Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 3, 949 - 959, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330234

Öz

Bu çalışmada Sosyal Bilgiler dersine yönelik hazırlanan sınav sorularının Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenerek düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yenilenmiş taksonomi, bilgi birikimi ve bilişsel süreç boyutlarından oluşmaktadır. Bilgi birikimi boyutunda; olgusal, kavramsal, bilimsel ve üst bilişsel bilgi basamakları, bilişsel süreç boyutunda hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme ve yaratma basamakları bulunmaktadır. Tarama modeline göre gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Nevşehir merkezinde yer alan 7 farklı ortaokulun 7. sınıf sosyal bilgiler dersi için hazırlanan I. II. ve III. sınav soruları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında incelenecek sorulara dokuman analizi tekniği ile ulaşılmıştır. Soruların incelenmesinde nitel araştırma çeşitlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar uzman görüşleriyle desteklenerek değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin çoktan seçmeli ve doğru-yanlış soru tiplerini daha çok kullandıkları anlaşılmıştır. Hazırlanan soruların büyük bir kısmının bilgi birikimi boyutunun olgusal ve kavramsal bilgi basamağında; bilişsel süreç boyutunun ise hatırlama ve anlama basamağında olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda bir takım öneriler sunulmuştur. 

Anahtar Kelimeler. Sosyal Bilgiler, Sınav Soruları, Bloom taksonomisi, Ölçme ve Değerlendirme

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cennet Şanlı

Adnan Pınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şanlı, C., & Pınar, A. (2017). Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(3), 949-959. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330234
AMA Şanlı C, Pınar A. Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. İOO. Nisan 2017;16(3):949-959. doi:10.17051/ilkonline.2017.330234
Chicago Şanlı, Cennet, ve Adnan Pınar. “Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online 16, sy. 3 (Nisan 2017): 949-59. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330234.
EndNote Şanlı C, Pınar A (01 Nisan 2017) Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online 16 3 949–959.
IEEE C. Şanlı ve A. Pınar, “Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi”, İOO, c. 16, sy. 3, ss. 949–959, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330234.
ISNAD Şanlı, Cennet - Pınar, Adnan. “Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online 16/3 (Nisan 2017), 949-959. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330234.
JAMA Şanlı C, Pınar A. Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. İOO. 2017;16:949–959.
MLA Şanlı, Cennet ve Adnan Pınar. “Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 3, 2017, ss. 949-5, doi:10.17051/ilkonline.2017.330234.
Vancouver Şanlı C, Pınar A. Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. İOO. 2017;16(3):949-5.

Cited By







NE HEDEFLİYORUZ? NASIL ÖLÇÜYORUZ?
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Serkan KELEŞOĞLU
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-890136