BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDAKİ BEDENSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN İNTERNET BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, Sayı: 2, 161 - 178, 25.09.2013

Öz

Günümüzde teknolojik gelişmeler hızlı bir şekilde artmakta ve aynı hızla yaşamımızın her alanına girmektedir. Özellikle bilgisayar ve internet günlük hayatın vazgeçilmezleri arasındadır. Bilgisayar ve internet kullanımı, bilgiye anında ulaşabilme, bilgi paylaşımı, haberleşme, alışveriş, banka işlemleri gibi yaşamımızda birçok kolaylıklar sağlamaktadır. Birçok kolaylık sağlarken aşırı kullanmaktan kaynaklanan birçok sorunu da beraberinde getirmektedir. İnternet, özellikle okul çağındaki çocukların psikolojik ve bedensel gelişimlerini, sosyal ilişkilerini olumsuz yönde etkilemektedir. Aşırı internet/bilgisayar kullanımı bireyin hem eğitim hem de kişisel gelişimini olumsuz yönde etkilemekte, kişiyi bağımlı hale getirmektedir. Bu bağlamda da ortaya çıkan “bağımlılık” kavramının tanımının iyi yapılarak, nedenlerinin, belirtilerinin ve çözüm önerilerinin ortaya konulması önem taşımaktadır.İnternet günümüzün en önemli iletişim araçlarından birisidir. Gelişen teknolojilerle evden, okuldan, iş yerinden, sokaktan internete bağlanmak kolaylaşmıştır. Genç nüfusa sahip Türkiye’de internet kullanımı, dünyadaki birçok ülkeden fazladır. İnternette aşırı zaman harcama artık tedavi edilmesi gereken önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de internet bağımlılarının tedavi gördüğü klinikler açılmaktadır. Bu çalışma, Kayseri’de özel eğitim veren okullardaki bedensel engelli öğrencilerin internet bağımlılığını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Bedensel engelli çocukların fazla hareket edebilme olanağı olmadığı için internet onlar için önemli bir zaman geçirme aracı olmaktadır. Bedensel engelli öğrencilerin internet bağımlılığını ölçmek amacıyla anket çalışması, yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin, internette kalış süreleri, internette olmadıkları zaman ki psikolojik durumları, aile ve arkadaşlarıyla ilişkileri, çalışma ve okul performansına etkileri, okul ödevlerine, notlarına etkileri ölçülmüştür. Elde edilen veriler tablo haline getirilerek yorumlanmıştır

Kaynakça

  • AKSOY, A. İnternet Bağımlılığının Dünyada ve Türkiye'de Durumu, (Erişim:01.04.2012), http://www.bagimlilik.info.tr/internet_bagimliliginin_dünyada_ve_turkiyede_durum u. html.
  • BALCI, Ş.–GÜLNAR, B. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığı ve İnternet Bağımlılarının Profili, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Temmuz 2009, s.5–22, Konya.
  • BALTA, Ö.-HORZUM, M. (2008). Web Tabanlı Öğretim Ortamındaki Öğrencilerin İnternet Ba- ğımlılığını Etkileyen Faktörler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2008, cilt: 41, sayı: 1, 187-205.
  • Internet Addiction, Childnet International 2006. http://www.dorset.police.uk/pdf/factsheet_ in- ternet_addiction.pdf
  • ÖZERKMEN, N. (2011). Bunalım Toplumu Gençlik ve Uyuşturucu Bağımlılığı, Avrasya Yayı- nevi, Ankara.
  • ÖZTÜRK, Ö. ve diğ. (2007). İnternet Bağımlılığı: Kliniği ve Tedavisi, Bağımlılık Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, s: 36-41, www.bagimlilik.net
  • ÖZTÜRK, Ö. (2012) Facebook’ta Tehlikeli Karşılaşmalar, Habertürk Gazetesi, 1 Ocak 2012, s.8.
  • Türk Dil Kurumu (1998). Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları: 549, Türkçe Sözlükler Di- zisi:1, Ankara.
  • YOUNG, K. S. (1996). Internet Addiction: The Emerge of a New Clinical Disorder, Published in CyberPsychology and Behavior, Cilt: 1 Sayı: 3, 237-244, Toronto, Kanada.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkmaz, A. (2013). ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDAKİ BEDENSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN İNTERNET BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İletişim Ve Diplomasi(2), 161-178.