Purpose of this study was to explore the effects of using the Argumentation Based Inquiry (ABI) approach (adopted from the Science Writing Heuristic - SWH approach) on students’ learning chemistry subjects in the primary school. Quasi-experimental, pre-posttest design was applied. The study involved two 8 th grade classes of one teacher from a primary school in a disadvantaged social economic area of Erzurum. While one of the randomly selected section, the treatment group, engaged in argumentation based inquiry activities by using the ABI approach and students wrote activity report for each activity individually, the other section, the control group, instructed with usual approach used by the instructor in the previous semesters. The study was implemented in the properties and structures of matter unit. As data collection tools, chemistry subject based tests (9 multiple choice questions and 4 open-ended questions) were developed and used as pre and post assessments. The pre-posttest was generated by using national and international question banks. Analysis of the tests indicated that groups were not statistically different at the pre-test but statistically different at the post-test. The treatment group outperformed the control group and students’ writing score correlated with post-test score. Also, there was a significant correlation between test scores and students’ reports generated during the activities.
Argumentation Based Inquiry Writing to Learn Chemistry Subjects in Primary School Disadvantaged Students
Çalışmanın amacı; araştırma sorgulama temelli aktiviteler boyunca kullanılan Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya konularındaki başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel olarak tasarlanan araştırmada veri toplama aracı olarak ön-son test ve ATBÖ raporları kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Erzurum ilinde düşük sosyoekonomik yerleşim bölgesinde bir ilköğretim okulundaki 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrenciler iki ayrı sınıfta aynı öğretmenle eşit zaman ve aynı program ile öğrenim görmüşlerdir. Uygulamalar başlamadan önce sınıflardan biri rastgele kontrol diğeri ise uygulama grubu olarak seçilmiştir. Çalışma “Maddenin yapısı ve özellikleri” ünitesinde uygulanmıştır. Araştırma-sorgulama temelli argümantasyon aktivitelerinin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler ünite boyunca küçük grup çalışmaları ile üç etkinlik gerçekleştirmiştir. Öğrenciler her etkinlik için aktivitelerini grup içerisinde gerçekleştirip bireysel olarak raporlandırmışlardır. Çalışmada 9 çoktan seçmeli 4 açık uçlu sorudan oluşan ünite tabanlı test ön ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçlar ışığında ATBÖ yaklaşımının ilköğretim seviyesinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarısına katkı sağladığını ve öğrencilerin süreç içerisinde yazdıkları ATBÖ raporlarından aldıkları puanları ile son test puanları arasında olumlu bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Öğrenme Amaçlı Yazma İlköğretim Kimya Konuları Dezavantajlı Öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 4 |