Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin sunduğu
imkanlar paralelinde gazetecilik değişime uğramış ve yeni bir gazetecilik türü
olan internet gazeteciliği ortaya çıkmıştır. İnternet alanındaki son
gelişmeleri temsil eden ve gün geçtikçe kullanımı artan sosyal medya, iletişim
konusunda sağladığı imkanlar ve getirdiği kolaylıklar ile internet gazeteciliği
için vazgeçilmez bir araç olarak yerini almıştır. Bu doğrultuda, çalışma
kapsamında ilk olarak internet
gazeteciliğinin temelleri ve tarihsel gelişimi ele alınmış, sosyal medya
kavramına ilişkin tanımlar yapılmıştır. Sonrasında, örneklem olarak seçilen
dört internet gazetesinin 1-7 Kasım 2018 tarihleri arasındaki haber sayıları
ile Facebook ve Twitter’daki paylaşımları incelenmiştir. Ayrıca örneklem
olarak seçilen internet gazetelerinin yöneticileri ile yüz yüze görüşme yapılarak
çalışmaya ek veriler sağlanmıştır.
In
parallel with the developments on new communication technologies and the
opportunities offered by the internet journalism has changed and a new kind of
journalism called internet journalism has emerged. Social media, which
represents the latest developments in the field of internet has been increasing
day by day, is becoming an indispensable tool for internet journalism with the
opportunities which provides and by the help of the facilities that it brings. In
this context, primarily the basics and historical development of internet
journalism were discussed and definitions about the concept of social media
were identfied. Afterwards, numbers of news belongs to selected four internet
newspapers - between the dates 1st and 7th of November 2018- and their posts on
Facebook and twitter were examined. Furthermore, additional datas were provided
to the study by performing face to face interviews with the managers of the
selected internet newspapers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |