Bu çalışmanın amacı, iki farklı ilköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenlerinin sınıfa ve sınıf yönetimine ilişkin yaklaşımlarını kullandıkları metaforlar yoluyla belirlemek ve karşılaştırmaktır. Nitel araştırmanın bir çeşidi olan karşılaştırmalı durum çalışması deseni kullanılmış ve veri kaynağı olarak çok farklı iki çevrede bulunan iki ilköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenleri seçilmiştir. Veri toplama aracının yarı-yapılandırılmış metafor formu olduğu çalışmada, veri analizi içerik analizi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan çeşitli metaforlar elde edilmiştir. Bulgular, kullandıkları metaforların ışığında sınıfa ilişkin yaklaşımlarında iki gruptaki öğretmenlerin bulundukları okula göre farklılık gösterdiğine, öte yandan sınıf yönetimine ilişkin yaklaşımlarında belirgin farklılıklar göstermediklerine işaret etmektedir. Sınıf yönetimine ilişkin yoğunlukla kullanılan metaforlar ahenk sağlamak üzerine iken, sınıfa olan yaklaşımlarında genellikle öğrenci çeşitliliğine dönük metaforlar elde edilmiştir
This study aims to compare and contrast the approaches of classroom teachers in two different
primary schools towards the concepts of classroom and classroom management through the metaphorical images
they use. In the realm of the qualitative research, a comparative case study design was utilized. The data source
is classroom teachers from two schools with dramatically different environments. The data collection instrument
was a semi-structured metaphor form. Content-analysis was performed to analyze the data. A number of
metaphors were produced by the participants and findings portrayed that although some differences exist in
teachers’ views towards “classroom”, their views towards “classroom management” do not differ significantly as
reflected through the metaphors they used. The common concern about classroom management appears to focus
on harmony, whereas the one about the classroom is about the diversity of students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 2 |