Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 1, 156 - 186, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413755

Öz

Bu
çalışmada sıcaklık, ısı kavramından bağımsız ve moleküler düzeye inilmeden,
nasıl ölçülebildiğinden yola çıkılarak tanımlanmaktadır. Çünkü sıcaklık
maddenin fiziksel durumuna bağlı bir özelliktir. Çalışmada, öncelikle ortaokul
öğrencilerinin (N=109) ve fen bilimleri öğretmen adaylarının (N=77) sıcaklık
kavramına ait ön bilgilerinin ortaya çıkarılarak sorgulanması ve
karşılaştırması amaçlanmıştır. Daha sonra sorgulamaya dayalı verilen eğitimin
ardından gönüllü katılımcılar, farklı sıcaklık parametrelerini dikkate alarak
termometreler tasarlamışlardır. Eylem araştırması türünde desenlenmiş
çalışmada, tasarlanan ürünler araştırmacılar tarafından geliştirilen ürün
değerlendirme formu ile karşılaştırmalı çözümlenmiştir. Araştırmada ilginç
olarak öğretmen adaylarının termometrenin kullanımı, hava sıcaklığının ölçümü
ve termometrenin yapısı temalarında, ortaokul öğrencilerine göre daha çok
çelişkiye düştükleri gözlenmiştir. Tasarlanan termometreler
değerlendirildiğinde de, ortaokul öğrencilerinin, öğretmen adaylarına göre daha
yaratıcı oldukları söylenebilir. Genel sonuç olarak katılımcılar, çalışma
sonunda sıvıların genleşme özelliğinden yararlanılarak sıvılı termometrelerin
çalışma prensibini, sıcaklık ölçümünü ve sıcaklık kavramının maddenin
makroskobik (gözle görülebilen) özelliklerini değiştirdiğini keşfederler.  

Kaynakça

  • Agalday, M., Akçam, H. K., İpek, İ. ve Kablan, F. (2014) İlköğretim 4 Fen ve Teknoloji Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 1. Kitap (5. Baskı), (Edit. Leblebicioğlu, G.), MEB, Ankara. Ateş, S. (2005) Öğretmen Adaylarının Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 21-39 Aydın, Z. (2007) Isı ve Sıcaklık Konusunda Rastlanan Kavram Yanılgıları ve Bu Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Haritalarının Kullanılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Van. Aydoğan, S., Güneş, B. ve Gülçiçek, Ç. (2003) Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları, G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124. Başer, M. (2006). Fostering conceptual change by cognitive conflict based ınstruction on students’ understanding of heat and temperature concepts, Eurasia J. Math. Sci. &Tech. Ed, 2(2), 96-114. Başer, M. ve Çataloğlu, E. (2005). Kavram Değişimi Yöntemine Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki “Yanlış Kavramlar”ının Giderilmesindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 43-52. Başer, M. ve Geban, Ö. (2007). Effectiveness of conceptual change instruction on understanding of heat and temperature concepts, Research in Science&Technological Education, 25(1), 115-133. Bayram, A. (2010). Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi “Isı ve Sıcaklık” Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarını Gidermede Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Konya. Bayram, G. ve Kibar, F. S. (2014). Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf, (Edit. Karaca, Ö.), Sevgi Yayınları, Ankara. Bell, R. L., Smetana, L., & Binns. l. (2005). Simplifying Inquiry Instruction: Assessing the Inquiry Level of Classroom Activities. Science Teacher, 72(7), 30. Bell, R., Blair, L., Lederman, N. G., & Crawford, B. (2003). Just do it? Impact of a science apprenticeship on high school students’ understanding of the nature of science and scientific inquiry. Journal of Research in Science Teaching, 40(5), 487-509. Bolat, M., Aydoğdu, Y. ve Evgi, İ. (2013). Ortaöğretim Fizik 9 Ders Kitabı, Mega Yayıncılık, Ankara. Buluş-Kırıkkaya, E ve Güllü, D. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Isı - Sıcaklık ve Buharlaşma - Kaynama Konularındaki Kavram Yanılgıları, İlköğretim Online, 7(1), 15-27. Bybee, R. W. (2006). Scientific inquiry and science teaching. In L. B. Flick & N. G. Lederman (Eds.), Scientific Inquiry and Nature of Science (pp. 1-14). Nederlands: Springer. Challoner, J. (2005). Popüler Bilim Kitapları Başvuru Kitaplığı Fizik, 9. Baskı, TÜBİTAK, Yayınları, Ankara. Challoner, J. (2006). Popüler Bilim Kitapları Başvuru Kitaplığı Kimya, 8. Baskı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara. Cuevas, P., Lee, O., Hart, C., & Deaktor, R. (2005). Improving science inquiry with elementary students of diverse backgrounds. Journal of Research in Science Teaching, 42, (3), 337-357. Çekiç, S. (2004) Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin “Isı ve Sıcaklık” Konusu Hakkında Kavram Geliştirme Süreçlerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çengel, Y. A. ve Boles, M. A., (2008). Termodinamik Mühendislik Yaklaşımıyla, 5. Baskı, Çev.Ed. Ali Pınarbaşı, Güven Bilimsel, İzmir, Çepni, S., Ayancı, H. Ş. ve Çil, E. (2012). Fen ve Teknoloji Labaratuvar Uygulamaları 8.Sınıf, 1. Baskı, Pegem Akademi, Ankara. Damlı, V. (2011). Kavramsal Değişim Yaklaşımına Dayalı Web Tabanlı Etkileşimli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarını Gidermeye Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Demirci, M. P ve Sarıkaya, M. (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Yanılgıların Giderilmesinde Yapısalcı Kuramın Etkisi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Demirci, M.P. (2003). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların İyileştirilmesinde Yapısalcı Kuramın Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Doris, E. (1991). Doing What Scientist Do. Children Learn To Investigate Their World, Heinemann Educational Books, Portsmouth. Duban, N. (2008). İlköğretim Fen Öğretiminde Niçin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme? (ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/155.doc), (Erişim Tarihi: 09 Mayıs 2016). Erickson, G. L. (1979). Children’s conceptions of heat and temperature, Science Education, 63(2), 221-230. Eryılmaz, A. ve Sürmeli, E. (2002). Üç-Aşamalı Sorularla Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konularındaki Kavram Yanılgılarının Ölçülmesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, Cilt:1,110 Online erişim www.metu.edu.tr/~eryilmaz/TamUcBaglant.pdf Erişim 21.12.2014. Gönen, S., ve Akgün, A., (2005). Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (11), 92-106. Güler, N. (2005). Ortaöğretimde Isı, Sıcaklık, Genleşme ve Elektrik Akımı Konularının Deney Yöntemi İle Anlatımının Kavram Yanılgılarını Gidermeye Etkisinin Araştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Isparta. Gümüş, S., Öner, F., Kara, M., Orbay, M. , ve Yaman, S., (2003). Isı ve Sıcaklık Üzerine Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:157. Gürbüz, F. (2008). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarının Düzeltilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Erzurum. Gürdal-Kazancıoğlu, H. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, Maddenin Değişimi ve Tanınması Ünitesinde Öğrencilerde Oluşan Kavram Yanılgılarının Tespitinde İki Aşamalı Soruların Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Manisa. Halliday, D. ve Resnick, R. (1997). Fiziğin Temelleri I, (Çev. Yalçın, C.) Arkadaş Yayınevi, Ankara. Harlen, W. (2014). Helping children’s development of inquiry skills. Inquiry in Primary Science Education (IPSE), 1, 5-19. Harrison, A. G., Grayson, D. J. ve Treagust, D. F. (1999). Investigating a grade 11 student’s evolving conceptions of heat and temperature, Journal Of Research in Science Teaching, 36(1), 55-87. İnal, A. (2003). Lise 1. Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramlarının Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramların Giderilmesi Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara. Jara-Guerrero S. (1993). Misconceptions on heat and temperature in the proceedings of the Third International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics, Misconceptions Trust: Ithaca, NY. Jones, J.B. ve Dugan, R. E. (2003). Mühendislik Termodinamiği, (Çev.Atılgan, H.) 1. Baskı, Beta Yayıncılık, Kırklareli. Jones, M.G., Childers, G., Emig, B., Chevrier, J., Tan, H., Stevens, V. ve List, J. (2014). The efficacy of haptic simulations to teach students with visual ımpairments about temperature and pressure, Journal of Visual Impairment&Blindness, January-February, 55-61. Kalem, R., ve Çallıca, H. (2001). Orta–2, lise–1 ve üniversite–1.sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusu ile ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, 260–265. Kaptan, F., ve Korkmaz, H. (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 7, MEB, Ankara. Karakuyu, Y. (2006). Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Öğreniminde Karşılaştığı Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Isparta. Karakuyu, Y., Uzunkavak, M., Tortop, H.S., Bezir, N.Ç. ve Özek, N. (2009). Sandıklı - Çevresi Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık İle İlgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 149-162. Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Keser, A. (2007). Afyonkarahisar İl Merkezindeki 9.Sınıf Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü; Afyonkarahisar. Kesidou, S ve Duit, R. (1993). Student’ conceptions of the second law of thermodynamics- An interpretative study, Journal of Research in ScienceTeaching, 30(1): 85-106. Keskin Özer, M.,Kaşker Özkan, Ş. ve Uysal, M. (2014). İlköğretim Fen ve Teknoloji Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 41. Kitap, (Edit. Suzan, M.), Doku Yayıncılık, Ankara. Kırtak, V. N. (2010). Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Termodinamik Yasalarını Günlük Hayatla ve Çevre Sorunları İle İlişkilendirme Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü; Balıkesir. Kocakülah, M., ve Kocakülah, A. (2002). Orta Öğretim Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklıkla İlgili Kavramsal Yapıları, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, 1. Cilt: 124. Online erişim http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fizik/Bildiri/t124DD.pdf Erişim 21.12.2014. Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). Fen Öğretiminde Öğrencilerin Gelişimini değerlendirmek için Portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme, Hacettepe Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176. Kurnaz, M.A., Değirmenci, A., Kalyoncu, A., Pektaş, E., Bayraktar, G., Aydın, U. ve Moradaoğlu, Y. (2014). Ortaöğretim Fizik 11 Ders Kitabı, 5. Baskı (Edit. Çepni, S.), MEB, Ankara. Laçin- Şimşek, C. ve Tezcan, R. (2008). Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler, İlköğretim Online, 7(3), 569-577. Lederman, N. G. (2006). Syntax of nature of science within inquiry and science instruction. In L. B. Flick & N. G. Lederman (Eds.), Scientific Inquiry and Nature of Science (pp. 1-14). Nederlands: Springer. Magnussen, L., Ishida, D., & Itano, J. (2000). The impact of the use of inquiry-based learning as a teaching methodology on the development of critical thinking. Journal of Nursing Education, 39, (8), 360-364. McCue, G., Gossner, S.D., Loomis, H. B., McDonald, J. ve Osmundsen, S. (1970). Enerji, Time Inc, İstanbul. MEB, (2014a). Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf 1.Kitap, 2. Baskı, MEB, Ankara. MEB, (2014b). Ortaöğretim Fizik 9. Sınıf, 1. Baskı, MEB, Ankara. Mert S. (2002). Isı ve Sıcaklık Konusunun İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki Anlaşılma Düzeyinin ve Oluşan Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ankara. Oguz-Unver, A., & Arabacioglu, S. (2014). A comparison of inquiry-based learning (IBL), problem-based learning (PBL) and project-based learning (PjBL) in science education. Academia Journal of Educational Research, 2(7), 120-128. Oguz-Ünver, A., (2015). Bilimin Doğası ve Bilimsel Sorgulama İlişkisi, Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi (ed. Doç. Dr. Nilgün Yenice), Ankara, Anı Yayıncılık, 217-256. ISBN:978-605-170-054-0. Ongun, E. (2006). Üniversite Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları İle Motivasyon ve Bilişsel Stilleri Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Bolu. Öcal, C. (2014). Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf, (Edit. Özdoğan, H.), Fenbil Yayıncılık, İstanbul. Öner-Sünkür, M., İlhan, M. ve Sünkür, M. (2013). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konularındaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Yönteminin Etkisi, JASSS, 6(4), 519-534. Radtka, C. (2013). Temperature in ScienceTextbooks: ChangesandTrends in Cross-NationalPerspective (1950–2000), Sci&Educ, Vol:22, 847–866. DOI:10.1007/s11191-012-9533-x. Sarı-Ay, Ö. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi ‘Maddenin Halleri ve Isı’ Ünitesinde Belirlenen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavramsal Değişim Metinleri Kullanımının Etkisi ve Öğrenci Görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara. Sears, F. W ve Salinger, G. L. (2002). Termodinamik Kinetik Kuram ve İstatistik Termodinamik, 1. Baskı, (Çev. Ünal, N.), Literatür Yayıncılık, İstanbul. Serway, R. A. (1995). Serway Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Edit. Çolakoğlu, K.), 3. Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara. Spencer, J.N., Farrel, J.J., & Mogg, R. S. (1999). A guided inquiry general chemistry course. Journal of Chemistry Education, 76, 543-547. Taşlıdere, E., Korur, F. ve Eryılmaz, A (2012). Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Sorularala Farklı Bir Şekilde Değerlendirilmesi, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Online erişim http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2312-29_05_2012-14_14_13.pdf Erişim: 21.12.2014. TDK, Türk Dil Kurumu, Erişim tarihi 14 Temmuz 2016, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5787944293db82.31613116 Thomaz, M. F., Malaquias, I. M., Valente, M. C., ve Antunes, M. J., (1995). An attempt to overcome alternative conceptions related to heat and temperature, Physics Education, 30, 19-26. Tiberghien, A. (2000). Heat & Temperature, Children’s Ideas in Science, 52-84. Turgut, Ü. ve Gürbüz, F. (2011). Isı ve Sıcaklık Konusunda 5e Modeliyle Öğretimin Öğrencilerdeki Kavramsal Değişime ve Onların Tutumlarına Etkisi, International Online Journal of Educational Sciences, 3(2): 679-706. Uzoğlu, M. ve Gürbüz, F. (2013). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesinde Öğrenme Amaçlı Mektup Yazma Aktivitesinin Kullanılması, JASSS, 6(4), 501-517. Ünver, E. (2014). İlköğretim Fen ve Teknoloji 8 Ders Kitabı, Dikey Yayıncılık, Ankara. Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13): 102-120. Yavuz, S. ve Büyükekşi, C. (2011). Kavram Karikatürlerinin Isı ve Sıcaklık Öğretiminde Kullanılması, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(2), 25-30. Yeşilyurt, M. (2006). Lise Öğrencilerinin Isı Ve Sıcaklık Kavramları İle İlgili Düşünceleri, International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 1-24. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011) Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Yılmaz, T. (2005). Lise 2. Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramlarının Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramların Giderilmesi Üzerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Young, H.D., Freedman, R.A. ve Ford, A.L. (2008). Sears ve Zemansky’ın Üniversite Fiziği, (Çev. Ünlü, H.), 12. Baskı, Pearson Education Yayıncılık, İstanbul. Yumuşak, A.,Türkoğuz, S., Aycan, Ş. ve Aycan, N. (2004). Bazı Temel Fen Kavramlarının Öğretimindeki Yetersizlikler ve Nedenleri (Manisa Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi, 312, 38-46. Yürümezoğlu, K. ve Oğuz, A. (2007). Bilim Eğitiminde Gözlemin Önceliği: Duyularımla Gözlemliyorum. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yürümezoğlu, K. ve Oğuz, A. (2009). Hipotez Test Sürecinde Çocukların ve Yetişkinlerin Bilişsel Düşünme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 340-350.

Inquiry the Temperature Concept via Its Measurement: A Comparative Study

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 1, 156 - 186, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413755

Öz

This paper defines temperature,
unconnected from heat concept and without delving into the molecular level,
from the starting point of how it can be measured. This is because temperature
is a property of matter that depends on its physical state. Particularly the
aim of the study was to inquiry and compare the middle school students’ (N=109)
and pre-service science teachers’ (N=77) prior knowledge of temperature. Next,
after the inquiry-oriented implementation volunteer participants designed
thermometers by using different parameters. In the action research design
study, created temperatures analyzed by the products evaluation form that was
developed by the researcher. Interestingly, it was found that the pre-service
teachers run into a contradiction when compared with the middle school students
about the use of thermometers, measuring the air temperature and the structure
of the thermometers. When evaluated the designed thermometers, it can be said
that middle school students were more creative than the pre-service teachers
were. Overall results of the study, the participants discovered liquid
thermometers work with the help of the expansion property of liquids;
temperature measurement and how temperature changes the macroscopic (visible)
properties of matter.

Kaynakça

  • Agalday, M., Akçam, H. K., İpek, İ. ve Kablan, F. (2014) İlköğretim 4 Fen ve Teknoloji Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 1. Kitap (5. Baskı), (Edit. Leblebicioğlu, G.), MEB, Ankara. Ateş, S. (2005) Öğretmen Adaylarının Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 21-39 Aydın, Z. (2007) Isı ve Sıcaklık Konusunda Rastlanan Kavram Yanılgıları ve Bu Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Haritalarının Kullanılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Van. Aydoğan, S., Güneş, B. ve Gülçiçek, Ç. (2003) Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları, G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124. Başer, M. (2006). Fostering conceptual change by cognitive conflict based ınstruction on students’ understanding of heat and temperature concepts, Eurasia J. Math. Sci. &Tech. Ed, 2(2), 96-114. Başer, M. ve Çataloğlu, E. (2005). Kavram Değişimi Yöntemine Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki “Yanlış Kavramlar”ının Giderilmesindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 43-52. Başer, M. ve Geban, Ö. (2007). Effectiveness of conceptual change instruction on understanding of heat and temperature concepts, Research in Science&Technological Education, 25(1), 115-133. Bayram, A. (2010). Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi “Isı ve Sıcaklık” Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarını Gidermede Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Konya. Bayram, G. ve Kibar, F. S. (2014). Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf, (Edit. Karaca, Ö.), Sevgi Yayınları, Ankara. Bell, R. L., Smetana, L., & Binns. l. (2005). Simplifying Inquiry Instruction: Assessing the Inquiry Level of Classroom Activities. Science Teacher, 72(7), 30. Bell, R., Blair, L., Lederman, N. G., & Crawford, B. (2003). Just do it? Impact of a science apprenticeship on high school students’ understanding of the nature of science and scientific inquiry. Journal of Research in Science Teaching, 40(5), 487-509. Bolat, M., Aydoğdu, Y. ve Evgi, İ. (2013). Ortaöğretim Fizik 9 Ders Kitabı, Mega Yayıncılık, Ankara. Buluş-Kırıkkaya, E ve Güllü, D. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Isı - Sıcaklık ve Buharlaşma - Kaynama Konularındaki Kavram Yanılgıları, İlköğretim Online, 7(1), 15-27. Bybee, R. W. (2006). Scientific inquiry and science teaching. In L. B. Flick & N. G. Lederman (Eds.), Scientific Inquiry and Nature of Science (pp. 1-14). Nederlands: Springer. Challoner, J. (2005). Popüler Bilim Kitapları Başvuru Kitaplığı Fizik, 9. Baskı, TÜBİTAK, Yayınları, Ankara. Challoner, J. (2006). Popüler Bilim Kitapları Başvuru Kitaplığı Kimya, 8. Baskı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara. Cuevas, P., Lee, O., Hart, C., & Deaktor, R. (2005). Improving science inquiry with elementary students of diverse backgrounds. Journal of Research in Science Teaching, 42, (3), 337-357. Çekiç, S. (2004) Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin “Isı ve Sıcaklık” Konusu Hakkında Kavram Geliştirme Süreçlerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çengel, Y. A. ve Boles, M. A., (2008). Termodinamik Mühendislik Yaklaşımıyla, 5. Baskı, Çev.Ed. Ali Pınarbaşı, Güven Bilimsel, İzmir, Çepni, S., Ayancı, H. Ş. ve Çil, E. (2012). Fen ve Teknoloji Labaratuvar Uygulamaları 8.Sınıf, 1. Baskı, Pegem Akademi, Ankara. Damlı, V. (2011). Kavramsal Değişim Yaklaşımına Dayalı Web Tabanlı Etkileşimli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarını Gidermeye Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Demirci, M. P ve Sarıkaya, M. (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Yanılgıların Giderilmesinde Yapısalcı Kuramın Etkisi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Demirci, M.P. (2003). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların İyileştirilmesinde Yapısalcı Kuramın Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Doris, E. (1991). Doing What Scientist Do. Children Learn To Investigate Their World, Heinemann Educational Books, Portsmouth. Duban, N. (2008). İlköğretim Fen Öğretiminde Niçin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme? (ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/155.doc), (Erişim Tarihi: 09 Mayıs 2016). Erickson, G. L. (1979). Children’s conceptions of heat and temperature, Science Education, 63(2), 221-230. Eryılmaz, A. ve Sürmeli, E. (2002). Üç-Aşamalı Sorularla Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konularındaki Kavram Yanılgılarının Ölçülmesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, Cilt:1,110 Online erişim www.metu.edu.tr/~eryilmaz/TamUcBaglant.pdf Erişim 21.12.2014. Gönen, S., ve Akgün, A., (2005). Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (11), 92-106. Güler, N. (2005). Ortaöğretimde Isı, Sıcaklık, Genleşme ve Elektrik Akımı Konularının Deney Yöntemi İle Anlatımının Kavram Yanılgılarını Gidermeye Etkisinin Araştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Isparta. Gümüş, S., Öner, F., Kara, M., Orbay, M. , ve Yaman, S., (2003). Isı ve Sıcaklık Üzerine Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:157. Gürbüz, F. (2008). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarının Düzeltilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Erzurum. Gürdal-Kazancıoğlu, H. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, Maddenin Değişimi ve Tanınması Ünitesinde Öğrencilerde Oluşan Kavram Yanılgılarının Tespitinde İki Aşamalı Soruların Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Manisa. Halliday, D. ve Resnick, R. (1997). Fiziğin Temelleri I, (Çev. Yalçın, C.) Arkadaş Yayınevi, Ankara. Harlen, W. (2014). Helping children’s development of inquiry skills. Inquiry in Primary Science Education (IPSE), 1, 5-19. Harrison, A. G., Grayson, D. J. ve Treagust, D. F. (1999). Investigating a grade 11 student’s evolving conceptions of heat and temperature, Journal Of Research in Science Teaching, 36(1), 55-87. İnal, A. (2003). Lise 1. Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramlarının Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramların Giderilmesi Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara. Jara-Guerrero S. (1993). Misconceptions on heat and temperature in the proceedings of the Third International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics, Misconceptions Trust: Ithaca, NY. Jones, J.B. ve Dugan, R. E. (2003). Mühendislik Termodinamiği, (Çev.Atılgan, H.) 1. Baskı, Beta Yayıncılık, Kırklareli. Jones, M.G., Childers, G., Emig, B., Chevrier, J., Tan, H., Stevens, V. ve List, J. (2014). The efficacy of haptic simulations to teach students with visual ımpairments about temperature and pressure, Journal of Visual Impairment&Blindness, January-February, 55-61. Kalem, R., ve Çallıca, H. (2001). Orta–2, lise–1 ve üniversite–1.sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusu ile ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, 260–265. Kaptan, F., ve Korkmaz, H. (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 7, MEB, Ankara. Karakuyu, Y. (2006). Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Öğreniminde Karşılaştığı Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Isparta. Karakuyu, Y., Uzunkavak, M., Tortop, H.S., Bezir, N.Ç. ve Özek, N. (2009). Sandıklı - Çevresi Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık İle İlgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 149-162. Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Keser, A. (2007). Afyonkarahisar İl Merkezindeki 9.Sınıf Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü; Afyonkarahisar. Kesidou, S ve Duit, R. (1993). Student’ conceptions of the second law of thermodynamics- An interpretative study, Journal of Research in ScienceTeaching, 30(1): 85-106. Keskin Özer, M.,Kaşker Özkan, Ş. ve Uysal, M. (2014). İlköğretim Fen ve Teknoloji Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 41. Kitap, (Edit. Suzan, M.), Doku Yayıncılık, Ankara. Kırtak, V. N. (2010). Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Termodinamik Yasalarını Günlük Hayatla ve Çevre Sorunları İle İlişkilendirme Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü; Balıkesir. Kocakülah, M., ve Kocakülah, A. (2002). Orta Öğretim Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklıkla İlgili Kavramsal Yapıları, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, 1. Cilt: 124. Online erişim http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fizik/Bildiri/t124DD.pdf Erişim 21.12.2014. Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). Fen Öğretiminde Öğrencilerin Gelişimini değerlendirmek için Portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme, Hacettepe Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176. Kurnaz, M.A., Değirmenci, A., Kalyoncu, A., Pektaş, E., Bayraktar, G., Aydın, U. ve Moradaoğlu, Y. (2014). Ortaöğretim Fizik 11 Ders Kitabı, 5. Baskı (Edit. Çepni, S.), MEB, Ankara. Laçin- Şimşek, C. ve Tezcan, R. (2008). Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler, İlköğretim Online, 7(3), 569-577. Lederman, N. G. (2006). Syntax of nature of science within inquiry and science instruction. In L. B. Flick & N. G. Lederman (Eds.), Scientific Inquiry and Nature of Science (pp. 1-14). Nederlands: Springer. Magnussen, L., Ishida, D., & Itano, J. (2000). The impact of the use of inquiry-based learning as a teaching methodology on the development of critical thinking. Journal of Nursing Education, 39, (8), 360-364. McCue, G., Gossner, S.D., Loomis, H. B., McDonald, J. ve Osmundsen, S. (1970). Enerji, Time Inc, İstanbul. MEB, (2014a). Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf 1.Kitap, 2. Baskı, MEB, Ankara. MEB, (2014b). Ortaöğretim Fizik 9. Sınıf, 1. Baskı, MEB, Ankara. Mert S. (2002). Isı ve Sıcaklık Konusunun İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki Anlaşılma Düzeyinin ve Oluşan Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ankara. Oguz-Unver, A., & Arabacioglu, S. (2014). A comparison of inquiry-based learning (IBL), problem-based learning (PBL) and project-based learning (PjBL) in science education. Academia Journal of Educational Research, 2(7), 120-128. Oguz-Ünver, A., (2015). Bilimin Doğası ve Bilimsel Sorgulama İlişkisi, Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi (ed. Doç. Dr. Nilgün Yenice), Ankara, Anı Yayıncılık, 217-256. ISBN:978-605-170-054-0. Ongun, E. (2006). Üniversite Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgıları İle Motivasyon ve Bilişsel Stilleri Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Bolu. Öcal, C. (2014). Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf, (Edit. Özdoğan, H.), Fenbil Yayıncılık, İstanbul. Öner-Sünkür, M., İlhan, M. ve Sünkür, M. (2013). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konularındaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Yönteminin Etkisi, JASSS, 6(4), 519-534. Radtka, C. (2013). Temperature in ScienceTextbooks: ChangesandTrends in Cross-NationalPerspective (1950–2000), Sci&Educ, Vol:22, 847–866. DOI:10.1007/s11191-012-9533-x. Sarı-Ay, Ö. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi ‘Maddenin Halleri ve Isı’ Ünitesinde Belirlenen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavramsal Değişim Metinleri Kullanımının Etkisi ve Öğrenci Görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara. Sears, F. W ve Salinger, G. L. (2002). Termodinamik Kinetik Kuram ve İstatistik Termodinamik, 1. Baskı, (Çev. Ünal, N.), Literatür Yayıncılık, İstanbul. Serway, R. A. (1995). Serway Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Edit. Çolakoğlu, K.), 3. Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara. Spencer, J.N., Farrel, J.J., & Mogg, R. S. (1999). A guided inquiry general chemistry course. Journal of Chemistry Education, 76, 543-547. Taşlıdere, E., Korur, F. ve Eryılmaz, A (2012). Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Sorularala Farklı Bir Şekilde Değerlendirilmesi, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Online erişim http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2312-29_05_2012-14_14_13.pdf Erişim: 21.12.2014. TDK, Türk Dil Kurumu, Erişim tarihi 14 Temmuz 2016, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5787944293db82.31613116 Thomaz, M. F., Malaquias, I. M., Valente, M. C., ve Antunes, M. J., (1995). An attempt to overcome alternative conceptions related to heat and temperature, Physics Education, 30, 19-26. Tiberghien, A. (2000). Heat & Temperature, Children’s Ideas in Science, 52-84. Turgut, Ü. ve Gürbüz, F. (2011). Isı ve Sıcaklık Konusunda 5e Modeliyle Öğretimin Öğrencilerdeki Kavramsal Değişime ve Onların Tutumlarına Etkisi, International Online Journal of Educational Sciences, 3(2): 679-706. Uzoğlu, M. ve Gürbüz, F. (2013). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesinde Öğrenme Amaçlı Mektup Yazma Aktivitesinin Kullanılması, JASSS, 6(4), 501-517. Ünver, E. (2014). İlköğretim Fen ve Teknoloji 8 Ders Kitabı, Dikey Yayıncılık, Ankara. Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003) Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13): 102-120. Yavuz, S. ve Büyükekşi, C. (2011). Kavram Karikatürlerinin Isı ve Sıcaklık Öğretiminde Kullanılması, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(2), 25-30. Yeşilyurt, M. (2006). Lise Öğrencilerinin Isı Ve Sıcaklık Kavramları İle İlgili Düşünceleri, International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 1-24. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011) Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Yılmaz, T. (2005). Lise 2. Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramlarının Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramların Giderilmesi Üzerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Young, H.D., Freedman, R.A. ve Ford, A.L. (2008). Sears ve Zemansky’ın Üniversite Fiziği, (Çev. Ünlü, H.), 12. Baskı, Pearson Education Yayıncılık, İstanbul. Yumuşak, A.,Türkoğuz, S., Aycan, Ş. ve Aycan, N. (2004). Bazı Temel Fen Kavramlarının Öğretimindeki Yetersizlikler ve Nedenleri (Manisa Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi, 312, 38-46. Yürümezoğlu, K. ve Oğuz, A. (2007). Bilim Eğitiminde Gözlemin Önceliği: Duyularımla Gözlemliyorum. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yürümezoğlu, K. ve Oğuz, A. (2009). Hipotez Test Sürecinde Çocukların ve Yetişkinlerin Bilişsel Düşünme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 340-350.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Karademir Bu kişi benim

Ayşe Oğuz Ünver

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karademir, Y., & Oğuz Ünver, A. (2018). Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İlköğretim Online, 17(1), 156-186. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413755
AMA Karademir Y, Oğuz Ünver A. Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İOO. Ocak 2018;17(1):156-186. doi:10.17051/ilkonline.2018.413755
Chicago Karademir, Yusuf, ve Ayşe Oğuz Ünver. “Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. İlköğretim Online 17, sy. 1 (Ocak 2018): 156-86. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413755.
EndNote Karademir Y, Oğuz Ünver A (01 Ocak 2018) Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İlköğretim Online 17 1 156–186.
IEEE Y. Karademir ve A. Oğuz Ünver, “Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İOO, c. 17, sy. 1, ss. 156–186, 2018, doi: 10.17051/ilkonline.2018.413755.
ISNAD Karademir, Yusuf - Oğuz Ünver, Ayşe. “Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. İlköğretim Online 17/1 (Ocak 2018), 156-186. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413755.
JAMA Karademir Y, Oğuz Ünver A. Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İOO. 2018;17:156–186.
MLA Karademir, Yusuf ve Ayşe Oğuz Ünver. “Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. İlköğretim Online, c. 17, sy. 1, 2018, ss. 156-8, doi:10.17051/ilkonline.2018.413755.
Vancouver Karademir Y, Oğuz Ünver A. Sıcaklık Kavramının Ölçümü Üzerinden Sorgulanması: Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İOO. 2018;17(1):156-8.