Bu çalışmada, müzik öğretmenliği bölümleri ve
güzel sanatlar liselerinde, bireysel çalgı öğretmenlerinin profillerini
belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 47 madde ve 2 alt
boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarının Cronbach Alfa
değerleri sırasıyla; “Kişisel Özellikler” . 97, “Mesleki Özellikler” . 96 dır.
Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alfa değeri . 96’dır. Açımlayıcı faktör
analizinin ardından doğrulayıcı faktör analiziyle 2 faktörlü yapı sınanmış ve
modelin oldukça iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan
elde edilen bulgular, Etkili Bireysel Çalgı Öğretmeni Ölçeği’nin; müzik
öğretmenliği bölümleri ve güzel sanatlar liselerinde bireysel çalgı
öğretmenlerinin profilini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.
Çalgı eğitimi etkili öğretmen ölçek geliştirme geçerlik-güvenirlik
In this research, it was aimed to develop a valid and
reliable scale which can be used to determine the profile of individual musical
instrument teachers in music education departments
and high school of fine arts.The exploratory factor analysis revealed
that the scale contained 47 items loaded under two sub-scales. Cronbach’s Alpha
coefficients for the sub-scales were as follows: for “Personal
characteristics” . 97, . 96 for “Professional
characteristics”. Cronbach’s Alpha coefficients for the whole scale
was found .96. The confirmatory factor analysis, which followed the exploratory
factor analysis, tested the two-factor structure and confirmed that the model
had considerably decent goodness-of-fit indices. The findings suggest that The
Effective Individual Musical Instrument Teacher
Scale is a valid and reliable instrument for measuring individua linstrument
teachers' profiles in music education departments and fine arts high schools.
Musical instrument education effective teacher scale development validity-reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |