Eğitim camiasına, öğretmen yetiştirme ile ilgili kaynak olması açısından böyle bir eserin kazandırılması önemlidir. Genel olarak kitabın güçlü yönleri arasında, farklı açılardaki paydaşların görüşlerinin nitel yollarla alınması ön plana çıkmaktadır. Soruların oluşturulması süresince uzman görüşü dikkate alınarak soruların son haline gelmesi bir başka güçlü yön olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanında, çalışmanın zayıf yönleri güçlü yönlerine nazaran çok daha fazladır. Birinci kısımda özellikle tek yazar ağırlıklı olarak referansların verilmesi dikkat çekicidir. İkinci kısımda öğretmen yetiştiren ülkelerden bahsedilirken neden 11 ülkenin seçildiği belirtilmemiştir. Üçüncü kısımda nitel çalışmaların ruhuna aykırı olacak şekilde verilerin toplandığı katılımcıların üniversite ve fakülte isimleri paylaşılmıştır. Ayrıca, çalışmanın 108. sayfasında nitel çalışmalar gereği örneklemin küçük olmasının beklendiği ifade edildiği halde 223 katılımcıdan görüş alındığı görülmektedir. Verilerin toplanmasında sadece açık uçlu anket verilerinin kullanılması da çalışmanın zayıf yönleri arasındadır. Çalışmanın gözlem veya doküman incelemeleriyle desteklenmesi güçlü yönlerini arttıracaktır.
Bölüm | Kitap inceleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 1 |