İnsan
eğitiminde sanat eğitiminin yeri önem taşımaktadır. Sanat kollarından, Müzik
Eğitiminde de Piyano Eğitimi, verimli olması ve psiko-motor hareket sisteminin
kavranması açısından, erken yaşlarda verilmesi planlanmıştır. Piyano eğitimine
başlangıç yaşı, verilme şekli ve kullanılan materyallerin tam anlamı ile
öğretimi, özellikle ileride ihtiyaç duyulacak ve temelin doğru oluşturulması
için çok önem arz eden bir süreç olarak düşünülmektedir. Bu sürecin en önemli ögeleri aile, eğitimci,
eğitimcinin kullandığı piyano metotları ve uyguladığı yöntemlerdir. “Öğretmen
yetiştiren eğitim fakültelerindeki, piyano derslerinde bu konu gerektiği kadar
incelenebilmekte midir?” sorusu, bu nokta ile çok önem taşımaktadır. Bu yüzden,
YÖK programı ve ilgili derse ait, ders içeriklerini iyi inceleyip, doğru bir
yöntem ve ders işleme şekli oluşturulması hedeflenmesi ve her öğretmen adayına
bu bilgiler, her gördüğü çalgı doğrultusunda aynı önemle verilmesi planlanıp
uygulanması düşünülmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmada, betimsel araştırma
modeli kullanılmış olup, tarama modeli yöntemi ile kullanılmakta olan yöntem
örnekleri incelenmiş, ders içerikleri ve uygulamaları arasındaki farklar ortaya
konmuştur. Ayrıca deneysel olarak oluşturulmuş eserlerin uygulandığı örnekler
10 çocuk üzerinde bir aylık bir süreçte denenmiştir. Bu araştırmanın; bu ve
benzeri konularda, daha sonraki araştırmalara ışık tutacağı ve bir fikir verebileceği
düşünülmektedir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4 |