BibTex RIS Kaynak Göster

Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 1, 0 - 0, 01.01.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.35667

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim okullarında birinci kademede eğitim alan otizm tanılı öğrencilerin akranlarıyla ilişkilerini, okula uyumlarını ve sosyal kabullerini artırmak amacıyla geliştirilmiş olan bir eğitim programının etkililiği incelenmiştir. Araştırma, İzmir ilinde bulunan beş ilköğretim okulunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma deseni olarak “ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen” ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenini “eğitim programı”, bağımlı değişkelerini akranların sosyal kabulleri,  okula uyumları, öğretmen ve akran merkezli sosyal davranışları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında; ‘Sosyal Kabul Ölçeği’, Sosyometri, “Öğretmen Görüşme Formu” ve Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Bulgular, akran ilişkilerini geliştirmek üzere hazırlanmış olan eğitim programının, akranların sosyal kabulleri ve otizmli öğrencilerin sosyal yeterlilik ve okula uyum davranışları üzerinde etkili olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Öztürk Özgönenel Bu kişi benim

Alev Girli

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özgönenel, S. Ö., & Girli, A. (2016). Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.35667
AMA Özgönenel SÖ, Girli A. Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. İOO. Ocak 2016;15(1). doi:10.17051/io.2016.35667
Chicago Özgönenel, Semra Öztürk, ve Alev Girli. “Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 15, sy. 1 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.35667.
EndNote Özgönenel SÖ, Girli A (01 Ocak 2016) Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. İlköğretim Online 15 1
IEEE S. Ö. Özgönenel ve A. Girli, “Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi”, İOO, c. 15, sy. 1, 2016, doi: 10.17051/io.2016.35667.
ISNAD Özgönenel, Semra Öztürk - Girli, Alev. “Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 15/1 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.35667.
JAMA Özgönenel SÖ, Girli A. Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.35667.
MLA Özgönenel, Semra Öztürk ve Alev Girli. “Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 1, 2016, doi:10.17051/io.2016.35667.
Vancouver Özgönenel SÖ, Girli A. Otizmli Kaynaştırma Öğrencilerinin Sınıflarında Akran İlişkilerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi. İOO. 2016;15(1).