BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Students' Problem-Solving Skills of Proportional Reasoning Problems and Realistic Problems

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 995 - 1009, 01.12.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Artut, P. ve Tarım, K. (2007). Sınıf öğretmen adayları sözel matematik problemlerine ne kadar gerçekçi yaklaşıyor? 6. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri. http://www.matder.org.tr/images/pdf/2007-matematik-etkinlikleri.pdf adresinden 20 Ekim 2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Bisbee, G. ve Conway, D. (1999). Studying proportions using the capture-recapture method. Mathematics Teacher, 92(3), 215.
  • Bock, D., Dooren, W., Janssens ve D., Verschaffel, L. (2002). Improrer use of linear reasoning: an in- depth study of the nature and the irresistibility of secondary school students‟ errors. Educational Studies In Mathematics, 50, 311-334.
  • Capraro, M. M., Capraro, R. M., Harbaugh, A., Cifarelli, V., Pugalee, D. ve Lamm, M. (2009). Developıng proportional reasoning across ideas of equality. In proceeeding, International Symposium Elementary Maths Teaching. August, The Czech Republic (267-268).
  • Cooper, B.ve Harries, T. (2002). Children‟s responses to contrasting „realistic‟ mathematics problems: just how realistic are children ready to be mathematics. Educational Studies in Mathematics, 49, 1- 23.
  • Cooper, B. ve Harries, T. (2005). Making sense of realistic word problems: portraying working class „failure‟ on a division with remainder problem. International Journal of Research & Method in Education, 28( 2), 147–169.
  • Cramer, K. ve Post, T. (1993). Connecting research to teaching proportional reasoning. Mathematics Teacher, 86(5), 404 – 407.
  • De Bock, D., Verschaffel, L. ve Janssens, D. (1998). The predominance of the linear model in secondary school students‟ solutions of word problems involving length and area of similar plane figures. Educational Studies in Mathematics, 35, 65–83.
  • De Bock, D., Verschaffel, L. ve Janssens, D. (2002). The effects of different problem presentations and formulations on the illusion of linearity in secondary school students. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 65–89.
  • De Corte, E., Verschaffel, L., ve Greer, B. (2000). Connecting mathematics problem solving to the real world. In: Proceedings of the International Conference on Mathematics Education into the 21st Century: Mathematics for living (pp. 66-73). Amman, Jordan: The National Center for Human Resource Development.
  • Dooley, B. K. (2006). An investigation of proportional thinking among high school students. Doctoral dissertation. South Carolina: Clemson University.
  • Duatepe A. ve Akkuş- Çıkla O. (2002). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme becerileri üzerine niteliksel bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 32-40.
  • Duatepe A., Akkuş-Çıkla ve O., Kayhan M. (2005). Orantısal akıl yürütme gerektiren sorularda öğrencilerin kullandıkları çözüm stratejilerinin soru türlerine göre değişiminin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 73-8.
  • Fernández, C., Salvador, L., Van Dooren,W., De Bock, D. ve Verschaffel, L.(2011). The development of students‟ use of additive and proportional methods along primary and secondary school. European Journal of Psychology of Education, DOI: 10.1007/s10212-011- 0087.
  • Heller, P., Post, T., Behr, M. ve Lesh, R. (1989). Proportional reasoning: the effect of two context variables, rate type and problem setting. Journal for Research in Science Teaching, 26(1), 205-220.
  • Inoue, N. (2005). The realistic reasons behind unrealistic solutions: the role of interpretive activity ın word problem solving. Learning and Instruction, S.15, 69-83.
  • Kayhan, M. (2005). 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin oran-orantı konusuna yönelik çözüm stratejilerinin; sınıf düzeyine, cinsiyete ve soru tipine göre değişiminin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Küpçü, A. R. (2008). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının orantısal akıl yürütmeye dayalı problem çözme başarısına etkisi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Programı 1-5 Sınıflar, Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and Standarts for School Mathematics. Reston, VA:Author.
  • Nosegbe, I. C. (2001). Middle school students’ sense making of their solutions to mathematical word problems. Indiana University.
  • Modestina ,M., Iliada, E, Athanasios, G. Ve Giorgos, S. (2007). Problem solving ın geometry: The case http://ermeweb.free.fr/CERME%205/WG7/7_Modestou.pdf. dan 2.04.2012 de indirilmiştir. the illusion of proportionality.
  • Öktem, P. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin gerçekçi cevap gerektiren matematiksel sözel problemleri çözme becerileri. Yüksek Lisans Tezi Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Reiss, M., Behr, M., Lesh ,R.ve Post, T. (1985). Cognitive processes and products in proportional reasoning. In L.Streefland, Proceedings of the Ninth International Conference for the Psychology of Mathematics Education, July, Holland (352-356).
  • Reusser, K. ve Stebler, R. (1997). Every word problem has a solution – the social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7, 309– 327.
  • Shield, M.J. ve Dole, S.,(2008). Proportion in middle-school mathematics: it‟s everywhere. The Australian Mathematics Teacher, 64(3), 10-15.
  • Singh, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio constructed by two grade six students. Educational Studies In Mathematics, 43, 271-292.
  • Xin, Z. and Zhang, L. (2009). Cognitive holding power, fluid intelligence, and mathematical achievement as predictors of children's realistic problem solving. Learning and Individual Differences, 19, 124–129.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoshida, H., Verschaffel, L., De Corte, E. (1997). Realistic considerations in solving problematic word problems: do japanese and belgian children have the same difficulties? Learning And Instruction, 7, 329-338.

Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 995 - 1009, 01.12.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin orantısal akıl yürütmeye dayalı sözel problemler ile gerçekçi cevap gerektiren problemleri çözme becerilerinin incelenmesidir. Bu araştırma Türkiye‟nin güneyinde bulunan bir ilin bir ilçesindeki devlet ilköğretim okullarının altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında okuyan öğrenciler arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 570 öğrenci (290 kız and 280 erkek) ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak literatürden yararlanılarak geliştirilen orantısal akıl yürütme problemleri ile gerçekçi cevap gerektiren problemleri içeren bir problem testi kullanılmıştır. Öğrencilerin gerçekçi cevap gerektiren problem durumlarını nasıl yorumladıklarını ve bu problemleri çözme sırasındaki düşüncelerini derinlemesine belirlemek amacıyla her bir sınıf düzeyinden 10 öğrenci olmak üzere toplam 30 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen verilerin analizleri öğrencilerin orantısal akıl yürütme gerektiren problemlerde gerçekçi cevap gerektiren problemlere göre daha başarılı olduklarını göstermiştir

Kaynakça

  • Artut, P. ve Tarım, K. (2007). Sınıf öğretmen adayları sözel matematik problemlerine ne kadar gerçekçi yaklaşıyor? 6. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri. http://www.matder.org.tr/images/pdf/2007-matematik-etkinlikleri.pdf adresinden 20 Ekim 2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Bisbee, G. ve Conway, D. (1999). Studying proportions using the capture-recapture method. Mathematics Teacher, 92(3), 215.
  • Bock, D., Dooren, W., Janssens ve D., Verschaffel, L. (2002). Improrer use of linear reasoning: an in- depth study of the nature and the irresistibility of secondary school students‟ errors. Educational Studies In Mathematics, 50, 311-334.
  • Capraro, M. M., Capraro, R. M., Harbaugh, A., Cifarelli, V., Pugalee, D. ve Lamm, M. (2009). Developıng proportional reasoning across ideas of equality. In proceeeding, International Symposium Elementary Maths Teaching. August, The Czech Republic (267-268).
  • Cooper, B.ve Harries, T. (2002). Children‟s responses to contrasting „realistic‟ mathematics problems: just how realistic are children ready to be mathematics. Educational Studies in Mathematics, 49, 1- 23.
  • Cooper, B. ve Harries, T. (2005). Making sense of realistic word problems: portraying working class „failure‟ on a division with remainder problem. International Journal of Research & Method in Education, 28( 2), 147–169.
  • Cramer, K. ve Post, T. (1993). Connecting research to teaching proportional reasoning. Mathematics Teacher, 86(5), 404 – 407.
  • De Bock, D., Verschaffel, L. ve Janssens, D. (1998). The predominance of the linear model in secondary school students‟ solutions of word problems involving length and area of similar plane figures. Educational Studies in Mathematics, 35, 65–83.
  • De Bock, D., Verschaffel, L. ve Janssens, D. (2002). The effects of different problem presentations and formulations on the illusion of linearity in secondary school students. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 65–89.
  • De Corte, E., Verschaffel, L., ve Greer, B. (2000). Connecting mathematics problem solving to the real world. In: Proceedings of the International Conference on Mathematics Education into the 21st Century: Mathematics for living (pp. 66-73). Amman, Jordan: The National Center for Human Resource Development.
  • Dooley, B. K. (2006). An investigation of proportional thinking among high school students. Doctoral dissertation. South Carolina: Clemson University.
  • Duatepe A. ve Akkuş- Çıkla O. (2002). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme becerileri üzerine niteliksel bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 32-40.
  • Duatepe A., Akkuş-Çıkla ve O., Kayhan M. (2005). Orantısal akıl yürütme gerektiren sorularda öğrencilerin kullandıkları çözüm stratejilerinin soru türlerine göre değişiminin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 73-8.
  • Fernández, C., Salvador, L., Van Dooren,W., De Bock, D. ve Verschaffel, L.(2011). The development of students‟ use of additive and proportional methods along primary and secondary school. European Journal of Psychology of Education, DOI: 10.1007/s10212-011- 0087.
  • Heller, P., Post, T., Behr, M. ve Lesh, R. (1989). Proportional reasoning: the effect of two context variables, rate type and problem setting. Journal for Research in Science Teaching, 26(1), 205-220.
  • Inoue, N. (2005). The realistic reasons behind unrealistic solutions: the role of interpretive activity ın word problem solving. Learning and Instruction, S.15, 69-83.
  • Kayhan, M. (2005). 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin oran-orantı konusuna yönelik çözüm stratejilerinin; sınıf düzeyine, cinsiyete ve soru tipine göre değişiminin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Küpçü, A. R. (2008). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının orantısal akıl yürütmeye dayalı problem çözme başarısına etkisi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Programı 1-5 Sınıflar, Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and Standarts for School Mathematics. Reston, VA:Author.
  • Nosegbe, I. C. (2001). Middle school students’ sense making of their solutions to mathematical word problems. Indiana University.
  • Modestina ,M., Iliada, E, Athanasios, G. Ve Giorgos, S. (2007). Problem solving ın geometry: The case http://ermeweb.free.fr/CERME%205/WG7/7_Modestou.pdf. dan 2.04.2012 de indirilmiştir. the illusion of proportionality.
  • Öktem, P. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin gerçekçi cevap gerektiren matematiksel sözel problemleri çözme becerileri. Yüksek Lisans Tezi Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Reiss, M., Behr, M., Lesh ,R.ve Post, T. (1985). Cognitive processes and products in proportional reasoning. In L.Streefland, Proceedings of the Ninth International Conference for the Psychology of Mathematics Education, July, Holland (352-356).
  • Reusser, K. ve Stebler, R. (1997). Every word problem has a solution – the social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7, 309– 327.
  • Shield, M.J. ve Dole, S.,(2008). Proportion in middle-school mathematics: it‟s everywhere. The Australian Mathematics Teacher, 64(3), 10-15.
  • Singh, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio constructed by two grade six students. Educational Studies In Mathematics, 43, 271-292.
  • Xin, Z. and Zhang, L. (2009). Cognitive holding power, fluid intelligence, and mathematical achievement as predictors of children's realistic problem solving. Learning and Individual Differences, 19, 124–129.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoshida, H., Verschaffel, L., De Corte, E. (1997). Realistic considerations in solving problematic word problems: do japanese and belgian children have the same difficulties? Learning And Instruction, 7, 329-338.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asuman Aladağ Bu kişi benim

Perihan Dinç Artut

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aladağ, A., & Artut, P. D. (2012). Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 11(4), 995-1009.
AMA Aladağ A, Artut PD. Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İOO. Aralık 2012;11(4):995-1009.
Chicago Aladağ, Asuman, ve Perihan Dinç Artut. “Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme Ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 11, sy. 4 (Aralık 2012): 995-1009.
EndNote Aladağ A, Artut PD (01 Aralık 2012) Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İlköğretim Online 11 4 995–1009.
IEEE A. Aladağ ve P. D. Artut, “Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”, İOO, c. 11, sy. 4, ss. 995–1009, 2012.
ISNAD Aladağ, Asuman - Artut, Perihan Dinç. “Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme Ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 11/4 (Aralık 2012), 995-1009.
JAMA Aladağ A, Artut PD. Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İOO. 2012;11:995–1009.
MLA Aladağ, Asuman ve Perihan Dinç Artut. “Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme Ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 4, 2012, ss. 995-1009.
Vancouver Aladağ A, Artut PD. Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme ve Gerçekçi Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İOO. 2012;11(4):995-1009.