Bu çalışmanın amacı; gelişimsel yetersizliği olan
bireylere öğretim sunmak üzere eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin
kullanıldığı araştırmalara ilişkin güncel bilgi sunmak ve sonuçlara dayalı
önerilerde bulunmaktır. Bu çalışma kapsamında 2000-2016 yılları arasında Türkiye’de
yürütülmüş eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin kullanıldığı 41 çalışma
incelenmiştir. İlgili çalışmalara Google Scholar ve Ulusal Tez Merkezi internet
sitelerinden araştırmacılar tarafından belirlenen anahtar sözcükleri
kullanılarak elektronik tarama gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma kapsamında
ulaşılan çalışmalar katılımcılar (yaş, tanı, cinsiyet), değişkenler (bağımlı ve
bağımsız değişkenler), yöntem (araştırma modeli, güvenilirlik verileri, sosyal
geçerlilik ve uygulayan kişi ya da kişiler)
ve bulgu özellikleri (genelleme ve izleme) olmak üzere dört ana başlıkta
incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, eşzamanlı ipucuyla öğretim
yöntemiyle yapılan çalışmaların çoğunu zihinsel yetersizlik tanısı almış
bireyler oluşturmaktadır. Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin akademik
beceriler, mesleki beceriler, toplumsal yaşam becerileri, öz bakım becerileri,
boş zaman becerileri, ev becerileri ve iletişim becerilerinin öğretiminde etkili
olduğu ortaya konulmuştur.
Eşzamanlı İpucuyla Öğretim Tek Denekli Araştırmalar Betimsel Analiz Gelişimsel Yetersizlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |