Kamu diplomasisi, son dönem siyasal iletişim çalışmalarının ana damar konularından biridir. Özellikle uluslararası siyasal iletişim faaliyetlerindeki hükümet ve hükümet dışı aktörlerin varlığı kamu diplomasisi çalışmalarına artan ilgiyi beraberinde getirmiştir. Türkiye’de de dünyadaki gelişmelere paralel olarak, son dönemlerde kamu diplomasisi çalışmalarının önemi daha da artmıştır. Geniş bir uygulama alanı olan kamu diplomasinin öne çıkan alt alanlarından biri kültürel diplomasidir. Bu çalışma, Türkiye’nin kültürel diplomasi incelemelerine katkı sunmayı hedeflemektedir. Bu amaçla çalışma Türkiye’nin kültürel diplomasi yaklaşımında popüler tartışma konularından biri olan, televizyon dizilerinin Macaristan’daki izleyiciler özelinde yansımasını ortaya koyması açısından önem taşımaktadır. Bu amaçla araştırma 20 Aralık 2020-10 Mayıs 2021 tarihleri arasında Macaristan’ın Budapeşte ve Kaposvár şehirlerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacına bağlı olarak araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcılarla görüşmeler kartopu örneklem tekniği vasıtasıyla gerçekleştirilerek 17 kişi ile sınırlandırılmıştır. Veriler, yapılan derinlemesine görüşmeler ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. İngilizce ve Macarca gerçekleştirilen mülakatlar analiz edildiğinde, dizilerin Türkiye’nin uluslararası görünürlüğü artırdığı ve olumlu algı yarattığı, sanal cemaatlerin oluşmasını sağladığı ve markalaşmaya ciddi oranda katkı sunduğu ortaya çıkmıştır.
kamu diplomasisi Türk televizyon dizileri kültürel diplomasi yumuşak güç markalaşma
Public diplomacy is one of the main subjects of current political communication studies. In particular, the presence of governmental and non-governmental actors in international political communication activities has paved the way increased interest in public diplomacy studies. In Türkiye, according to the developments in the world, the value of public diplomacy studies has increased even more recently. One of the prominent sub-fields of public diplomacy, which has a wide application area, is cultural diplomacy.
In order to contribute to Türkiye's cultural diplomacy studies is main target of this research. For this purpose, the study is so crucial in the way of uncovering the reflection of television series, which is one of the popular topics of discussion in Türkiye’s cultural diplomacy approach, to the audiences in Hungary. For this reason, the research was fulfilled in the cities of Budapest and Kaposvár, Hungary, amidst 20 December 2020 and 10 May 2021. Based on the purpose of the study, semi-structured interview technique was utilised in the research. Interviews with the participants were delimited to 17 attenders via snowball sampling technique. The data was collected through in-depth interviews and assayed with descriptive analysis. When the interviews conducted in English and Hungarian were analyzed, it was revealed that the TV series increased Türkiye's international visibility and created a positive perception, created virtual communities and contributed considerably to branding.
public diplomacy Turkish Tv Series cultural diplomacy branding soft power
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar, Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 9 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.