., Peace K.M., Propper B.W., Hale D.F., Alseidi A.A., Vreeland T. J.(2020), Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic, J. Surg. Educ. 77 (2020) 729–732, https://doi.org/10.1016/ j.jsurg.2020.03.018.
  • Co M., Cheung K.Y.C., Cheung W.S., Fok H.M., Fong K.H., Kwok O.Y., et al.(2021), Distance education for anatomy and surgical training - a systematic review, Surgeon (2021) https://doi.org/10.1016/j.surge.2021.08.001. Çiçek, İlhan, Ahmet Tanhan, and Selami TANRIVERDİ. "COVID-19 ve eğitim." Milli Eğitim Dergisi 49.1 (2020): 1091-1104.
  • Hew K.F., Lo C.K(2018), Flipped classroom improves student learning in health professions education: a meta-analysis, BMC Med. Educ. 38 (2018) 18, https://doi. org/10.1186/s12909-018-1144-z. Özer M., Suna E., Çelik, Z.,Aşkar, P. (2020). Covid-19 salgını dolayısıyla okulların kapanmasının eğitimde eşitsizlikler üzerine etkisi. İnsan ve Toplum, 10(4), 217-246. Lemelin C.(2022) Why we don’t turn our web cameras on in Zoom: the impact on teaching and learning. https://www.ualberta.ca/the-quad/2021/10/why-we-dont-turn-our-web-cameras-on-in-zoom-the-impact-on-teaching-and-learning.html. (Accessed 3 June 2022)
  • Serçmeli, M. , Kurnaz E. (2020). “Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”,Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), ss. 40-53.
  • Toney S., Light J., Urbaczewski A.(2021), Fighting Zoom fatigue: keeping the zoombies at bay, CA 48, https://doi.org/10.17705/1CAIS.04806
  • Utley,T.(2022) If even the boss of Zoom says he’s fed up with video calls, it’s time we got back to the office Daily Mail published 7 May, https://www.dailyadvent.com/gb /news/74cf5c60f0d074a6e76bb60950b81bba-TOM-UTLEY-If-even-the-boss-of- Zoom-says-hes-fed-up-with-video-calls-its-time-we-got-back-to-the-office. (Accessed 2 April 2022).
  • Wolf M.A., Pizaniz A., Fischer G., Langer F., Scherber P., Stutz J., et al.(2022), COVID-19: a catalyst for the digitization of surgical teaching at a German University Hospital, BMC Med. Educ. 22 (2022) 308, https://doi.org/10.1186/s12909-022-03362-2.
  • Zheng, M., Boni, L., Uranues, S., Chen, W., & Fingerhut, A. (2022). Academic surgery amid the COVID-19 pandemic: A perspective of the present and future challenges. International Journal of Surgery, 106726.

A survey study conducted with the students of the Operating Room Services program: The impact of the Covid-19 Outbreak on education

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 5 - 9, 11.07.2023

Öz

The Covid -19 pandemic has seriously affected face-to-face education and the online education process has begun. In this study, it was investigated how the education of our Operating Room Services students was affected by a questionnaire consisting of 10 questions. 10 questions about the subject prepared with Survey Monkey ® were asked to the 1st and 2nd year students of Operating Room Services, who received both face-to-face and online training with in the Covid epidemic. The answers given by 40 students were evaluated. Most of our students thought that Covid-19 epidemic affected education negatively (70%), online education was worse (%50), online education is better (32%), 17.5% has no idea, 37.5% of the students believe that face-to-face exams measure students' knowledge more accurately. 50 % of the students stated that they always prefer face-to-face education, 67.5% stated that the Covid epidemic negatively affected the practical training. While 56.4% of our students didn’t catch Covid, of 58.8% of the students with Covid stated that they did not catch the disease from school, 67.5 % of the students stated that the measures taken by the school were sufficient. 82.5% of the students declared that they were satisfied with the Operating Room Services training. Students stated that they prefer face-to-face education and exams. This survey enabled us to obtain important data on the negative impact of the Covid epidemic on education. It was concluded that more extensive studies are needed on this subject.

Kaynakça

  • Kaynakça Akyavuz, Ebru Külekçi, and Çakın Murat. (2020)."Covid-19 Salgınının Eğitime EtkisiKonusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri." Electronic Turkish Studies 15.4 Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35.
  • B.J.S. Commission Team, BJS Commission on surgery and perioperative care post-COVID-19, Br. J. Surg. 108 (2021) 1–19, https://doi.org/10.1093/bjs/znab307
  • Chick R.C., Clifton G.T., Peace K.M., Propper B.W., Hale D.F., Alseidi A.A., Vreeland T. J.(2020), Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic, J. Surg. Educ. 77 (2020) 729–732, https://doi.org/10.1016/ j.jsurg.2020.03.018.
  • Co M., Cheung K.Y.C., Cheung W.S., Fok H.M., Fong K.H., Kwok O.Y., et al.(2021), Distance education for anatomy and surgical training - a systematic review, Surgeon (2021) https://doi.org/10.1016/j.surge.2021.08.001. Çiçek, İlhan, Ahmet Tanhan, and Selami TANRIVERDİ. "COVID-19 ve eğitim." Milli Eğitim Dergisi 49.1 (2020): 1091-1104.
  • Hew K.F., Lo C.K(2018), Flipped classroom improves student learning in health professions education: a meta-analysis, BMC Med. Educ. 38 (2018) 18, https://doi. org/10.1186/s12909-018-1144-z. Özer M., Suna E., Çelik, Z.,Aşkar, P. (2020). Covid-19 salgını dolayısıyla okulların kapanmasının eğitimde eşitsizlikler üzerine etkisi. İnsan ve Toplum, 10(4), 217-246. Lemelin C.(2022) Why we don’t turn our web cameras on in Zoom: the impact on teaching and learning. https://www.ualberta.ca/the-quad/2021/10/why-we-dont-turn-our-web-cameras-on-in-zoom-the-impact-on-teaching-and-learning.html. (Accessed 3 June 2022)
  • Serçmeli, M. , Kurnaz E. (2020). “Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”,Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), ss. 40-53.
  • Toney S., Light J., Urbaczewski A.(2021), Fighting Zoom fatigue: keeping the zoombies at bay, CA 48, https://doi.org/10.17705/1CAIS.04806
  • Utley,T.(2022) If even the boss of Zoom says he’s fed up with video calls, it’s time we got back to the office Daily Mail published 7 May, https://www.dailyadvent.com/gb /news/74cf5c60f0d074a6e76bb60950b81bba-TOM-UTLEY-If-even-the-boss-of- Zoom-says-hes-fed-up-with-video-calls-its-time-we-got-back-to-the-office. (Accessed 2 April 2022).
  • Wolf M.A., Pizaniz A., Fischer G., Langer F., Scherber P., Stutz J., et al.(2022), COVID-19: a catalyst for the digitization of surgical teaching at a German University Hospital, BMC Med. Educ. 22 (2022) 308, https://doi.org/10.1186/s12909-022-03362-2.
  • Zheng, M., Boni, L., Uranues, S., Chen, W., & Fingerhut, A. (2022). Academic surgery amid the COVID-19 pandemic: A perspective of the present and future challenges. International Journal of Surgery, 106726.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Acar Aren 0000-0001-6797-3657

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aren, A. (2023). Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, 2(2), 5-9.
AMA Aren A. Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi. IKUJHS. Temmuz 2023;2(2):5-9.
Chicago Aren, Acar. “Ameliyathane Hizmetleri Pragramı öğrencileri Ile yapılan Bir Anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine Etkisi”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 2, sy. 2 (Temmuz 2023): 5-9.
EndNote Aren A (01 Temmuz 2023) Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 2 2 5–9.
IEEE A. Aren, “Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi”, IKUJHS, c. 2, sy. 2, ss. 5–9, 2023.
ISNAD Aren, Acar. “Ameliyathane Hizmetleri Pragramı öğrencileri Ile yapılan Bir Anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine Etkisi”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 2/2 (Temmuz 2023), 5-9.
JAMA Aren A. Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi. IKUJHS. 2023;2:5–9.
MLA Aren, Acar. “Ameliyathane Hizmetleri Pragramı öğrencileri Ile yapılan Bir Anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine Etkisi”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, c. 2, sy. 2, 2023, ss. 5-9.
Vancouver Aren A. Ameliyathane Hizmetleri pragramı öğrencileri ile yapılan bir anket çalışması: Covid-19 Salgınının eğitim üzerine etkisi. IKUJHS. 2023;2(2):5-9.