Bu çalışmanın problemini, yeni sağ politikalar çerçevesinde
eğitimin metalaşmasına ilişkin Türkiye basınını temsilen seçilen gazetelerin eğitime
ilişkin sayfalarında yer verdikleri reklam ve reklam haberler üzerinden nasıl bir yaklaşım
sergilediklerinin saptanması oluşturmaktadır. Bu anlamda çalışma, medya alanında artan tekelleşme
eğilimleri ile eğitimin metalaşmasının ne derece birbirinden etkilendiklerini saptamak açısından
önem taşımaktadır. Çalışmanın kuramsal temelini, seçilmiş olan gazetelerde yer alan
eğitime ilişkin reklam ve reklam haberlerin nicel ve nitel analizini yaparak eğitimin
ticarileşmesini ve özelleştirilmesini sorunsallaştıran eleştirel bir yaklaşım oluşturmaktadır.
Çalışmada Türkiye basınını temsilen Cumhuriyet, Evrensel, Hürriyet, Milat, Milliyet ve Ortadoğu
gazeteleri seçilmiştir. Bu seçimde gazetelerin ideolojik referansları belirleyici
olmuştur. Çalışma, nicel ve nitel metin çözümlemesi bölümlerinden oluşmaktadır. Çalışmanın nicel
çözümleme bölümünde, 1 Ocak-31 Aralık 2016tarihleri arasında incelenen gazetelerin
eğitim haberlerine ilişkin sayfalarında yayımlanmış reklamların ve reklam haberlerin sayısal
dağılımına yer verilmiştir. Nitel çözümleme bölümünde ise gazetelerin eğitim ile ilgili reklam
ve reklam haber içeriklerinin metinsel çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada,
eğitim haberciliği açısından reklam ve reklam haberlere verilen ağırlığın karşısında
kamusal ve özel öğretim kurumlarına ilişkin gelişmelerin eşit şekilde ve tüm yönleriyle
topluma aktarılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
The problem of this study is to determine what kind of approach used by the selected newspapers representing the Turkish press has displayed on their educational pages through advertisement and advertorial regarding the commodification of education within the framework of new right-wing policies. In this context, the study is important about determining the increase of monopolization tendencies on the media and the commodification of education how much affected from each other. The theoretical basis of the study is constituted by a critical approach that problematizes the commercialization and privatization of education by conducting quantitative and qualitative analysis of advertising and advertorial related to education in selected newspapers. In the study, the newspapers which on the behalf of representing Turkish press; Cumhuriyet, Evrensel, Hürriyet, Milat, Milliyet and Ortadoğu were selected. In this selection, the ideological references of the newspapers have been decisive. The study consists of quantitative and qualitative text analysis parts. The quantitative analysis section of the study included the numerical distribution of advertisements and advertorial published on the education news pages of the newspapers examined between January 1-December 31, 2016. In the qualitative analysis section, textual analysis of education-related advertisement and advertorial content of the newspapers was carried out. In this study, it was concluded that the developments related to public and private education institutions should be given equal coverage and conveyed to the society with all the aspects against the weight given to advertising and advertorial in terms of education journalism.
Advertisement advertorial education journalism commodification
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |