BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.64094

Öz

 ÖZ: Fen Bilimleri dersi yaşantıya dayalı olan Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin başarılı bir şekilde uygulanabileği derslerden birisidir. Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerden derste edindikleri bilgilerle doğayı anlamaları, bilimsel çalışma basamaklarını ve sürecini öğrenerek günlük yaşamda karşılaştığı problemleri çözme becerisini kazanmaları beklenmektedir. Bu çalışmada, öğrenciler danışman öğretmenleri eşliğinde bir proje hazırlayarak bilimsel çalışma basamaklarını uygulamalı olarak takip etti. MEB ve TUBITAK ortaklığında yürütülen “Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Proje Çalışmasına” katıldılar. Proje konusu olarak öğrenciler ekmeğin küflenmesini problem olarak belirlediler. Uygulama süresinde öğrencilerin, küflenmeyi nasıl geciktirebiliriz sorusunun cevabını aramaları, araştırma ve gözlem yaparak hipotezler kurmaları, deneyler ve gözlemler yaparak bilimsel süreç becerilerini uygulamaları, ulaştıkları sonuçlar, analizleri ve çözüm önerileri, çalışma formatı gereğince bir kaç aşamadan geçmeleri açıklanmaktadır. Sonrasında Eskişehir Bölge Sergisine katılmaya hak kazanıp burada projelerini sundular. Öğrenciler bu süreçlerin sonunda ürünlerini ortaya koyup, sunumlarla da fen eğitiminin sınıf dışındaki farklı bir boyutuyla eğlenceli fen öğrenme şansını yakaladılar, sunum becerilerini geliştirdiler.

 Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Ekmek Küfü, Ekmeğin Sağlıklı Saklanması, Fen Eğitimi



Teaching Application: Mold will not grow in our bread

 ABSTRACT: 

Science courses are one of the courses that project based education could be applied succesfully. Students are expected to impliment their knowledge that they had during the science and technology courses to understand the nature and be able to practice scientific process skills on the daily based problems.. In this study, students followed the steps of scientific process skills under the supervison of their mentor teacher. The participated in “ “This is my product:Mathematic and Science Project Work”, joint project of National Education Ministry ( MEB) and TUBITAK. Students decided their project thema as bread mold. During the project, students searched the answer for the question “How we can delay the mold reproduction on the bread?”, form their hypothesis, make their observations, experiments, , analyze the outcomes, find the solution and the stages that they should cover in the frame of their study were explained in this paper. Afterwards students were evaluated to participate in Eskisehir regional exhibition and presented their project. At the end of this process, students introduce their product, with their presentation they enjoyed a different aspect of science education outside the classroom environment, and develop their presentation skills.

 Key Words: Project Based Education, Bread Mold, Heathy preservation of bread, Science Education


Kaynakça

  • KAYNAKÇA:
  • Aytekin, R.ve Rasan, A. (2001). Proje Tabanlı Öğrenme Modeli Uygulamasında İlk Aşama ve Sonrası; Güçlükler, fırsatlar ve Kazanımlar. http://www.eğitim.aku.edu.tr/proje.doc.adresinden 20 Şubat 2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Çeken, R. (2010) Fen ve teknoloji dersinde balonlu araba etkinliği. İlköğretim Online, 9 (2), 1-5
  • Çeliker, H. ve Genç, H.(2014). 6.sınıf madde ve ısı ünitesine ilişkin senaryo destekli proje tabanlı öğrenme etkinlik örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,3 (3), 341-349
  • Çoban Ö, ve Patır B.(2010).Antioksidan etkili bazı bitki ve baharatların gıdalarda kullanımı.Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi,5 (2),7-19.
  • Demir,T.(2013) Türkçe öğretimi dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 53-76.
  • Geçer, A ve Özel, R.(2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme – öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar, kuram ve uygulamada eğitim bilimleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,12 (3),1-26.
  • Gültekin, M.(2007) Proje tabanlı öğrenmenin 5.sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi. İlköğretim Online, 6 (1), 93-112.
  • Kalaycı, N.(2008) Yükseköğretimde proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bir uygulama projeyi yöneten öğrenciler açısından analiz. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33, 147.
  • Kesmen, Z. (2009).Gıdalarda dioksin kontamisyonu ve insan sağlığı üzerine etkileri. Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi,12, 2, 9-15.
  • Nas, S. ve Çepni, S.(2009).5E Modelinin Derinleşme Aşamasına İlişkin Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Görüşleri:Trabzon İli Örneği.Kastamonu Eğitim Dergisi,17-3,967-982.
  • Aktüelkimya (2015). Dioksin ve Türevlerindeki Tehlike. (t.y ) 2 Mart 2015 tarihin, http://www.aktuelkimya.com/2012/06/dioksin-ve-turevlerindeki-tehlike.html adresinden erişilmiştir.
  • Bu benim Eserim Proje Bankası (2014). 9 Ocak 2015) tarihinde http://basvurular.meb.gov.tr/bubenimeserim/projebankasi.aspx sitesinden erişilmiştir.
  • Doğader (2015).Kansere Neden Olan Beslenme Alışkanlıklarımız. 28 Şubat 2015 tarihinde http://www.dogader.org/index.php/sagligimiz-icin sitesinden erişilmiştir.
  • Kadıköyü Bilim Kültür ve Sanat Dostları Derneği, KADOS (2015). Plastik ve bilinen en kansorejen madde: Dioksin. 3 Mart 2015 tarihinde http://www.kados.org.tr/?p=187 adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı –MEB ( 2013). İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı. Talim Terbiye Kurulu, Ankara 25 Şubat 2015 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/guncellenen-ogretim-programlari/icerik/151 sitesinden erişilmiştir
  • Özgünform (2015).Yeşil Çay Demleme Rehberi 25 Şubat 2015 tarihinde , http://www.ozgunform.com/saglikli-mutfak/caylar/yesil-cay-demleme-rehberi/ sitesinden erişilmiştir.
  • Sağlık Vakfı (2015). Ekmeği Nasıl Korumalıyız?. 1 Mart 2015 tarihinde http://www.saglikvakfi.org.tr/html/zyy.asp?id=371 sitesinden erişilmiştir.
  • Toprak Mahsulleri Ofisi- TMO (2015)Ekmeğin Muhafazası-Ekmek israf etme. 1 Mart 2015 tarihinde http://www.ekmekisrafetme.com/Pages/PratikBilgiler/EkmeginMuhafazasi.aspx sitesinden erişilmiştir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Telli

Vildan Çayak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Telli, S., & Çayak, V. (2016). Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.64094
AMA Telli S, Çayak V. Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin. İOO. Nisan 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.64094
Chicago Telli, Sibel, ve Vildan Çayak. “Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin”. İlköğretim Online 15, sy. 2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.64094.
EndNote Telli S, Çayak V (01 Nisan 2016) Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin. İlköğretim Online 15 2
IEEE S. Telli ve V. Çayak, “Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin”, İOO, c. 15, sy. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.64094.
ISNAD Telli, Sibel - Çayak, Vildan. “Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin”. İlköğretim Online 15/2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.64094.
JAMA Telli S, Çayak V. Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.64094.
MLA Telli, Sibel ve Vildan Çayak. “Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.64094.
Vancouver Telli S, Çayak V. Öğretim Uygulaması: Ekmeğimiz Küflenmesin. İOO. 2016;15(2).